וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: הפרקליט של אולמרט צפוי להיות מואשם בשיבוש מהלכי משפט

2.6.2016 / 19:25

הפרקליטות הודיעה לעו"ד נבות תל-צור כי נשקלת העמדתו לדין בעקבות הקלטות שהעבירה שולה זקן בעבר לבית המשפט, ובהן נשמע מציע לה כסף מטעמו של אולמרט כדי להניא אותה לכאורה מלהעיד נגדו. תל צור: "מכיר היטב את הגבול בין מותר לאסור"

צילום: עומר מירון, יותם רונן, טל אנגלנדר, דניאל בוק; עריכה: טל רזניק

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את עו"ד נבות תל-צור, שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב"תיק השיבוש" שנקשר בפרשת הולילנד, בחשד לשיבוש מהלכי משפט. זאת, כשניסה להניא לכאורה את שולה זקן מלחתום על הסדר הטיעון. לפי הודעת הפרקליטות, העמדתו לדין נשקלת בכפוף לשימוע שייערך לו.

לפי החשד, תל-צור פעל על מנת לסכל את הסדר הטיעון עם זקן בתיק הולילנד ואף נשמע בהקלטות של זקן מציע לה כסף מטעמו של אולמרט. תל-צור ניסה לכאורה למנוע מזקן להפוך לעדת תביעה נגד אולמרט ונפגש עמה ועם בני משפחתה מבלי שסניגורה ידע על כך. כמו כן, ניסה להשפיע על תוכן עדותה כעדת תביעה. בהמשך, אף הציע לזקן הכפלה של התמיכה הכלכלית שקיבלה עד אז וכן סיוע במימון סניגור פרטי, אם תחליט שלא להמשיך להיות מיוצגת על ידי עורך דינה דאז.

עורך הדין של בנימין בן אליעזר, נבות תל צור, מגיע לביתו. יותם רונן
תל צור/יותם רונן

בנובמבר 2011 זקן שוחחה בטלפון עם תל צור לאחר פגישה משותפת עמו, שבה, לטענת הפרקליטות, הופעל לחץ על זקן לא להעיד. המשטרה, שהמליצה להגיש כתבי אישום בעניין גם נגד אולמרט וגם נגד תל צור, טוענת כי בשיחה זו הוא מציע לה עבודה וייצוג תמורת העובדה שלא תלך להסדר טיעון.

תל צור: מה שדיברנו בשוטף וכל זה, זה יהיה תיקון משמעותי ושינוי. הוא הזכיר לך את השם וחוץ ממנו יש עוד שם, שני אנשים.

זקן: כן.

תל צור: חדשים.

זקן: כן.

תל צור: שרוצים לתת עבודה.

זקן: כן.

תל צור: בתמורה שזה יכפיל את מה שיש היום.

זקן: אוקיי.

תל צור: קטע ראשון. קטע שני יהיה עורך דין, אין דבר כזה
שאת לא תהיי מיוצגת. שתי הנקודות האלה על אחריותנו, אין דבר כזה.

זקן: אז אני צריכה להגיד להם (עורכי דינה - ברטל וגלעד-כהן, ג"ג) להתפטר?

תל צור: הם יבינו לבד, נראה מה עושים. כרגע את צריכה להגיד רק דבר אחד, אני עם אקדח על הרקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. טלי מאייר
זקן בבית המשפט המחוזי בעת משפטה, 2014/טלי מאייר

מעו"ד תל צור נמסר: "אני עורך דין וסניגור מזה 30 שנה ויודע היטב את הגבול בין מותר לאסור בייעוץ לנאשם בהליך פלילי. אני חולק על עמדת הפרקליטות לפיה שיבשתי כביכול הליכי משפט, וכמוני חושבים עורכי דין וסניגורים בכירים רבים וכן פרקליטים ושופטים בדימוס, שראו את מלוא חומר הראיות ומשוכנעים שלא ביצעתי עבירות כלשהי.

"שולה זקן היא שפנתה אליי לצורך התייעצות ואני ייעצתי לה על פי מיטב הבנתי, על פי הנתונים שהניחה בפניי, משיקולים מקצועיים וענייניים, כאשר טובתה לנגד עיניי. במסגרת השיחות, שהוקלטו ללא ידיעתי, לא רק שלא ניסיתי להניא את גברת זקן מלחתום על הסדר הטיעון ולא הבטחתי לה דבר כנגד אי-חתימתה, אלא ההיפך הוא הנכון: הבעתי בפניה את עמדתי שמדובר בהסדר סביר מבחינתה, אם כי ניתן היה לדעתי לשפר את תנאיו. הבהרתי לה במפורש שיש להפריד בין ההתלבטות שלה בנושא הסדר הטיעון לבין הסיוע שהיא מצפה לקבל מאולמרט.

"ההחלטה אם לחתום על הסדר הטיעון הייתה ונותרה לאורך כל הדרך החלטה אישית ועצמאית של שולה זקן, אשר נועצה בנושא זה גם עם עורכי דינה. אני מקווה שבתום השימוע שייערך תתקבל עמדתי, טיוטת כתב האישום תיגנז, ולא יהיה צורך לנהל בעניין זה משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully