וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: צייר את ראש הממשלה כליצן - ועשוי להישלח לכלא

אמן שמבקר את נג'יב רזאק בשל מעורבותו בפרשת שחיתות עומד לדין על הפרת חוקי התקשורת בעקבות הפצת התמונות הביקורתיות. הוא עלול להיאסר לשנה ולספוג קנס כבד. "אמשיך להגן על זכויותיי"

אמן רחוב מלזי עם קריקטורה של ראש הממשלה נג'יב רזאק, יוני 2016. פייסבוק, אתר רשמי
פהמי רזא עם איור של נג'יב רזק כליצן, החודש/אתר רשמי, פייסבוק

אמן מלזי שצייר את ראש הממשלה נג'יב רזאק כליצן הואשם היום (שני) בהפרת חוקי התקשורת במדינה והוא עשוי להישלח לשנת מאסר. פהמי רזא מחה נגד מעורבותו של ראש הממשלה בפרשת שחיתות נרחבת ואיוריו נפוצו ברשתות החברתיות וזכו לתמיכה רבה בקרב התושבים.

הוא עומד לדין בשל החוק האוסר על הפצת חומרים באינטרנט שעלולים "להרגיז, לפגוע, לאיים או להטריד" אחרים. עורך דינו של פהמי בן ה-38 אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי פרט לשנת המאסר האפשרית שעלולה להיגזר עליו, הוא עשוי לספוג קנס של 50 אלף רינגיט (12,200 דולר).

האמן, שהוזהר על ידי המשטרה להפסיק בפרסום האיורים שבהם נראה נג'יב מאופר בכבדות בלבן עם אף אדום וגבות קשתיות, אך הוא המשיך. הוא הכחיש במהלך הדיון כי עבר על החוק. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הוא הבטיח "להגן על זכויותיי לבקר מנהיגים מושחתים באמצעות שימוש באומנות כנשק".

נג'יב עומד בפני האשמות כי מיליארדי דולרים נגנבו מקרן ממשלתית שעליה הוא מפקח והוא ספג ביקורת נוקבת אחרי שהסכים לקבל תרומה של 681 מיליון דולר מאיש עסקים סעודי. הוא הכחיש כי הכספים שקיבל הגיעו מהקרן. אולם, הוא גרם לזעם בקרב האופוזיציה בשל צמצום חקירות, הדחת גורמי ממשל שפעלו נגד שחיתות והשתקת כלי תקשורת שדיווחו על הפרשה. ארגוני זכויות אדם בינלאומיים מזהירים כי חופש הביטוי וזכויות דמוקרטיות אחרות נתונות עומדות בפני סכנה במלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully