וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את הפעלת השר"פ בבתי החולים

מוטי גל

20.10.2002 / 17:52

במסגרת שירותי הרפואה הפרטית יוכלו החולים לבחור את הרופא המטפל; השירותים יופעלו לתקופת ניסיון של שנה; עוד נקבע כי שכר הרופא לא יעלה על פי חמש משכרו בבית החולים

היום בצהריים אישרה הממשלה ברוב של 20 תומכים מול 3 מתנגדים את שירותי הרפואה הפרטית (שר"פ) שיאפשרו את בחירת הרופא המטפל במסגרת בתי החולים הממשלתיים. שירותי הרפואה הפרטיים יופעלו בשעות אחר הצהריים בלבד, כדי להימנע מפגיעה בחולים שאין בידם לשלם עבור השירות היוקרתי. החלטת הממשלה מהיום תיושם על יסוד תקנות שיגובשו בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, בהתייעצות עם נציב שירות המדינה, ולתקופה של שנה אחת.

עד כה התנגד האוצר להנהיג את השר"פ שמשמעותו בחירת הרופא המטפל תמורת תשלום, כבשירות רפואה פרטי. לדברי האוצר, התרת השר"פ לרופאים מומחים בבתי חולים ממשלתיים תביא ללחץ להרחבת ההסדר גם לתחומי פעילות נוספים. באוצר עוד חוששים כי השר"פ יביא לדרישת משירותים ציבוריים אחרים כגון מערכת המשפט, החינוך והמשטרה להנהיג שירות דומה.

נייר עמדה שהגיש משרד הבריאות הציע להפעיל את השר"פ לתקופת נסיון בת שנה במהלכה תוודא המערכת כי לא תתרחש "בריחת רופאים" למערכת הרפואה הפרטית. במקביל נקבע כי שכר הרופא לא יעלה על פי 5 משכרו בבית החולים, וכי הרופא לא יורשה לעבוד בעבודה נוספת - אף לא פרטית.

"תוספת הוצאה של כ-1,500 שקלים למשפחה"

מנכ"ל קופת חולים כללית, זאב וורמברנד, כי ההחלטה "מוטעית, גם מההיבט החברתי וגם מההיבט הכלכלי-תקציבי, במיוחד בימים אלה". לדבריו, בהחלטה יש סתירה פנימית: "מצד אחד מאפשרים שר"פ ומצד שני נקבע כי הדבר חייב להיעשות ללא תוספת לתקציב המדינה ולקופות החולים".

וורמברנד טוען כי הנהגת השר"פ פירושה תוספת עלויות של כ-2 מיליארד שקלים, שהינם תוספת הוצאה של כ-1,500 שקלים למשפחה לשנה ללא תוספת בריאות. "הכרעה כה מהותית לעתיד הרפואה הציבורית בישראל ראוי שתיעשה על ידי הכנסת ותעמוד במבחן בג"צ", הוא טוען, "הדרך עוד ארוכה ולא ניתנת ליישום בטווח הקרוב".

מנגד, מצדדת ההסתדרות הרפואית בישראל בהחלטת הממשלה. לדברי ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות, 4 מיליון אזרחים החזיקו עד היום בביטוחים משלימים מתוך תקווה שאלה יאפשרו להם לבחור את הרופא המטפל, אך לא יכלו לממשם. "ההחלטה להנהיג שר"פ גם בבתי החולים הממשלתיים תאפשר סוף סוף לשלב רפואה ציבורית עם סיפוק הצרכים האישיים של ציבור המטופלים" אמר.

בלשר אמר עוד כי הוא מברך על החלטת הממשלה העולה בקנה אחד עם המלצותיה של ההסתדרות הרפואית כפי שהוגשו ליועץ המשפטי לממשלה ולוועדה לבחינת הרפואה הציבורית ולמעמד הרופא. "עומדת בפנינו עדיין עבודה רבה בגיבוש תוכנית השר"פ עם הגורמים הרלבנטיים, אך אין ספק שהיום נעשתה כברת דרך משמעותית לקראת הנהגתו בכל בתי החולים בארץ" ציין בלשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully