וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס: גם רשת ביטחון, גם לפזר את הכנסת

19.11.2000 / 15:04

יו"ר ש"ס אלי ישי יעביר למועצת חכמי התורה את הצעת ברק להמשך רשת הביטחון, בתמורה להקפאת הרפורמה האזרחית; אבל בצהריים נפגש עם שרון, והביע את תמיכתו בהצעה לפיזור הכנסת, שתובא למליאה בשבוע הבא; מאמץ לצרף גם את יהדות התורה לקואליציה

ישיבת ראשי האופוזיציה הסתיימה בהסכמה כי הצעת החוק לפיזור הכנסת תוגש בשבוע הבא לכל המאוחר. יו"ר הליכוד, אריאל שרון, ביקש מיו"ר הליכוד, רובי ריבלין, לתאם עם אנשי ש"ס את ההעלאת ההצעה לפיזור הכנסת להצבעה, זאת לאחר שבשבוע שעבר ביקשה ש"ס מהליכוד ארכה של שבוע עד למתן תשובה סופית.

נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה לא השתתפו בפגישה. דובר ש"ס טען כי לא היה צורך בכך, משום ששרון וישי דנו היום בפגישתם בנושאים שהועלו בפגישה. מבין ראשי סיעות האופוזיציה, ח"כ נתן שרנסקי (ישראל בעליה), היה היחיד שלא פסל על הסף חידוש מו"מ קואליציוני לממשלת חירום לאומית.

בצהריים נפגש שרון עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, שהודיע לו כי מפלגתו תומכת בפיזור הכנסת, אולם לא שלל את האפשרות שש"ס תעניק לממשלה רשת ביטחון כל עוד נמשך המצב הביטחוני המתוח. "אני חושב שצריך להתקדם לקראת בחירות, אבל בתקופות קשות צריך לבחור במה שטוב לאזרחי מדינת ישראל ולא בכיסאות ובתיקים", אמר ישי.

שרון אמר בתום הפגישה כי דן עם ישי במצב הבטחוני הקשה ובכוונתו של ראש הממשלה, אהוד ברק, להמשיך בתהליך קמפ דיוויד ובמדיניות ההבלגה. בסיום הפגישה אמר שרון כי ש"ס תיתן את הדין אם תמשיך להעניק את רשת הביטחון לממשלה ובכך תעדיף אינטרסים מפלגתיים על פני ביטחון ישראל.

ישי ושרון לא נפגשו מאז העניקה ש"ס את רשת הביטחון לראש הממשלה ובכך סתמה את הגולל על הסיכויים להקמת ממשלת האחדות. בשבוע האחרון התגברה המתיחות בין המפלגות, שהגיעה לשיאה בהפגנה שערכו צעירי הליכוד תחת ביתו של ישי, בה טענו כי הוא מעדיף את טובת מפלגתו על פני טובת המדינה.

בפגישה שנערכה מוקדם יותר הבוקר הציע ראש הממשלה ליו"ר ש"ס להקפיא את הרפורמה האזרחית בתמורה להארכת רשת הביטחון של המפלגה בממשלה ולעזרה בהעברת התקציב. בפגישה דנו השניים בתנאים שהעמידה ש"ס על מנת לאפשר את המשך רשת הביטחון, ובראשם תוספות תקציב של ארבעה מיליארד שקל. ישי אמר לברק כי בסוף השבוע תתכנס מועצת חכמי התורה ותדון בהצעה. פגישתו של ברק עם ישי באה על רקע סיומה של תקופת רשת הביטחון שהעניקה המפלגה לממשלה בתחילת השבוע הבא.

בישראל אחת מקווים להצליח לשכנע את מרצ, ש"ס ויהדות התורה להקנות לקואליציה שקט תעשייתי למשך מספר חודשים, במהלכם יוכל ראש הממשלה, אהוד ברק, לנסות ולהגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים.

חברי צוות המו"מ שמינה ראש הממשלה, השרים יוסי ביילין ואברהם שוחט, ייפגשו היום עם מזכיר מועצת חכמי התורה, רפאל פנחסי, ובכירים נוספים בש"ס על מנת לדון בתנאים לרשת הביטחון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully