וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות מתות וקליעים חיים: איטליה יוצאת למלחמה באיומי המאפיה

9.6.2016 / 10:40

הסנאט העביר חוק המעניק לרשויות סמכויות נוספות להיאבק בפשע המאורגן, שנוקט בשיטות שונות כדי להפחיד גורמי ממשל מקומיים. השיטה המועדפת על המאפיות השונות: הצתה

מעצר של בכיר במאפיה הסיציליאנית בפלרמו, איטליה, נובמבר 2015. AP
מעצר של בכיר במאפיה הסיציליאנית בפלרמו, איטליה, נובמבר 2015/AP

הסנאט של איטליה אישר היום (רביעי) חוק שנועד לפעול נגד איומי המאפיה על גורמי הממשל המקומי שבהם מעורבים לרוב הצתות, הנחת פגרי חיות ומעטפות מלאות בקליעים. החוק יחמיר את הענישה ויאפשר למשטרה להשתמש בהאזנות ובשיטות חקירה אחרות שבעזרתן היא תוכל לאתר את אלו המטילים מורא על הגורמים ברשויות המקומיות. עתה נותר לבית התחתון של הפרלמנט לאשר אותו כדי שייכנס לתוקף.

"ב-40 השנים האחרונות, 132 גורמי ממשל מקומי ו-11 מנשותיהם נרצחו", אמרה הסנאטורית דוריס לו מורו, אחת מיוזמות החוק. נציגי הממשל המקומי "צריכים להיות מוגנים". הקוזה נוסטרה בסיציליה, ה"אנדרנגטה" בקלבריה וה"קאמורה" בקמפניה נוקטות שיטות אלימות זה זמן רב כדי להפחיד את הרשויות בדרום איטליה, אך נתונים ושערוריות אחרונות הראו כי הבעיה התפשטה צפונה, אפילו לבירה רומא.

האיומים כלפי גורמי הממשל נמצאים בעלייה, עם 180 מקרים כאלו בחמשת החודשים הראשונים של השנה – עלייה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מאז 1991, 212 מועצות עירוניות ברחבי איטליה פוזרו בשל חדירה של גורמים הקשורים למאפיה, כולל שלוש השנה.

לפי נתונים של אתר העוקב אחרי הפשעים נגד גורמי הממשל המקומי, האיום הנפוץ ביותר השנה מצד ארגוני הפשע המאורגן היה דרך הצתה, אך גם מכתבים המכילים קליעים היו נפוצים. בקלבריה, שהפכה למוקד המרכזי ביותר באירופי של סחר בקוקאין, נרשמו הכי הרבה מקרים. ב-5% מהמקרים, הושארו חלקי חיות מתות במפתני בתים או מבני ממשל, בדומה לסצינה המפורסמת מהסרט "הסנדק", אז מפיק של סרט שלא עשה כרצונו של דון קורליאונה התעורר ומצא את ראשו של סוס המרוץ האהוב שלו במיטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully