וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חיזבאללה מנהל קשרים ענפים עם קרטלי סמים בדרום אמריקה

ראש אגף המבצעים במנהל לאכיפת חוקי הסמים בארצות הברית אמר כי הארגון השיעי מקים "שלוחות בינלאומיות שדאעש ואל-קאעדה יכולים רק לחלום עליהן", הכוללים מנגנוני הלבנת כספים "מהמתוחכמים ביותר שיצא לנו לראות"

(ליגה הערבית הכריזה על חיזבאללה ארגון טרור, בחודש מרץ)

חיזבאללה מנהל רשת קשרים ענפה עם קרטלים למסחר בסמים באמריקה הלטינית, ועוסק בהברחת קוקאין "בהיקפים של טונות" מאמריקה לאירופה – כך אמר שלשום (רביעי) ראש אגף המבצעים במנהל לאכיפת חוקי הסמים בארצות הברית (DEA), מיטשל בראון.

לדברי בראון, הארגון מקים "שלוחות בינלאומיות וקשרים בינלאומיים שדאעש ואל-קאעדה יכולים רק לחלום עליהם". לטענתו, הארגון השיעי נהנה מבסיס תמיכה נרחב במדינות דרום אמריקה ובעיקר בברזיל, שבה חיה אוכלוסייה של כשבעה מיליון אזרחים ממוצא לבנוני, מתוכם יותר ממיליון מוסלמים שיעים. לדבריו של בראון, עסקי הברחת הסמים כוללים מנגנוני הלבנת כספים "מהמתוחכמים ביותר שיצא לנו לראות".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב: "תפסנו סייען של המרצחים"
שלושה בני אדם נהרגו בתאונה בין שתי מכוניות בערבה
הנשיא אובמה הודיע רשמית על תמיכתו בקלינטון: "אני איתה"

חסן נסראללה, אוקטובר 2015. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/רויטרס

בראון הוסיף כי רשתות פליליות המורכבות ממהגרים מהמזרח התיכון וקרטלים מקומיים עובדים במשותף, ומפיקים תועלת מיכולותיהם של שותפיהם. עוד אמר כי יצרני הסמים מקולומביה, למשל, נעזרים ביכולות ההברחה ומהקשרים חובקי העולם של המהגרים הערבים, ומנהלים עסקאות בהיקף של מיליוני אירו. הכסף המגיע לידי חיזבאללה משמש להתעצמות ולרכישת נשק לצרכי הלחימה בסוריה.

בכירים ב-DEA ציינו כי לאחרונה נעצרו כמה אנשי חיזבאללה המשתייכים לרשתות ההברחה האלה, יחד עם אדם נוסף ששימש מלבין כספים של הארגון. לדברי הבכירים, פעילי החיזבאללה נעצרו כתוצאה מחקירה שהתנהלה על ידי שבע מדינות, כולל צרפת, איטליה גרמניה ובלגיה.

הסחר בסמים מלווה את פועלו של חיזבאללה מאז הקמתו בשנות ה-80. בקעת הלבנון, המשכו הצפוני של השבר הסורי-אפריקני, שימשה בעבר אסם התבואה של לבנון, אך בעשורים האחרונים הוחלפו גידולי החיטה בגידולי פרג וקנאביס רווחיים יותר, וחיזבאללה הפיק רווחים רבים מייצוא הסמים שהופקו ממנה.

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully