וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות פיזרה את הנבחרת הצעירה

19.11.2000 / 13:01

זהו מהלך ראשון של ההתאחדות בטיפול בפרשיית כדורגלני הנבחרת האולימפית ו"בת הטובים". שבעת השחקנים, שייחקרו במודיעין אזרחי, מגיעים משלוש קבוצות ליגת העל - מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי נתניה

פרשת הנבחרת הצעירה והבחורה במלון "כפר המכביה" ממשיכה לעמוד בראש סדר היום של ההתאחדות לכדורגל. היום החליטה ההתאחדות לכדורגל, בראשותו של היו"ר גברי לוי, לפזר את הנבחרת האולימפית עד אשר יובררו ההאשמות כנגד השחקנים בגין התנהגות בלתי הולמת.

גברי לוי זימן בסוף השבוע שלושה משחקני הנבחרת לשיחה במהלכה תבע מהם לאשר בפניו את השמות שכבר ידועים לו של המעורבים בפרשה. השלושה, פיני בלילי, סלים טועמה וכפיר פרטיאלי, הכחישו את קיום הפרשה ודבקו בגירסה כי כל הפירסומים אודותיה כלל לא נכונים.

בידיו של גברי לוי מצויים שמות של שבעה שחקנים המעורבים, על פי דבריו, באופן ודאי בפרשה. השבעה מגיעים משלוש קבוצות ליגת העל - מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי נתניה, כאשר שניים מתוכם נמנים על הסגל המורחב של הבוגרת. חלקם כבר הסכימו להודות במעשה בתמורה להקלה משמעותית בעונשם. העונש עליו מדובר בהתאחדות הוא הרחקה לחמש שנים מסגל הנבחרות ובנוסף הרחקה לחצי שנה ממשחקי הליגה.

בנבחרת עצמה קיים לחץ גדול מצידם של אלה שלא היו מעורבים בפרשה, כלפי המעורבים, להודות, ובכך לנקות את שמם של האחרים. השחקנים המיוצגים על ידי עורך הדין דן חי קיבלו הוראה מפורשת לא לבוא בשום מגע עם התקשורת עד לסיום הפרשה.

חברת מודיעין אזרחי, שנשכרה על ידי ההתאחדות לכדורגל, כבר העבירה דו"ח מלא ומפורט, הכולל את שמות המעורבים לגברי לוי ועל פי וודאות הדו"ח ואמינותו יועמדו השחקנים לדין.

הצעירה בת ה-18, שהובאה למלון בערב המשחק מול בוסניה סיפרה כי מאז המקרה היא נתונה ללחץ מצד שחקני כדורגל רבים המאיימים עליה להכחיש את קיום הפרשה ולמנוע את הפרסומים בעיתונות.

שר התרבות, המדע והספורט, מתן וילנאי, אמר : "אני מקווה שזה לא נכון, אבל אם כן זה חמור מאוד, בעיקר לאור העובדה שזו לא הפעם הראשונה, וההתאחדות היתה אמורה להסיק מסקנות ולטפל בנושא לאחר הפרשה הקודמת. אני מצפה שהאירוע יבדק על ידי ההתאחדות ואם אכן יתברר כי האירוע קרה, שיטופל בהתאם".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully