וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתתפות ח"כים במצעד הגאווה לא מספיקה - שיביאו תוצאות

תמר זנדברג

3.6.2016 / 13:53

הפער בין זה שמספרים לנו כמה אנחנו מתקדמים לבין ממשלה שמפילה כל יוזמת חקיקה שוויונית ומוצדקת עבור הקהילה בלתי נסבל. אין שמחה ממני לראות עוד ועוד ח"כים ממפלגות הממשלה באירועי הקהילה, אבל זה לא מספיק. אנו זקוקים גם למעשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמר זנדברג בפרויקט גאווה של וואלה! סלבס, ברוך שעשני אישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום (שישי) הצטרפתי לעשרות אלפי צועדים אשר חוגגים את החירות להיות מי שהם במצעד הגאווה בתל אביב, בירת החופש של ישראל ואחת מערי הגייז המובילות בעולם. אל נחיל הישראלים שנוהר ברחובות הצטרפו אלפי תיירים שבאו ליהנות ממפגן הגאווה, העוצמה וה"פאן", מהשמש והים.

ואולם החגיגה הגדולה לא תוכל לחפות על המציאות שהולכת ומתרחקת מהתדמית החופשית והשמחה. רק בחודשים האחרונים התבשרנו על הצטרפותן של מדינות שונות לרשימה ההולכת ומתארכת של מי שמאפשר נישואים גאים. הפעם היו אלה איטליה, יוון, אירלנד וקולומביה, מדינות שחלקן מתאפיינות בקשר חזק לדת. הן הצטרפו לרוב מדינות אירופה, לארצות הברית, לשורה של מדינות בדרום אמריקה ולדרום אפריקה, בכך שאפשרו נישואים חד מיניים לאזרחיהן.

בבסיס ההתקדמות הזאת עומדת העובדה שעוד ועוד מדינות מבינות שאהבה היא אהבה ומשפחה היא משפחה, בלי קשר למי מרכיבים ומרכיבות אותה. בשנה האחרונה זכיתי לחתן זוגות גאים וגאות ולהיות חלק מהרגע המרגש הזה בחייהם. השמחה, ההתרגשות, המשפחות והחברים שעוטפים. אלה אותם רגשות שמציפים כל חתונה שהיא, אלא שלחתונות האלה לא היה תוקף חוקי בישראל, והזוגות האלה, הישראליים לחלוטין, נאלצים לצאת מישראל, להתחתן במדינה אחרת ואז לחזור ולהציג את תעודת הנישואים במשרד הפנים על מנת שיכירו בנישואיהם מתוקף הסכמים בינלאומיים. יש דבר מגוחך מזה?

הפער בין התדמית למציאות בלתי נסבל

השינוי בעמדות הציבור בא לביטוי גם בישראל. הן עברו במהלך השנים שינוי דרמטי וכיום רוב גדול תומך בשוויון זכויות. סקר של עמותת חדו"ש שפורסם השבוע העלה כי רוב הציבור תומך בנישואים גאים, וכי קרוב למחצית מאלה שהגדירו עצמם דתיים תומכים בכך.

מדינות העולם הולכות קדימה ואנחנו נשארים במקום כשהמשמעות היא שאנחנו בעצם הולכים אחורה. כסף לחגיגות, קמפיינים נרחבים להבאת תיירים, תופעות של "פינקווש" שמפוזרות לכל עבר, אבל זכויות אין. לא נישואים, לא אימוץ, לא ירושה, לא הכרה בבני ובנות זוג של חיילי מילואים. מה שמובן מאליו עבור זוגות סטרייטים נהפך למאבק כשמדובר בזוגות גאים. נכון, במקומות רבים הפרקטיקות התקדמו וניתן לקבל שוויון מוגבל בפועל, אבל זה עניין נזיל, סלקטיבי, משתנה ונתון למאבק.

* ברוך שעשני אישה - פרויקט מיוחד בוואלה! סלבס

הפער בין התדמית למציאות, בין זה שמספרים לנו כמה אנחנו מתקדמים לבין ממשלה שמפילה כל יוזמת חקיקה שוויונית ומוצדקת עבור הקהילה, בלתי נסבל. ישראל צריכה להשוות את עצמה לארצות הברית ואירופה, ולא לשכנותיה אשר מוציאות להורג הומואים. הטענה החביבה על הממשלה כי אנחנו הכי מתקדמים באזור לא מהווה הישג לצערי. נקודת ההשוואה צריכה להיות מדינות שאנו שואפים להידמות להן.

אין שמחה ממני לראות עוד ועוד ח"כים באירועי הקהילה, ולא רק ממפלגות השמאל. גם במצעד הזה הייתה נוכחות מרשימה של ח"כים. לכל חבריי בכנסת אני אומרת – זה לא מספיק. הגיע הזמן להביא תוצאות.

הכותבת היא חברת כנסת מטעם מפלגת מרצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully