וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "נאפשר חופש פולחן; אין התרעות קונקרטיות לפיגועים"

10.6.2016 / 14:00

מפכ"ל המשטרה נשא דברים ברחבת הכותל בצל המתיחות בימים האחרונים, וברקע הפיגוע בתל אביב וחודש הרמדאן. עם זאת, אלשיך סירב להתייחס לפיגוע במתחם שרונה שבו נרצחו ארבעה בני אדם. השר ארדן: "התשובה שלנו לטרור היא חזרה לחיים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אוהד פיטר

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נשא היום (שישי) דברים ברחבת הכותל המערבי, יומיים לאחר הפיגוע בתל אביב שבו נרצחו ארבעה בני אדם, וברקע חודש הרמדאן. ואולם, אלשיך לא התייחס כלל לפיגוע ולהתפתחויות האחרונות, אלא עסק בהיערכות לקראת הרמדאן בירושלים בלבד והבהיר כי "אין התרעות קונקרטיות לפיגועים".

"אנחנו מוכנים כל הזמן. ההבחנה שאנחנו עושים בין טרוריסטים לבין אזרחים, שלא נתבלבל, זו משימה חריגה. ברוב המשטרות בעולם אין מורכבות כזו", אמר אלשיך. הוא התייחס לחודש הרמדאן ול"ריקודגלים" ביום ירושלים, ואמר כי גם "חג שבועות נופל בתוך הרמדאן, וככל שהאזרחים רוצים, כולם רוצים לחגוג את החגים שלהם. אנחנו לוקחים בחשבון את מרכיבי הביטחון, את שלום הציבור, את הדוחק, שלא יגרום לאסון, ואת קבלת ההחלטות. אנחנו נותנים יותר תחושת ביטחון גם באזורים שאין בהם חשש לפיגוע, ויש לזה מחיר משטרתי".

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
אלשיך/נועם מושקוביץ

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הגיע גם הוא למקום והתייחס לצעדים שננקטו לאחר הפיגוע. "התשובה שלנו לטרוריסטים ולטרור היא חזרה לשגרה ולחיים", אמר. "המשטרה עושה כל יום את מה שהיא יכולה. במהלך היום הנחיתי לתגבר משמעותית אזורים הומי אדם. הפעילות נגד שב"חים מתוגברת ביתר שאת".

לצד ההיערכות המקיפה, הדגיש ארדן את חשיבות חופש הפולחן של המוסלמים. "בהמשך לפיגוע, ננקטו צעדים שעליהם דיווחנו לציבור", אמר. "אנחנו נאפשר גם לציבור המתפללים המוסלמי להגיע לכאן בחופשיות כדי לאפשר להם חופש פולחן. לכן, המשטרה נערכה בכל הצעדים האפשריים. יחד עם זאת, אני קורא לציבור לדווח על כל דבר", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתחם שרונה הבוקר שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
כוח משטרה במתחם שרונה בתל אביב/ראובן קסטרו

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "תפסנו סייען של המרצחים". כמו כן, הוא התייחס לשורה של צעדים שננקטו בתגובה לפיגוע בתל אביב, בהתאם להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. "החלטנו היום בקבינט על שורה של צעדים חריפים. כיתרנו את יטא, משם הגיעו המחבלים, שללנו היתרי עבודה ממאות מחברי החמולות שלהם, שללנו את הקלות הרמדאן לביקורים בישראל מעשרות אלפים, עיבינו כוחות והחלטנו על שורה של צעדים שלא אפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully