וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה: האו"ם נגד נגיף הפוליו

19.11.2000 / 13:19

במסגרת מבצע רחב היקף יעברו צוותים של הארגון מבית לבית וייחסנו כל ילד מתחת לגיל חמש; בסך הכל יחוסנו 70 מיליון ילדים ב-19 מדינות; המבצע הוא חלק מתוכנית לחסל את נגיף הפוליו ברחבי העולם

מאת מוטי גל

האו"ם החל במבצע נמרץ בן עשרה ימים לחיסונם של 70 מיליון ילדים אפריקאים ב-19 מדינות, כנגד נגיף הפוליו. המחלה פוגעת בדרך כלל בילדים בני חמש ומטה, וגורמת לשיתוק ולעיתים אף למוות. המבצע הוא חלק מתוכנית בינלאומית של האו"ם לחיסול הנגיף ברחבי העולם עד שנת 2005.

השלב הראשון של המבצע החל החודש, במהלכו חוסנו רוב ארצות מערב אפריקה. החיסונים הורידו את מספר הנפגעים באופן ניכר, אולם המחלה ממשיכה להדביק מאות אלפי ילדים במרכז אפריקה.

על פי התוכנית, יעברו צוותים של האו"ם מבית לבית ויטפטפו לפיו של כל ילד שתי טיפות של החיסון. נגיף הפוליו רגיש לחיסון, שכן המאחסן היחיד שלו הוא גוף האדם. מומחים מאמינים כי אם יחוסנו לפחות 80 אחוזים מהאוכלוסייה, תישבר שרשרת ההידבקות בנגיף והמגיפה תגיע לתומה.

עד כה נחל המבצע הצלחה רבה: מאז תחילתו, דווחו על 1,149 מקרים חדשים בלבד, בהשוואה ל-7,000 מקרים שדווחו אשתקד ו-35 אלף מקרים שדווחו בתחילת העשור.

בישראל ניתן תרכיב חיסון "סייבין" נגד שיתוק ילדים לכל ילד ארבע פעמים: בגיל שלושה חודשים, בגיל שישה חודשים, בגיל שמונה חודשים ובגיל עשרה חודשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully