וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט מצרי כינה את האפריקנים "כלבים ועבדים" - ועורר סערה

קהיר לא הכחישה כי הדברים נאמרו ושר החוץ המצרי הורה על פתיחת חקירה בנוגע להתבטאות השנויה במחלוקת של נציג המדינה באו"ם. "אנחנו גאים להיות אפריקנים", מיהר להבהיר דובר משרד החוץ. אזרחי מצרים בטוויטר: "מצטערים, אפריקה"

כינוס סוכנות האו"ם להגנה על הסביבה, ניירובי, קניה, מאי 2016. האו"ם, אתר רשמי
"חילוקי דעות" בדיון על עזה. נציגי המדינות בכינוס האו"ם בניירובי, בשבוע שעבר/אתר רשמי, האו"ם

שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי, הורה אתמול (שלישי) על פתיחת חקירה מידית בנוגע לטענות של נציגת קניה בסוכנות האו"ם להגנה על הסביבה, איבון קמאטי, שלפיהן ראש המשלחת המצרית לזרוע האפריקנית של הסוכנות כינה בסוף השבוע את האפריקנים "כלבים ועבדים". קמאטי פרסמה בחשבון הטוויטר שלה את התלונה הרשמית שהגישה נגד הבכיר המצרי, שזהותו לא נמסרה אולם מדובר ככל הנראה בגורם במשרד לאיכות הסביבה או במשרד החוץ בקהיר, לאיגוד השירותים הדיפלומטיים של מדינות אפריקה.

לדבריה, הנציג המצרי אמר את הדברים בערבית, כביכול במחשבה כי הדיפלומטים האפריקנים שהשתתפו בדיון לא מבינים את השפה. המשרד להגנת הסביבה במצרים טען כי הנציג המצרי כבר עזב את הדיונים באותה העת, ואילו משרד החוץ המצרי הוציא הודעה רשמית בעניין, שבה נאמר כי לא ידוע לו על התבטאות כזו מצד נציג מצרים.

נשיא מצרים וראש ממשלת אתיופיה בטקס החתימה על ההסכם להקמת "סכר התקומה", אדיס אבבה, 29 בדצמבר 2015. AP
"אף אחד לא יכול להטיל ספק בזהות האפריקנית של מצרים". הנשיא סיסי וראש ממשלת אתיופיה/AP

"לא ייתכן שנציג ממשלתי מצרי או תושב מצרי ידבר בצורה כזו נגד אחיו האפריקנים", נטען בהודעת משרד החוץ. דובר המשרד, אחמד אבו זייד, הוסיף אתמול בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "אף אחד לא יכול להטיל ספק בזהות האפריקנית של מצרים. אנחנו חולקים היסטוריה של מאבק נגד הקולוניאליזם ולמען שחרור, וגאים להיות אפריקנים". עם זאת, קהיר לא הכחישה באופן חד משמעי את הטענות של הדיפלומטית הקנייתית.

על פי התלונה שהגישה קמאטי, ההערה הגיע לאחר "חילוקי דעות" במהלך דיון על החלטה שנוגעת לרצועת עזה. ההחלטה נפסלה בשל עניינים פרוצדורליים, בעיקר לאחר שמשלחות רבות כבר עזבו את הכינוס, ולא נותרו מספר מינימלי של נציגים על מנת להצביע. בהודעתה, כתבה הנציגה הקנייתית: "האיחוד האפריקני נוסד על העקרונות של שוויון ואי-אפליה". לדבריה, "לדברי מצרים אין מקום באחדות אפריקה. הדברים לא תרבותיים, לא דיפלומטיים, מבזים ומעליבים את המרקם הפן-אפריקני ומערערים את עקרונות אלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תלונה שהגישה קניה על דברי נציג מצרי בכינוס סוכנות האו"ם להגנה על הסביבה, ניירובי, קניה, מאי 2016. טוויטר, צילום מסך
"לדברי מצרים אין מקום באחדות אפריקה". מכתב התלונה שהעבירה קמאטי/צילום מסך, טוויטר

למרות ההתנצלות המצרית המסויגת, משתמשים רבים ברשתות החברתיות יצאו נגד המתקפה האישית, לטענתם, שבה יצאו הבכירים בקהיר נגד הדיפלומטית הקנייתית, במקום להתמודד עם הדברים הקשים שנאמרו. כמו כן, ההאשטאג "מצטערים, אפריקה", נפוץ בימים האחרונים, על ידי מצרים שביקשו ממדינות אפריקה לסלוח לממשל בקהיר, והזכירו את הקשר העמוק בין ההיסטוריה המצרית לזו האפריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully