וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היועץ המשפטי לממשלה גורם לנזקים חמורים למשק ולציבור"

19.11.2000 / 14:46

כך טוען שר התקשורת במכתב שהעביר היום לרובינשטיין בתגובה על חוות דעתו, כי למשרד התקשורת אין סמכות להעניק רשיון לחברות הכבלים להפעלת שירותי אינטרנט מהיר

שר התקשורת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, העביר היום ליועץ המשפטי לממשלה מסמך תגובה לחוות דעת היועץ, בה הוא טען כי לשר התקשורת אין סמכות להעניק רשיונות זמניים להעברת אינטרנט רחב פס בכבלים.

במכתב בן 25 עמודים, מתריע שר התקשורת מפני הנזקים החמורים לשוק התקשורת, למשק ולציבור הרחב, הנובעים מן התוצאה אליה מוביל היועץ: מונופול מוחלט לחברת בזק באינטרנט רחב פס, ופגיעה בתחרות בשוק הטלפוניה. השר מצביע על סמכותו החד-משמעית לפי חוק הבזק להעניק את הרשיונות הזמניים, מבהיר את הצורך החיוני והדחוף באינטרנט בכבלים כמשקל נגד לבזק, ומשיב לטיעוני היועץ אחד לאחד.

שר התקשורת מותח בדבריו ביקורת נוקבת על חוות דעתו של היועץ: "קראתי בעיון רב את חוות דעתך...אינה מביאה את מכלול השיקולים הרלוונטיים לעניין, אינה מאזנת בין שיקולים מתנגשים, ואינה מנסה אפילו לבחון את הנזק הנגרם בכל אחת מהאפשרויות. הרי טעמים רבים וטובים יש לעמדתי, ואלה כלל לא נבחנו לגופם בחוות הדעת. אני מתקשה עד מאד להשתחרר מן ההרגשה הקשה כי אנשיך סימנו מבעוד מועד את המטרה, וההנמקה - רעועה ככל שתהא - הוצמדה לה בדיעבד". מוסיף שר התקשורת: "אסכים ללא היסוס כי אין החוק ותיקוניו מלאכת מחשבת של חקיקה, אך לא נראה לי כי ראוי לייחס לכך דווקא את המשמעות המפורטת בחוות דעתך".

שר התקשורת מצביע על מקורות סמכות ברורים בחוק הבזק, להעניק רשיון תקשורת לזכייני הכבלים לתקופה שעד פקיעת הזכיון, והוא מצביע על מקורות סמכות מהם התעלם היועץ המשפטי בחוות דעתו.

הוא מוסיף וכותב: "ניכר בעיני כי מסקנותיך המשפטיות נשענות במידה רבה על תפיסתך את שוק שידורי הטלוויזיה הרב ערוצית ושידורי הטלוויזיה בכבלים. אין אלא להצטער על כך, שניתוחי השווקים עליהם מתבססת חוות דעתך נעשו מבלי להתייעץ עם הגופים שמומחיותם בעניין זה, משרד התקשורת והממונה על הגבלים עסקיים, אשר דעתם, הנסמכת על מומחיות מיוחדת, שונה מאד בעניין זה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully