וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרשעת גפסו: תושבי נצרת עילית בוחרים ראש עירייה חדש

7.6.2016 / 10:39

החלטת ביהמ"ש העליון להטיל קלון על שמעון גפסו סיימה שנתיים של סערות פוליטיות. היום יידרשו התושבים לבחור בין נתנאל טויטו, הצעיר שהחליף את גפסו בעת ההשעיה, לבין רונן פלוס המנוסה

עריכה: ניר חן

בווידיאו: דיווח מאולפן וואלה! NEWS לאחר גזר דינו של שמעון גפסו

כ-40 אלף בעלי זכות בחירה בנצרת עילית יבחרו היום (שלישי) ראש עירייה חדש, בתום שנתיים וחצי של סערות וחוסר יציבות שלטונית בעיר. הבחירות שיתקיימו היום הן תולדה של החלטת בית המשפט העליון, שלפיה הרשעתו של ראש העירייה הקודם, שמעון גפסו, נושאת עמה קלון והעונש שיוטל עליו יהיה מאסר בפועל. המועמדים לראשות העירייה הם נתנאל טויטו בן ה-30, המכהן כראש העירייה בפועל, ורונן פלוט, בעל הניסיון העשיר.

גפסו הורשע בפברואר 2015 בלקיחת שוחד, בכך שלאחר הבחירות לעירייה ב-2008 התנו הוא וסגנו באותה עת, עדי ברקו, את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר, סמיון ברון, בהתפטרותו של ברון. השופט עודד גרשון קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד. עם זאת, השופט גרשון קבע כי לא יוטל על גפסו קלון וכי את עונשו ירצה בשירות למען הציבור. החלטת בית המשפט העליון ממרץ האחרון טרפה את הקלפים והביאה לצורך בבחירות חדשות בעיר.

גפסו נבחר לראש עיריית נצרת עילית בבחירות 2008. בבחירות 2013 הוא נבחר בשנית, אולם טרם אותה מערכת בחירות הוא הושעה מתפקידו בשל המשפט שהתנהל אז נגדו. למרות זאת, הוא ניצח ברוב סוחף ואף לא נדרש לסיבוב בחירות נוסף. מאז מאופיינת המערכת המוניציפלית בחוסר יציבות. בשל מצבו המשפטי של גפסו וההשעיות שבאו בעקבות כך, ישבו ארבעה חברי מועצה שונים בשבע תקופות שונות על כיסא ראש העיר.

נתנאל טויטו ראש עיריית נצרת עילית. באדיבות העיתון "עובדה",
ראש העיר הצעיר בישראל היום, אך לא הצעיר ביותר בהיסטוריית המדינה. נתנאל טויטו/באדיבות העיתון "עובדה"

תושבי העיר יגיעו לקלפיות שהוצבו בבתי הספר ויצטרכו להכריע בין טויטו, ראש העירייה המכהן כעת, שכיהן גם בתקופת ההשעיה הקודמת של גפסו, לבין פלוט, שזו מערכת הבחירות השלישית שבה הוא מתמודד על התפקיד. בשתיים הקודמות נכשל פלוט בן ה-61. בפעם הראשונה כשהתמודד נגד ראש העיר המיתולוגי מנחם אריאב, ב-2003, ובפעם השנייה ב-2008 נגד גפסו.

פלוט, אב לשניים וסב לשלושה ילדים, שימש בשנים האחרונות מנכ"ל כנסת ישראל. לפני כן הוא שימש בין היתר ממלא מקום ראש עיריית נצרת עילית, מנכ"ל משרד הקליטה ומנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות. הוא עלה לישראל לפני כמעט 40 שנה והתיישב בנצרת עילית. אף שהגיע לתפקיד בכיר בכנסת, הוא החליט לשוב לעירו ולהגשים את שאיפתו להיות ראש העירייה.

טוויטו, תושב העיר, הוא רווק ובעל תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים, הוא כיום ראש העירייה הצעיר בישראל. עם זאת, יש לזכור שבעבר כבר כיהנו ראשי רשויות צעירים ממנו, ובהם מאיר שטרית, בהיותו בן 25, משה קצב בהיותו בן 24 וליאור קצב בהיותו בן 28.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה הביע את תמיכתו בו. רונן פלוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת מערכת הבחירות התמודדו ארבעה מועמדים על התפקיד, אולם שניים מהם פרשו. אלכס גדלקין העביר את תמיכתו לפלוט, ואילו אלירן גפסו, בנו של שמעון גפסו, פרש והביע תמיכה בטויטו. גם שמעון גפסו תומך בו, כמו גם בני הדור הצעיר של העיר.

פלוט, מנגד, זוכה בתמיכת הממסד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטלם איתו בסרטון והביע את תמיכתו בו. גם כמה שרים עשו כן, ובהם אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, גלעד ארדן, מירי רגב, יריב לוין, זאב אלקין ואריה דרעי. בטויטו תומכים השרים מכולנו משה כחלון ויואב גלנט.

אחד הנושאים הנוגעים לעיר שעלו לכותרות בשנים האחרונות הם יחסי יהודים-ערבים. כ-20% מהתושבים בנצרת עילית הם ערבים, ונושא צביונה של העיר ומערכת היחסים בין התושבים היה מרכזי בבחירות 2013. ואולם, בחודש האחרון נושא זה לא עלה על סדר היום. שני המועמדים מבטיחים לחזק את העיר ואת כלכלתה ולהשקיע בתעסוקה, בחינוך ובהשארת הצעירים בעיר, אחרי מגמת עזיבה מתמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully