וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי על הצהרות נתניהו וליברמן: "מבול של ויתורים"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

1.6.2016 / 4:50

דבריהם החיוביים של ראש הממשלה ושל שר הביטחון הנכנס בנוגע ליוזמת השלום הצרפתית גררו תגובה נזעמת מצד אחת השותפות הבכירות בקואליציה. "לכל מי שמתנגד לחלוקת ירושלים, אנחנו כאן", הזכיר יו"ר המפלגה

צילום: ערוץ הכנסת, עמוד הפייסבוק של אביגדור ליברמן; עריכה: מתן חדד

(השבעת ליברמן לתפקיד שר הביטחון, השבוע)

על רקע ההצהרות המרוככות של ראש הממשלה ושר הביטחון הנכנס בנושא הישראלי-פלסטיני, בבית היהודי מקשיחים עמדות. "לכל מי שמתנגד לחלוקת ירושלים ולהקמת מדינה פלסטינית בכביש 6, ונעצב ממבול הוויתורים היום – אל דאגה, אנחנו כאן", כתב אמש (רביעי) יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בחשבון הטוויטר שלו. "דברים שרואים משם גם רואים מכאן", הוסיף. במקביל, שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול במהלך סיור במועצה האזורית בנימין כי "הבית היהודי לא תאפשר הקמת דאעשסטן".

בתום השבעתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון שלשום, נשאו ראש הממשלה וליברמן הצהרות לתקשורת, שבהן ניכר ניסיון להדגיש מתינות מדינית של ממשלת הימין הרחבה שהוקמה אתמול ולאשרר את תמיכת ראשיה בפתרון שתי המדינות. נתניהו וליברמן שיבחו את יוזמת השלום הערבית ואת נאומו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בחודש שעבר, שבו פנה לציבור הישראלי בקריאה לשלום.

"יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים שיכולים לסייע לשקם משא ומתן אמיתי עם הפלסטינים", אמר נתניהו. "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב בנוגע לעדכון היוזמה כך שהיא תשקף את השינויים הדרמטיים שהתחוללו באזורנו מאז 2002, אבל תשמור על היעד המוסכם של שתי מדינות לשני עמים". ליברמן, מצדו, הביע הסכמה עם דבריו של ראש הממשלה לגבי שתי מדינות לשני עמים ואמר שנאומו של הנשיא א-סיסי היה "נאום חשוב מאוד שייצר הזדמנות, וחובה עלינו לנסות להרים את הכפפה בסוגיה זו". עוד אמר ליברמן כי "גם ביוזמה הערבית יש כמה אלמנטים שמאפשרים לנהל דיאלוג חיובי עם כל השכנות באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון נפגש עם תורמים מרכזיים בליכוד: "יחליט על עתידו בקרוב"
בני בגין: מי שהעדיף את ליברמן על פני יעלון - ימין טיפש
ליברמן הושבע לתפקיד שר הביטחון: תומך בפתרון שתי המדינות

איילת שקד ונפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
הבהירו כי יתנגדו לכל ויתור לטובת הפלסטינים. בנט ושקד/טלי מאייר

לפי ההערכה במערכת הפוליטית, הצהרות השלום של נתניהו וליברמן נועדו לשגר מסר חיובי לכיוון הקהילה הבינלאומית, שכבר הביעה את ספקנותה מהכיוון שאליו הולכת ממשלת הימין . המסרים של נתניהו וליברמן כוונו במיוחד לקהיר – שהייתה מעורבת במגעים להכנסת המחנה הציוני לממשלה, והופתעה לגלות שבסופו של דבר ליברמן מילא את מקומו של יצחק הרצוג. הצהרת נתניהו, שבה הכיר לראשונה לעיני המצלמות ביוזמת השלום הערבית כבסיס למו"מ בין ישראל לפלסטינים, כך לדברי גורמים מדיניים, נועדה לשדר מחויבות להליך האזורי שיוזם נשיא מצרים א-סיסי, שנאומו נישא בשיא המגעים הקואליציוניים בין נתניהו והרצוג.

לנוכח האמירות המפויסות של נתניהו וליברמן, גורמים בבית היהודי הבהירו היום כי יתנגדו לכל ויתור לטובת הפלסטינים. "אומר את הברור מאליו – כל עוד אנחנו בממשלה, לא תקום מדינה פלסטינית, לא יפונו יישובים ולא יימסר שטח כלשהו לאויב. היום ברור יותר מתמיד – הבית היהודי היא המפלגה היחידה שנלחמת בעד ההתיישבות ונגד הקמת חמאסטן ודאעשסטן בצמוד אלינו"', אמרה שקד במהלך סיור עם יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה.

בתוך כך, אתמול הודיעה שדולת ארץ ישראל בכנסת כי בכנס הקיץ הקרוב של המשכן, בכוונתה לקדם חוק להחלת ריבונות ישראלית במעלה אדומים. לפי סקר שהזמינה השדולה, בראשות חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ויואב קיש (ליכוד), 78% מהאוכלוסייה היהודית בישראל תומכת במהלך. "קמה הממשלה הלאומית ביותר מאז קום המדינה ותפקידה לקדם את האג'נדה הלאומית שבשמה נשלחנו כולנו", אמר קיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully