וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת בהנחה

19.11.2000 / 15:02

משרד הבריאות אישר את שיווקה של תרופה חדשנית לטיפול בשפעת; התרופה תוקפת ישירות את הווירוס ומונעת את התפשטות המחלה; נטילתה ביממה הראשונה מאז הופעת הסימפטומים מפחיתה את עוצמתם ומקצרת את משך המחלה ב-40 אחוז

מאת מוטי גל

משרד הבריאות אישר את שיווקה של "טאמיפלו", תרופה חדשנית לטיפול בשפעת. בקרוב ניתן יהיה להשיגה בבתי מרקחת עם מרשם רופא. באוקטובר 1999 אושרה התרופה לשימוש על ידי האף.די.איי (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) ומאז היא משווקת בהצלחה רבה בארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, אוסטרליה ומדינות נוספות.

התרופה החדשנית מטפלת בכל סוגי השפעת (מסוג איי ובי). בניגוד לתרופות אחרות שמטרתן להקל על הסימפטומים של מחלת השפעת, היא תוקפת ישירות את גורם המחלה - הווירוס. על ידי עיכוב אנזים הנויראמינידאז, החיוני להתרבות הווירוס, נמנעת התפשטותו של הנגיף בגוף והמחלה נבלמת בשלביה המוקדמים.

לדברי מפתחי התרופה, אבחון מחלת השפעת על ידי רופא ב-48 השעות הראשונות מאז גילוי הסימפטומים ומתן התרופה, יכולים לעצור את התפשטותה ולצמצם את תופעות הלוואי. מחקרים קליניים הוכיחו שנטילת טאמיפלו ביממה הראשונה לאחר התפרצות המחלה מורידה את שכיחות סיבוכיה ב-50 אחוז. נוסף לכך היא מפחיתה את עוצמת הסימפטומים ומקצרת את משך המחלה ב-40 אחוז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully