וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני קליפורניה, קלינטון עשתה צעד נוסף להבטחת המועמדות

5.6.2016 / 14:25

שרת החוץ לשעבר הביסה את סנדרס בפריימריז באיי הבתולה והתקרבה עוד לרף הצירים הנדרש להבטחת ייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארה"ב. היום יתקיימו בחירות מקדימות בפורטו ריקו

עורכי תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: באמצעות סמרטפון וואוי, עריכת וידאו: ניר חן

הילרי קלינטון רשמה אתמול (שבת) ניצחון מוחץ בפריימריז באיי הבתולה האמריקניים וזכתה בכל שבעת הצירים שהם שולחים לוועידת המפלגה הדמוקרטית. בכך התקרבה שרת החוץ לשעבר צעד נוסף לקראת הבטחת המועמדות שלה בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

עתה היא רחוקה 60 צירים בלבד מסף 2,383 הצירים הדרושים. ביום שלישי הקרוב יתקיימו הפריימריז בקליפורניה ובניו ג'רזי, שם יחולקו 694 צירים. לפי נתוני המפלגה, קלינטון קיבלה 84.2% מהקולות ואילו ברני סנדרס רק 12.2%. ולכן, הוא לא קיבל שום ציר מאחר שהוא לא עבר את רף 15% המינימליים.

איי הבתולה הם אחת מחמש הטריטוריות האמריקניות שבהן מתקיימות בחירות מקדימות למפלגות, בלי שהן רשאיות להצביע בבחירות הכלליות בנובמבר. היום יתקיימו פריימריז בפורטו ריקו, שם יחולקו 60 צירים. הסנאטור הסוציאליסט העדיף למקד את הקמפיין שלו באי על אף שלא נותר לו סיכוי של ממש לזכות במועמדות.

לקלינטון יש עתה 1,776 צירים בהשוואה ל-,1501 של סנדרס. עם זאת, כשמחשיבים את צירי העל של שרת החוץ לשעבר, יתרונה צומח, עם 2,323 צירים. לסנאטור מוורמונט, לעומת זאת, יש 1,547 צירים בסיכום הכללי.

הילרי קלינטון באירוע "נשים למען הילרי" בקליפורניה 03.06.2016. רויטרס, רויטרס
מחזיקה בפער ניכר על סנדרס. קלינטון/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully