וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים, סולחות וגם חתונה הייתה שם: מפגן הכוח הנוצץ של הרב יוסף

2.6.2016 / 18:20

בת הזקונים של הרב הספרדי הראשי עמדה תחת חופה, וזו סיבה מספיק טובה כדי שנשיאת העליון תגיע לראשונה לאירוע חרדי. כולם עסקו בפריט האופנתי החדש של הרב, במיליארדר שישב צמוד אליו ובסולחה שנרקמה. החתן והכלה? "הם יאלצו לחכות לאירוע שלהם", התבדחו האורחים

חתונת בת הזקונים של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף שהתקיימה אמש (רביעי) בירושלים, הפכה אתמול למפגן כוח אדיר בעבור אביה של הכלה. כמעט אין אחד בצמרת המדינה שנעדר מהאירוע. שרים, ח"כים, רבנים בכירים ובעלי תפקידי מפתח בחברה הישראלית, כולל גם את נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, הגיעו לאחל מזל טוב למי שסומן על ידי רבים בציבור החרדי-ספרדי להיות היורש של אביו - הרב עובדיה יוסף המנוח. ראש הממשלה בנימין נתניהו שנעדר ככל הנראה בשל אילוצי אבטחה או לו"ז, הבטיח את השתתפותו באחד מאירועי שבע הברכות הנערכים בשבעת הימים שאחרי החתונה.

על מפגן הראווה העצום הזה עמלו בשבועות האחרונים אנשיו של הרב יוסף. הם ניהלו רשימות מסודרות שכללו כמעט כל אישיות בכירה בישראל, קיימו שיחות טלפון, שיגרו הזמנות אישיות עם שליחים מהמשפחה ולא פספסו גם תזכורות למוזמנים. כל אלה היו רק חלק קטן מההכנות לחתונה. שלא לדבר על החלק האומנתי באירוע, האולם והעיצוב הגרנדיוזי ועוד.

החלטה תקדימית של נאור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השתתפות ראשונה באירוע חרדי. נאור ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחתונה נרשמו כמה רגעים בולטים במיוחד, בהם למשל השתתפותה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור שהגיעה לראשונה להשתתף באירוע חרדי. נאור הגיעה יחד עם בעלה מלווה גם בשרת המשפטים איילת שקד ומתנה נאה מחנות כלי הכסף "הצורפים". בקרב אנשיו של הרב יוסף השתתפותה אינה מובנת מאליה. "היא כמעט ולא מגיעה לאירועים ובמיוחד לא במגזר החרדי. יש קשר והערכה הדדית בין הרב לשופטת נאור וזה התבטא בין היתר בהשתתפותה באירוע".

את מירלשוילי לא דוחפים

הרב יוסף, מיכו ויצחק מירלשוילי – חתונת בתו של הרב יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
. מירלשוילי לצד הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

המיליארדר מיכו מירלשוילי ובנו יצחק מירלשוילי התקבלו בכבוד מלכים בחתונה. הם הושבו על יד הרב יוסף בשולחן הכבוד וזכו ליחס ממושך. אחד הנוכחים העיד כי הם "היחידים שלא נדחפו הצידה אחרי דקה או שתיים". הרב הראשי יוסף מכהן בתפקיד ציבורי שנחשב לממלכתי מאד, אך ליחסיו עם מירלשוילי יש משמעות גדולה.

האחרון הינו בקשר טוב עם דרעי ואחרי לכתו הרב עובדיה נפגש עם רבנים בכירים בש"ס שביקשו ממנו לעזור כספית לתנועה ולמוסדותיה. גם טרם מותו הרב עובדיה, התבקש מירלשוילי לעזור למוסדות המפלגה ולפי עדויות שונות סייע במיליוני שקלים. השתתפותו באירוע היא צעד נוסף בקשר שנרקם בין המיליארדר לרב הראשי.

יאללה, סולחה

הרב יוסף עם הרב עמאר – חתונת הרב יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרבנים עמאר ויוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

אורח נוסף שזכה לתשומת לב אדירה בחתונה הוא הרב שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים. עמאר הוא מחותן עם הרב יוסף והשתתפותו נראית לכאורה מתבקשת, אך הסכסוך בינו לבין הרב יוסף בשנים האחרונות מאז הריץ נגדו מועמד משלו לתפקיד הרב הראשי הוביל לכך שבמשך זמן רב השניים לא שוחחו או נפגשו. רק בחודשים האחרונים נרשמו סימני פיוס ראשונים בין השניים והמפגש בין השניים אתמול הפכה את החתונה בפי רבים ל"חתונת השלום".

הרב עמאר עצמו התייחס בעצמו לשיח שנוצר סביב השתתפותו ואמר כי "עושים מהשתתפותי דרמה אבל הגעתי כמחותן. כל מי שמזמין אותי אני מגיע". ובכל זאת, הרגע שבו ישבו שני רבנים ראשיים, אחד בהווה והשני בעבר, האחד לצד השני, היה מרגש גם עבור החתן והכלה.

החתן והכלה יחכו לאירוע שלהם

חתונת הרב יוסף - החתן והכלה תחת החופה. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
קשה לומר שהיו כוכבי האירוע. בני הזוג תחת חופתם/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

החתן והכלה כמעט ונשכחו. ‏‎לאורחים בחתונות במגזר החרדי יש תפקיד אחד למלא. לשמח את החתן והכלה. לעומת זאת, בחתונה אתמול, כמו גם בחתונות של פוליטיקאים ואישי ציבור חרדיים, החתן והכלה נדחקו הצידה. עיקר תשומת הלב הופנתה לעבר הרב הראשי ורשימת המוזמנים היוקרתית באירוע.

היה מי שהתלוצץ ואמר כי "החתן והכלה ממתינים לאירוע החתונה שלהם". אי אפשר לבוא בטענות למישהו על כך. דרכו של עולם שבאירועים מהסוג הזה החתונה הופכת למקום שבו נסגרים דילים חשאיים, נערכות "סולחות" בין רבנים ושיחות רכילות הם הדבר הכי פופולרי. החתן והכלה? קצת נדחקים הצידה.

להסתכל על העולם כמו אבא

הרב מוצפי מצד שמאל והרב יוסף במרכז – חתונת הרב יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב מוצפי מצד שמאל והרב יוסף במרכז – חתונת הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

חדי העין התקשו לפספס גם את הדברים הקטנים והשוליים בחתונה, כמו למשל המשקפיים החדשות שרכש עבר יוסף עבור חתונת בתו. מבין הנוכחים היה מי שדאג להסביר שעדשות המשקפיים הם כהות יותר מעדשות רגילות, ממש כמו שהיו לאביו. הפרט הקטן הזה הוא אולי הסיפור בכללותו. לרב יוסף יש ידע ובקיאות עצומה בתורה ובהלכה, השפה בשיעוריו מזכירה מאד את של אביו. הגלימה מזהב ועכשיו גם המשקפיים הכהות הם עוד פריטי לבוש שוליים אך משמעותיים בדרך להפוך ליורש המתאים ביותר.

אירוע החתונה שהפך למפגן כוח עבור הרב ואנשיו היו צעד נוסף בדרך לשם. אולי זו תהיה כבר הגזמה, אבל בעוד פחות מעשור, כשישתחרר מכבלי תפקידו הממלכתי, יהיה קל יותר להפוך אותו למנהיג האמיתי בש"ס (אם תהיה מפלגה) ולמנהיג הרוחני הבכיר ביותר בציבור הספרדי.

חתונת הרב יוסף – תמונה כללית של הקהל. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
בסיכומו של ערב, היה זה מפגן כוח לרב ולאנשיו. הקהל בחתונה/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully