וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה במספר המעצרים בגדה: תוצר של הסכמים שקטים או של ירידה בפיגועים?

2.6.2016 / 7:25

בשבועות האחרונים חלה ירידה משמעותית במעצרי מבוקשים ברשות ובכניסות של צה"ל לשטחים הפלסטיניים. לפי בכירים פלסטינים, הגורם לכך הוא הבנות בין הצדדים, אך בישראל דווקא סבורים שהרגיעה בשטח הביאה לכך

צילום: דובר צה"ל

(פשיטה של צה"ל לתפיסת אמצעי לחימה בשכם, השבוע)

עם הרגיעה במצב הביטחוני, חלה ירידה משמעותית במספר המעצרים שמבצע צה"ל בגדה המערבית בשבועות האחרונים, כמו גם במספר הכניסות של כוחות ישראליים לשטחי הרשות הפלסטינית. מלבד נתוני צה"ל, הדבר מורגש גם בקרב בכירים פלסטינים – אך הדעות חלוקות בין הצדדים בנוגע לגורמים לירידה.

על פי הבכירים הפלסטינים, גם אם לא היה הסכם רשמי, בצה"ל וברשות הובן כי הצבא יפעל בשטחים רק במקרים הנחוצים לסיכול פיגועים. כך, לדברי הפלסטינים, ירד מספר המעצרים, כמו גם מספר הכניסות הצבאיות לשטחי הרשות. לפי נתוני צה"ל, בחודש מרץ נעצרו בשטחי הגדה 338 פלסטינים, באפריל נרשמה כבר ירידה ניכרת ל-223 ובחודש שעבר נעצרו 215 פלסטינים ברחבי הגדה המערבית.

חיילים בבידוק ביטחוני בשכם. נובמבר 2015. רויטרס
בידוק ביטחוני בשכם/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצד הישראלי דווקא חושבים שהירידה במעצרים מגיעה מסיבות אחרות; האחת היא הירידה במספר הפיגועים, שהפחיתה את הצורך בפעילות ישראלית בשטחי הרשות. הסיבה השנייה נעוצה בהתייעלות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שעוצרים פלסטינים רבים – בהם כאלה שמתכננים פיגועים בסכינים, ירי או מטענים.

הפעילות של מנגנוני הביטחון של הרשות אכן עלתה בחודשים האחרונים בצורה ניכרת והם פועלים גם בכפרים שמסביב לירושלים. על אף האיומים המרומזים של הפלסטינים להפסיק את התיאום הביטחוני, בינתיים התיאום נשמר ושיתוף הפעולה בין הצדדים רק הולך ומתהדק.

נהלי בידוק חדשים, צומת גוש עציון, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
התיאום הביטחוני נמשך ומתהדק/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully