וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

נחגוג את היום לאיחוד ירושלים אחרי מלחמת ששת הימים. נציין את יום הזיכרון לאלפי יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל בשנות ה-80. יינתן גזר דין לאב מישרש שהורשע ברצח שני ילדיו ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום ירושלים

רחבת הכותל המערבי, ירושלים. פברואר 2016. AP
ב-1998 קיבל יום ירושלים מעמד בחקיקה. הכותל המערבי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נציין את "יום ירושלים" שהוא חג לאומי לציון איחוד העיר לאחר מלחמת ששת הימים. נוסף לשם "יום ירושלים", ניתן לכנות את החג גם "יום שחרור ירושלים" או "יום איחוד ירושלים". בשנת 1998 העניקה הכנסת למועד זה מעמד בחקיקה באמצעות חוק יום ירושלים. במהלך היום נערכים טקסים הן בעיר עצמה והן מחוצה לה. הערב יתקיים הטקס הממלכתי לציון היום במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

טקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל, לזכרם של יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, מאי 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
כ-4,000 מתו בדרכם לארץ. טקס הזיכרון ליהודי אתיופיה בשנה שעברה/פול צלמים, גיל יוחנן

אתם צריכים לדעת שהיום, במקביל ליום ירושלים, מציינים בישראל את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. מדובר ביום לזכר 4,000 מיהודי ביתא ישראל שמתו במהלך מסעם לארץ במחנות הפליטים בסודאן בזמן "מבצע אחים". מטרת המבצע הייתה לסייע להם לעלות מאתיופיה לישראל דרך סודאן. המבצע החל בראשית 1979 והסתיים ב-1990. במהלך היום יתקיים טקס אזכרה ממלכתי והנחת זרים באנדרטת הזיכרון בהר הרצל במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר ונציגת המשפחות השכולות רחל טניה רובל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גזר דין לאב מישרש שרצח את שני ילדיו

ישי ושרה, הילדים שנרצחו בידי אביהם בישרש. צילום רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
הילדים שנרצחו, ישי ושרה/באדיבות המשפחה, צילום רפרודוקציה

אתם צריכים לדעת שהיום בבית המשפט המחוזי מרכז יינתן גזר דינו של אברהם לוי, בן 43 מהמושב ישרש שבשפלה, שהורשע בחודש שעבר ברצח שני ילדיו לפני שנתיים. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, לוי רצח את ישי בן ה-11 ושרה בת העשר בשל סכסוך מתמשך בינו לבין גרושתו, קרן, על רקע המעבר שלה לארצות הברית על הילדים. לוי וקרן התגרשו ב-2006 בשל אלימות שלו כלפיה. ב-2011 עזבה קרן לארצות הברית עם ילדיה באישור בית המשפט לענייני משפחה. ביום הרצח הגיעו הילדים לבקר את אביהם בישראל. לפי האישום, הוא כרך סביב עיניהם כיסוי וכבל את ידיהם באזיקונים. לאחר מכן, שיסף את גרונותיהם.

35 שנים לגילוי מחלת האיידס

ציון יום האיידס העולמי בבניין העירייה בתל אביב. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
בניין העירייה בתל אביב לרגל יום האיידס העולמי בדצמבר 2015/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 35 שנים זוהה לראשונה נגיף האיידס עם הידבקותם של חמישה צעירים הומוסקסואליים מלוס אנג'לס בדלקת ריאות הקשורה לאיידס. המחלה נתגלתה במדינות המערב כבר בסוף שנות ה-70 ואולם הנגיף עצמו זוהה רק ב-1981. מחלת האיידס היא שילוב של סימפטומים המופיעים בשל כשל מערכת החיסון בעקבות הידבקות בנגיף HIV. לפי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-25 מיליון בני אדם מתו ב-30 השנים האחרונות מאיידס. מאמצע שנות ה-90 הומצא טיפול תרופתי שצמצם את מספר מקרי המוות כתוצאה מהמחלה על ידי הארכת תוחלת החיים, אם כי הוא לא הצליח לרפא אותה לחלוטין.

יום איכות הסביבה העולמי

פסטיבל פילים - צ'יטוואן, נפאל, דצמבר 2014. רויטרס
השנה היום בסימן סחר בלתי חוקי בבעלי חיים. פילים בנפאל/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום איכות הסביבה. מדובר ביוזמה של ארגון האו"ם שמטרתו להעלות למודעות נושאים הקשורים לאיכות הסביבה ברחבי העולם ולנסות ולקדם דרכים לפתרון בעיות סביבתיות מבלי לפגוע באיכות החיים של בני האדם. השנה הנושא המרכזי של יום איכות הסביבה העולמי הוא סחר בבעלי חיים. מדובר בסחר בלתי חוקי של חיות כמו פילים ונמרים, תוך הברחות המסכנות את חייהם של בעלי החיים. פעולות הסחר הבלתי חוקי מאיימות על הישרדות בעלי החיים ועלולות להוביל להיכחדות של זנים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully