וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפיגוע בת"א: שר הביטחון הורה להקפיא החזרת גופות מחבלים

9.6.2016 / 16:40

בדיון מיוחד שנערך בקבינט בעקבות הפיגוע שבו נרצחו אתמול ארבעה בני אדם, הוחלט על הקמת ועדה לבחינת הליכי החזרת הגופות. כמו כן, תחול שורת צעדים נוספים, בהם שלילת היתרי עבודה של החמולה שממנה יצאו המחבלים

צילום: יותם רונן, דובר צה"ל; עריכה: שניר דבוש

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, שהתכנס היום (חמישי) בעקבות הפיגוע שביצעו אמש בתל אביב שני פלסטינים מכפר יטא שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, החליטו על שורת צעדים שיינקטו כתגובה למעשה. שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה כי עד להודעה חדשה לא יוחזרו גופות מחבלים לידי הרשות הפלסטינית. עוד נקבע כי על הכפר יוטל כתר מלא, יישללו היתרי העבודה של החמולה שממנה יצאו המחבלים חאלד ומוחמד מחאמרה ויבוטלו ההיתרים שלה לבקר בישראל בזמן הרמדאן. חלק מהצעדים כבר החלו בפועל.

בישיבת הקבינט הוחלט כי תוקם ועדה לבחינת החזרת גופות מחבלים לרשות הפלסטינית. ליברמן הודיע כי עד שתסתיים עבודת הוועדה תוקפא החזרת הגופות. כמו כן, השרים עודכנו כי הועבר התקציב לסגירת הפרצות בגדר באזור תרקומיא עד מיתר, וכי העבודות בשטח יחלו ב-28 ביוני. עד אז, יימשך עיבוי הכוחות בשטח. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיזם את הדיון, הנחה את המטה לביטחון לאומי (מל"ל) לרכז שורה של עבודות מטה בנושאים נוספים, ואלה יוצגו בקרוב לקבינט.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן דרש בישיבה להכיר באבטחה כ"עבודה מועדפת", מה שיביא לשיפור התנאים עבור חיילים משוחררים שיבחרו לעבוד בתחום האבטחה. ארדן שוחח היום עם המאבטח שירה במחבלים שביצעו את הפיגוע ואמר כי אירוע זה מדגיש את הצורך לשפר את תנאי העבודה בתחום האבטחה כדי למשוך אנשים מיומנים לתחום זה, המתגלה כקריטי ומציל חיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הנדסה חוסמים את צומת אל-פאוור שבכפר יטא, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר אמר שר הביטחון ליברמן במהלך ביקור בזירת האירוע ביחד עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, כי אמנם לא יפרט על הצעדים שינקטו בתגובה, אך "לא נסתפק רק בדיבורים". ליברמן הוסיף את תנחומיו למשפחות, ואמר כי הוא "הגיע כדי להצדיע לתל אביבים שסופגים אירוע לא פשוט פעם נוספת, ולמרות זאת הם יודעים לחזור לחיים ומוכיחים שהחיים יותר חזקים מהטרור". בתוך כך, היום הוחלט על תגבור סד"כ הכוחות ביהודה ושומרון באמצעות שני גדודים שיוצבו באזור. הם צפויים להתייצב במרחב במהלך היום.

אמש הגיע נתניהו לזירה ואמר: "אירוע קשה, רצח בדם קר של מחבלים נפשעים". הוא אף ביקש "לשבח את הגבורה של אזרח, שבפעולתו כנראה הציל לא מעט חיים, וגם של מאבטח שפעל במיומנות, וגם של השוטר שלכד את המחבל השני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע, אתמול/מגד גוזני
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע, אתמול/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully