וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילים לטייס

19.11.2000 / 11:38

פילי פרא בהודו פולשים לבסיס חיל האוויר במדינה, רובצים על מסלולי ההמראה והנחיתה וגורמים נזקים כבדים לבסיס ולציוד; הבעיה נוצרה בעקבות ריבוי אוכלוסיית הפילים וצמצום שיטחי המחייה שלהם; חיל האוויר ההודי החליט בתגובה לכרות את עצי היער הסמוך לשדה התעופה

הפילים בהודו רוצים לטוס. אחרי תקדים דמבו, הם החליטו לפלוש לבסיס חייל האוויר של צבא הודו ולרבוץ על מסלולי ההמראה והנחיתה. החיילים ההודים לא ממש מרוצים מהיוזמה ומתלוננים על נזקים כבדים הן למסלולים והן לציוד היקר שבבסיס.

הבסיס שממוקם צפונית מזרחית לעיר אסאם, סובל מהתקפה של עדר פילי פרא שמסכנים חיי אדם וגורמים לנזקים כבדים. מפקד הבסיס סיפר כי "הפילים גורמים לנו בעיות רציניות, כשהם משפיעים על הפעולות הרגילות שלנו ומהווים איום על האנשים והציוד במקום".

פקחי רשות הטבע בהודו טוענים כי הבעיה נוצרת בעקבות הגידול באוכלוסיית הפילים בהודו, וצמצום שטחי המחייה שלהם. "אוכלוסיית הפילים גדלה בכ-40 אחוזים ב-20 השנים האחרונות, וכריתת העצים המהירה אילצה אותם לצאת מתחומי הג'ונגל", סיפר אחד הפקחים.

"הם יוצאים מהג'ונגל בלילות, בכל שנה בחודש אוקטובר, על מנת למצא בקלות אוכל. ברגע שהם יאתרו אוכל מזין הם ישובו למקום ואף ישהו בו", סיפר חוקר הפילים, דינש קאודרי. "במהלך השהות הם יהרסו שדות, מחסני תבואה ואף יפלשו לתוך שדה תעופה. זה כמעט בלתי אפשרי להוביל את עדר החיות חזרה לג'ונגל", אמר החוקר שהציע להקים גדר חשמלית כדי למנוע את כניסת הפילים.

חייל האוויר ההודי, מתכוון לפתור את הבעיה בדרך פחות ידידותית לסביבה, ומתכנן להשמיד את היער הסמוך לשדה התעופה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully