וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנים לפיגוע בדולפינריום: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

טקס התייחדות לזכר הקורבנות יתקיים באנדרטה בתל אביב. מוסדות של ויצ"ו ישבתו במחאה על הכוונה לפטר עובדים. ברחבי הארץ יציינו את "יום אחדות ישראל" לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014 ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שביתה במוסדות ויצ"ו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מוחים על פיטורי עובדים. הפגנה של עובדי ויצ"ו ב-2011/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ישבתו כ-3,000 עובדות ועובדים של מוסדות ויצ"ו ברחבי הארץ. שביתה זו מגיעה, לדברי הוועד, בעקבות ההחלטה החד-צדדית של הנהלת ויצ"ו לזמן עשרות מנהלות ומטפלות של מעונות היום שמפעיל הארגון לשימוע לפני פיטורין, מתוך כוונה לסגור באופן חד צדדי בשנת הלימודים הבאה תשעה מעונות יום - בנתיבות, במעלות וביישובי מטה יהודה. השביתה תכלול 187 מעונות יום, ארבעה בתי ספר, וכן את סניפי ויצ"ו ברחבי הארץ ואת משרדי הארגון. כמו כן, מחר ב-9:00 בבוקר תתקיים הפגנה נגד סגירת הגנים מול משרדי ויצ"ו בתל אביב.

הקראת כתב אישום ל"רוצח הסדרתי" פיודור בייז'נרי

פיודור בייז'נרי, הארכת מעצר בבית משפט השלום חיפה. 9 במאי 2016. ערן גילווארג
מואשם בשני סעיפי רצח, שני סעיפי הצתה ואונס. בייז'נרי/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח בבית המשפט המחוזי בחיפה המשפט בעניינו של פיודור בייז'נרי, שכונה "רוצח סדרתי". זאת, לאחר שהוגש נגדו בתחילת החודש כתב אישום. בייז'נרי מואשם בשני מעשי רצח, שני סעיפי אישום בהצתה ובאונס, חרף העובדה כי היה חשוד בארבעה מקרים. כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו מעורבות רק בשני אירועים, בחיפה ובאשדוד לא מייחס לו את המקרים בחיפה ובתל אביב. אחד משני מעשי הרצח המיוחסים לו הוא של אישה עיוורת בשנות ה-50 לחייה שנרצחה ביולי 2013. בייז'נרי נאשם כי אנס ורצח את האישה ולאחר מכן הצית את דירתה שבחיפה. בנוסף נאשם בייז'נרי כי רצח במרץ האחרון צעירה שככל הנראה עסקה בזנות, וגופתה נמצאה בדירה באשדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יום אחדות ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לזכרם. שלושת הנערים/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יחול בפעם השנייה יום אחדות ישראל. מדובר ביום שהוא תולדה של חטיפת ורצח שלושת הנערים – אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל - ב-2014, ומטרתו לעודד רגעי סולידריות לאומיים, שבהם עם ישראל מתאחד, בלי שמאל ובלי ימין, למען מטרה משותפת. במסגרת היום ייערכו מאות אירועים ברחבי הארץ שבהם צפויים להשתתף כמיליון וחצי בני אדם. שיא היום הוא בהענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל עם שם שלושת הנערים, שיזם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת יחד עם משפחות השלושה. טקס הענקת הפרס יתקיים בבית הנשיא שבירושלים בנוכחות הנשיא, ראובן ריבלין. הזוכים הם מיזם משותף של תנועות הנוער, קבוצת הכדורגל הפועל קטמון ירושלים, ארגון "הקשר היהודי" ומיזם "שותפות ביחד". הפרס הוא 300 אלף שקלים שיחולקו בין הזוכים.

15 שנים לפיגוע בדולפינריום

פיגוע התאבדות במועדון הדולפינריום בתל אביב בו נרצחו 21 אנשים, יוני 2001. AP
21 נערים נרצחו. פינוי הפצועים מזירת הפיגוע בתל אביב, 2001/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 15 שנים אירע פיגוע ההתאבדות בכניסה למועדון הדולפינריום בתל אביב, שבו נרצחו 21 בני אדם. המחבל, סעיד אל-חוטארי, פוצץ עצמו ועליו מטען חבלה שהכיל 2.5 קילו חומר נפץ. 17 נערים נהרגו באופן מידי, ארבעה מתו מפצעיהם מאוחר יותר. עוד 120 צעירים נפצעו בדרגות שונות. את הפיגוע תכנן חמאס. באנדרטה שהוקמה לזכר ההרוגים ברחוב הרברט סמואל שבתל אביב יתקיים היום טקס התייחדות לזכר ההרוגים, בנוכחות המשפחות השכולות.

יום הולדת למרלין מונרו

מרלין מונרו. AP
ידועה גם בזכות הגברים בחייה, בהם נשיא ארה"ב ג'ון קנדי. מונרו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 90 שנה נולדה השחקנית, הזמרת והדוגמנית האמריקנית מרלין מונרו. שמה המקורי הוא נורמה ג'ין בייקר, והיא שינתה אותו בגיל 30. מונרו החלה את הקריירה שלה בתקופת מלחמת העולם השנייה בתור דוגמנית. מהר מאוד היא עברה לתחום המשחק והשתתפה בשורה של סרטים מצליחים כמו "חטא על סף ביתך" ו"חמים וטעים". נוסף על הקריירה המצליחה שלה, מונרו זכורה גם בעקבות קשריה עם גברים. מונרו הייתה נשואה שלוש פעמים, אך מערכת היחסים המפורסמת ביותר שלה היא דווקא הרומן הסודי שניהלה עם הנשיא ג'ון קנדי. בשנת 1962 נמצאה מונרו ללא רוח חיים בביתה. מותה נגרם ככל הנראה ממנת יתר של סמי הרגעה וההשערה היא כי היא התאבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully