וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה: נעצר חשוד בייצור המשקה הקטלני שהרג 128 אנשים

19.11.2000 / 14:19

למעלה מ-400 אנשים, רובם גברים, עדיין מאושפזים בבתי החולים במדינה; על אף שרשויות קניה מזהירות מפני הסכנות שבשתיית המשקה, המעורב עם מתנול, רבים עדיין רוכשים אותו בשל עלותו הנמוכה; זהו המקרה השלישי בארבע השנים האחרונות בו מתים עשרות אנשים משתייתו


משטרת ניירובי עצרה אתמול אדם החשוד בייצור והפצת משקה אלכוהולי ביתי שגרם למותם של מאות אנשים. מספר ההרוגים שמצאו את מותם לאחר ששתו את המשקה, המעורב עם מתנול, עלה ל-128. בבתי החולים בקניה עדיין מאושפזים יותר מ-400 אנשים, רובם גברים, שטעמו מהמשקה. חלק מהנפגעים התעוורו בעקבות השתייה.

שמואל נג'ורוג' נעצר אתמול במפעל כימיקלים בשכונת עוני בבירה. כבר בשנה שעברה הוא נעצר בחשד להפעלת מפעל לייצור משקאות אלכוהולים, אולם האשמות נגדו בוטלו. לטענת המשטרה פרט לנג'ורוג' נעצרו גם 12 נשים שחשודות במכירת המשקה.

המשקה הקטלני, המורכב מתירס שהותסס, דורה, קוקוס וקנה סוכר, הגיע לראשונה לאזורי העוני בניירובי ביום שלישי שעבר. על אף שרשויות קניה מזהירות מפני הסכנות שבשתייתו רבים עדיין רוכשים אותו בשל עלותו הנמוכה. כוס משקה עולה 12 סנט, בעוד בקבוק בירה עולה 40 סנט.

קניה מצויה במשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז שקיבלה מבריטניה את עצמאותה, בשנת 1963. העוני התפשט לחלקים גדולים במדינה ומבין 29 מיליון האזרחים, יותר מחצי חיים מתקציב של דולר ליום.

זוהי הפעם השלישית בארבע השנים האחרונות בה מתים עשרות אנשים כתוצאה משתיית המשקה הקטלני. המשטרה מבצעת מעת לעת פשיטות על מפעלים ביתיים בהם הוא מיוצר, אולם אין פעולה מסודרת שתרתיע את האנשים מלצרוך אותו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully