וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב העיר הספרדי של נתניה, דוד שלוש, הלך לעולמו בגיל 96

8.6.2016 / 13:09

הרב דוד שלוש כיהן כחבר במועצת הרבנות הראשית ושימש רב העיר הספרדי של נתניה משנות ה-60. במרוצת השנים פרסם יותר מעשרה ספרים. אלפים צפויים להשתתף במסע הלווייתו בהר המנוחות בירושלים

הרב שלוש עם הרב עובדיה. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
למדו יחדיו. הרב דוד שלוש עם הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הרב דוד שלוש, רבה הספרדי של נתניה, הלך הלילה (רביעי) לעולמו בבית החולים לניאדו בעיר והוא בן 96. אלפי אנשים הגיעו למסע הלווייתו, שיצא בשעה 12:00 מבית מדרשו "זכור לדוד" בנתניה אל הר המנוחות בירושלים, שם ייקבר.

הרב שלוש נולד ב-1920 בעיר העתיקה בירושלים, למד ב"פורת יוסף", מהישיבות המובילות של הציבור החרדי-הספרדי, והיה מחשובי רבני עדת המרוקאים בארץ. הרב שלוש היה בן כיתתו של הרב עובדיה יוסף, אך בהמשך יחסיו עמו התאפיינו במתיחות קלה בשל העובדה שהתמודד בסוף שנות ה-70 על משרת הרב הראשי לירושלים נגד הרב שלום משאש, שבו תמך מנהיגה הרוחני של ש"ס. לאחר מכן כיהן כחבר מועצת הרבנות הראשית, והחל משנות ה-60 שימש רב העיר הספרדי. מצבו הרפואי הידרדר באחרונה והוא כמעט שלא עסק בפעילות ציבורית.

שלוש היה בן למשפחה מעדת המערבים בירושלים, אך לא זוהה כחרדי או כדתי-לאומי. ילדיו פנו חלקם למחוזות חרדים וחלקם למחוזות הציונות הדתית. הוא לא הביע תמיכה בש"ס, אולם גם לא התנגד לה. הרב שלוש התפרסם בתחילת 1982 לאחר שסירב לבקשה של זוג ספרדי להתחתן אצל רב אשכנזי. במרוצת השנים פרסם יותר מעשרה ספרים בתחומים הלכתיים ואחרים.

ישיבת פורת יוסף בירושלים. ויקיפדיה, אתר רשמי
מהישיבות המובילות של הציבור החרדי-הספרדי. ישיבת "פורת יוסף" בירושלים/אתר רשמי, ויקיפדיה

תנועת ש"ס פרסמה הבוקר הודעת אבל. "הרב היה שריד לדור דעה בישיבת 'פורת יוסף' בה למדו גאוני עולם. נודע בגאונותו בהלכה והוציא מתחת ידיו עשרות ספרי פסיקה וחידושי תורה. היה ידידו מנוער של מרן", נכתב. השר נפתלי בנט הוסיף כי היה "מאחרוני דור נפילים, פוסק חד, חדשן ואמיץ, ציוני גדול. אני משתתף באבלה של המשפחה".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, ציין דווקא את גישתו המקלה כלפי העדה האתיופית. "זכיתי להכיר מקרוב את הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל. הרב הנהיג את רבנותו בגאון ובגאווה, ייסד מערכת כשרות מפוארת. היה מעמודי התווך של קהילת יוצאי מרוקו בישראל ופעל רבות בפסקי הלכות לקרב את בני העדה האתיופית", סיפר על הרב שלוש. ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) ספד לו ואמר כי היה "תלמיד חכם עצום, איש אמיץ מאוד, הן במישור הרוחני-הלכתי והן במישור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully