וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום איכות הסביבה בכנסת: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

בוועדות השונות יתקיימו דיונים הקשורים לאיכות הסביבה. בנצרת עילית יתקיימו בחירות לראשות העירייה. בארצות הברית יתקיימו בחירות מקדימות בשש מדינות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום איכות הסביבה בכנסת

מפגינים במנילה בירת הפיליפינים לקראת ועידת האקלים  בפריז 28 נובמבר 2015. רויטרס
יוענק פרס על הצטיינות בפעילות סביבתית. פעילי איכות סביבה מפגינים בוועידת האקלים בפריז/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו בכנסת אירועי יום איכות הסביבה בשלל דיונים בנושאים רלוונטיים בוועדות השונות. כמו כן, ייערך טקס מסורתי של הענקת אותות "הגלובוס הירוק" על הצטיינות בפעילות סביבתית. מאות פעילים מעשרות ארגונים סביבתיים ברחבי הארץ צפויים להשתתף באירועים, שיתמקדו השנה במשבר האקלים. זאת, בעקבות ועידת האקלים שנערכה מוקדם יותר השנה בפריז. במהלך היום תקיים הוועדה לביקורת המדינה ישיבת מעקב על הזיהום במפרץ חיפה והוועדה לקידום מעמד האישה והשוויון המגדרי תדון ב"מבט מגדרי על שינוי האקלים". בוועדת השקיפות ידונו בשאלת הדרת הנציגות האזרחית (ארגונים סביבתיים) בצוותים להתמודדות עם משבר האקלים. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות תקיים ישיבת מעקב בנושא חומרי הדברה במזון. בעיצומו של היום יתקיים כאמור טקס "הגלובוס הירוק" על ידי מרכז ארגון הגג "חיים וסביבה", שמאגד תחתיו יותר ממאה עמותות סביבתיות.

יפורסמו נתוני הניגשים לחמש יחידות מתמטיקה

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
תכנית הדגל של שר החינוך. בגרות במתמטיקה/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יחשוף משרד החינוך את נתוניהם של התלמידים שניגשו לחמש יחידות במתמטיקה בשנה האחרונה, תשע"ו. המידע יימסר במסיבת עיתונאים בנוכחות שר החינוך נפתלי בנט, מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, גורמי מקצוע במתמטיקה ושותפים של המשרד לתכנית הלאומית לחיזוק לימודי המתמטיקה, בהם אנשי הייטק, ראשי רשויות, צוותים חינוכיים ועוד. שר החינוך בנט שם לו למטרה להעלות את מספר התלמידים הניגשים לבחינת הבגרות בהיקף חמש יחידות במתמטיקה וניכר כי אכן חלה עליה שכזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בחירות לראשות עיריית נצרת עילית

מועמדים לראשות נצרת עילית נתנאל טויטו ורונן פלוט. באדיבות העיתון "עובדה" ו ראובן קופיצ'ינסקי, מערכת וואלה! NEWS
טויטו מימין ופלוט משמאל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות העיתון "עובדה" ו ראובן קופיצ'ינסקי

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו בנצרת עילית בחירות לראשות העירייה. זאת, לאחר הרשעתו של ראש העיר הקודם, שמעון גפסו, בלקיחת שוחד והחלטת בית המשפט העליון להטיל עליו קלון ולגזור עליו מאסר בפועל. 40 אלף בעלי זכות בחירה בעיר יגיעו לקלפיות שהוצבו בבתי ספר ויצטרכו לבחור בין שני מתמודדים: נתנאל טויטו ורונן פלוט. טויטו בן ה-30 כיהן כראש העיר במהלך השעייתו של גפסו והוא כיום ראש העיר הצעיר בישראל, אם כי לא הצעיר בהיסטוריה. פלוט בן ה-61 שימש בשנים האחרונות מנכ"ל כנסת ישראל. פלוט זוכה לתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולתמיכתם של שרים רבים, בהם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט.

בחירות מקדימות בארצות הברית בשש מדינות

קלינטון במתקפה חריפה נגד טראמפ: "אסור שיחזיק בקודים הגרעיניים". רויטרס
השיגה את כל הצירים הנחוצים לה. קלינטון/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בשש מדינות בארצות הברית בחירות מקדימות במסגרת המרוץ לנשיאות. בקליפורניה, מונטנה, ניו ג'רזי, ניו מקסיקו ודקוטה הדרומית יתקיימו פריימריז בשתי המפלגות – הן הרפובליקנית והן הדמוקרטית. בדקוטה הצפונית יתקיימו פריימריז במפלגה הדמוקרטית בלבד. מדובר ב"סופר טיוזדיי" (Super Tuesday) האחרון בטרם יקבע מי הנציג של כל מפלגה לנשיאות. משמעותו של "סופר טיודזיי" הוא יום שבו מתקיימות בחירות מקדימות בהרבה מדינות במקביל. קליפורניה נחשבת מדינת מפתח שבה מספר צירים רב מאוד. עם זאת, טראמפ הוא המועמד היחיד מטעם המפלגה הרפובליקנית וקלינטון גייסה את כל הצירים הנחוצים לה כדי להבטיח את מועמדותה מטעם המפלגה.

35 שנה ל"מבצע אופרה"

האסטרונאוט הישראלי אילן רמון בהכנות לשיגורו לחלל. נאס"א, אתר רשמי
השתתף במבצע. רמון/אתר רשמי, נאס"א

אתם צריכים לדעת שלפני 35 שנים התקיים "מבצע אופרה" הידוע גם בשם "מבצע תמוז". במבצע זה הפציצו מטוסי חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעיראק כדי למנוע פיתוחו של נשק גרעיני. את המתקפה ביצעו 14 מטוסי F-16 ו-F-15 שהטילו 16 טון של פצצות על הכור. כל המטוסים שבו בשלום לישראל לאחר ההפצצה. הפעולה הובילה לתדהמה בעיראק נוכח ליקויי האבטחה שאפשרו את התקיפה. מפקד סוללת הנ"מ שאבטחה את הכור הוצא להורג בידי סדאם חוסיין. בעולם גינו את הפעולה וטענו כי היא פגמה ביכולת להגיע לשלום במזרח התיכון. עם זאת, ב-1991 עם פלישת בעלות הברית לעיראק שלח שר ההגנה האמריקני דאז דיק צ'ייני מכתב תודה לישראל על מלאכתם. בין הטייסים שהשתתפו במבצע נמצא גם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין וזאב רז שלו הוענק צל"ש הרמטכ"ל על חלקו במבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully