וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק הושלמה: מטוס האימונים האחרון הועבר לישראל מאיטליה

8.6.2016 / 12:19

העסקה, ששוויה הכולל שני מיליארד דולרים, הסתיימה בקליטת מטוס "לביא" חדש שישמש לאימונים של טייסי הקרב בחיל האוויר. ה"לביא" החליף את מטוסי ה"סקייהוק" שהוצאו משימוש לאחר 40 שנה

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: אביב אירגז

משרד הביטחון השלים עסקה בשווי שני מיליארד דולרים וקלט אתמול (שלישי) מטוס "לביא" חדש שישרת את טייסי הקרב של חיל האוויר. מדובר במטוס מדגם M-436 שנמסר מחברת "ליאונרדו" האיטלקית לנציגי חיל האוויר ומשרד הביטחון, וזאת לאחר שנרכש לפני שנתיים.

העסקה שבמסגרתה נמסר אתמול המטוס כללה 30 מטוסי אימון עבור חיל האוויר הישראלי, ששוויים הכולל עוחד על שני מיליארד דולר. בתמורה לרכש זה רכש משרד הביטחון של איטליה מחברות ביטחוניות ישראליות מטוסי התרעה ולוויינים בעלות של מיליארד דולר.

מטוס 'הלביא', מפעלי חברת ליאונרדו האיטלקית. 8 ביוני 2016. אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, משרד הביטחון
טקס מסירת המטוס לישראל/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

מטוס "לביא" החליף את מטוס ה"עיט" (סקייהוק) שהוצא משימוש לאחר 40 שנה. הוא משמש להכשרת דור טייסי הקרב העתידי של חיל האוויר, ופרחי הטיס מתחילים להשתמש בו בשלב "מתקדם קרב" של קורס הטיס. בהכשרתם החניכים עוברים לאחר מכן לטוס במטוסי קרב מסוג F-15 ו-F-16, ובעתיד הקרוב גם ילמדו להטיס את מטוס ה-F-35 החדש.

ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') שמואל צוקר, אמר כי סיום העסקה נעשה בהתאם ללוח הזמנים. "אנחנו יכולים לבשר כי בשנתיים האחרונות ביצע המטוס החדש בשירות חיל האוויר הישראלי יותר מעשרת אלפים גיחות. המטוס הוכיח את עצמו בשנתיים האחרונות", אמר צוקר. הוא הסביר כי מדובר במטוס בעל שני מנועים, חסכוני מאוד בדלק, ובעל רמת בטיחות מאוד גבוהה, מערכות אווירוניקה ובקרה מאוד מתקדמות. "למרות החלפת המטוסים נשמר הסנכרון בתוך המערכת, ותכנית האימונים של חיל האוויר לא נפגעה", הסביר. "כל קורסי הטיס נפתחו בזמן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מטוס 'הלביא', מפעלי חברת ליאונרדו האיטלקית. 8 ביוני 2016. אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון, משרד הביטחון
מטוס "לביא" החדש/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully