וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שביקר בבית כנסת: האפיפיור יגיע לביקור באושוויץ בחודש הבא

9.6.2016 / 15:13

הוותיקן הודיע כי פרנציסקוס יגיע למחנה ההשמדה במהלך נסיעתו המתוכננת לפולין ב-29 ביולי. בינואר האחרון ביקר הכס הקדוש בבית כנסת ברומא, עמד דקת דומיה לזכר קורבנות השואה

האפיפיור פרנציסקוס לפני המראתו לביקור באי לסבוס שביוון. 16 באפריל 2016.. AP
יגיע לביקור באושוויץ ביולי. פרנציסקוס/AP

האפיפיור יבקר במחנה ההשמדה אושוויץ במהלך ביקורו המתוכנן בפולין ב-29 ביולי הקרוב – כך הודיע היום (חמישי) הוותיקן. יהיה זה ביקורו הראשון של פרנציסקוס במחנה ההשמדה. קודמו, בנדיקטוס ה-16 שמוצאו בגרמניה, ביקר גם הוא במקום במהלך כהונתו, וכך עשה גם האפיפיור שקדם לו, יוחנן פאולוס השני, שמוצאו בפולין. הביקור ייערך במהלך ביקורו של פרנציסקוס בעיר קרקוב, שם ינכח בכנס בינלאומי של בני נוער קתוליים.

בינואר האחרון ביקר פרנציסקוס בבית כנסת ברומא, ושיבח את "הקשר הבלתי ניתן להתרה" בין היהודים והנוצרים. הוא אף קרא למאמינים הקתולים לדחות את האנטישמיות ולגנות את האלימות. "אלימות היא אינה דרכה של אף דת ראויה", אמר בפני הקהל הרב בבית הכנסת הגדול.

בביקורו בבית הכנסת אמר כי "השואה מלמדת אותנו כי יש לשמור על דריכות מרבית כדי שנוכל להגן על כבוד האדם והשלום". האפיפיור נפגש אז עם משפחתו של פעוט בן שנתיים שנהרג במתקפת טרור שאירעה בבית הכנסת בשנת 1982, ועם ניצולים מהפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully