וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים לתקרית המרמרה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

31.5.2016 / 7:00

אביגדור ליברמן ייכנס לתפקיד שר הביטחון במסדר קבלת פנים בבסיס הקריה שבתל אביב. בית המשפט העליון יכריע בערעורו של יונתן הילו שהורשע ברצח האדם שאנס אותו ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

קבלת פנים לשר הביטחון הנכנס, אביגדור ליברמן

ח"כ אביגדור ליברמן, סיעת ישראל ביתנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
היום הראשון בתפקיד החדש. ליברמן/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יהיה זה יומו הראשון של אביגדור ליברמן בתפקידו החדש - שר הביטחון של ישראל. במהלך היום יתקיים לכבודו מסדר קבלת פנים בבסיס הקריה שבתל אביב. האירוע ייערך במעמד הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, חברי פורום המטה הכללי ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במילואים אודי אדם. הטקס ייערך על ידי ראש מדור טקסים בצה"ל, סגן-אלוף עודד נהרי, בהשתתפות תזמורת צה"ל ומשמר כבוד.

הכרעה בפרשת יונתן היילו

יונתן היילו בערעור בעליון, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
טוען להגנה עצמית. היילו בבית המשפט ב-2014/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום תתקבל בבית המשפט העליון הכרעה בתיקו של יונתן היילו, צעיר בן 25 ממוצא אתיופי שנידון ל-20 שנות מאסר לאחר שהורשע ברצח האדם שאנס אותו. היילו הורשע בשנת 2011 בבית המשפט המחוזי לוד ברצח של ירון איילין שאירע שנה קודם לכן. הוא טען במשפט כי איילין אנס אותו פעמיים. באותו הלילה שבו אירע הרצח, כך טען היילו, ניסה איילין לאנוס אותו פעם נוספת ולכן טען כי הרצח נעשה לצורך הגנה עצמית. לפי האישום, היילו חנק את איילין, הטיח בראשו לבנה וגרר אותו על הרצפה, עד שמת. לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו למשטרה ואף שחזר את האירוע. עתה, יידרשו בבית המשפט העליון לדון בערעור של היילו על ההרשעה ולקבוע אם מדובר ברצח או לאו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

יום הסטודנט בוועדות הכנסת

תחילת שנת הלימודים באוניברסיטת תל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
ידונו בשיפור קווי נסיעה ותדירותם לקמפוסים. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תציין הכנסת את יום הסטודנט, בדיונים בנושאים רלוונטיים לאוכלוסיית הסטודנטים בוועדות השונות. בין היתר, הוועדה לקידום מעמד האישה תדון בשיעור חברות הסגל הבכירות באוניברסיטאות לעומת חברי סגל בכירים, ובפער המגדרי הניכר באקדמיה. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות תדון בהצעה להבטחת הכנסה עבור סטודנטים, שנאלצים לעבוד במקביל ללימודיהם ומתקשים לעמוד בהוצאות הכוללות לימודים, דיור, בריאות, נסיעות וכדומה. ועדת הכלכלה תדון בייעול הנגישות לקמפוסים על ידי שיפור קווי התחבורה הציבורית ותדירותם במוסדות הלימוד האקדמיים.

שש שנים למשט המרמרה

אוניית מאבי מרמרה בנמל באיסטנבול 22.5.2010. רויטרס
ההשלכות של התקרית מורגשות עד היום. אניית המרמה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שש שנים, בשנת 2010, יצא לפועל מבצע "רוחות שמיים 7" שמהותו השתלטות לוחמי שייטת 13 על אניות המשתתפות במשט מטורקיה לרצועת עזה. מארגני המשט הציגו את מטרתו כהומניטרית - לשבור את הסגר על רצועת עזה. בישראל טענו כי המטרה היא תמיכה בארגון הטרור חמאס. כשהאניות התקרבו למים הטריטוריאליים של ישראל, אך עדיין היו במים הבינלאומיים, השתלטו עליהן הלוחמים. ההשתלטות על רוב כלי השיט הייתה מהירה, אך באניית ה"מרמרה" התרחש עימות אלים בין הלוחמים לבין הנוסעים, שתקפו את הלוחמים באלות ובסכינים. תשעה מנוסעי האניה נהרגו ו-20 נפצעו. עשרה לוחמי צה"ל נפצעו. הפעולה תועדה והופצה והתקרית הפכה לקרב הסברתי בין גרסאות צה"ל למארגני המשט. ועדת טירקל שהוקמה לאחר התקרית קבעה כי צה"ל פעל בהתאם לחוק הבינלאומי. השלכות התקרית על היחסים עם טורקיה מורגשות עד ימינו.

היום הבינלאומי ללא עישון

איש מעשן. ShutterStock
היום מתקיים תחת הכותרת "ישראל נקייה מעישון"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את היום הבינלאומי ללא עישון. מדובר ביום שבו מעלים למודעות את הסכנות והנזקים שבעישון ומקדמים את צמצום העישון הפעיל והכפוי בישראל. גורמים רבים שעוסקים במאבק בעישון בישראל התאגדו לקראת יום זה, ובהם האגודה למלחמה בסרטן ורשת ערים בריאות של מרכז השלטון המקומי. עוד משתתפים בפעילויות יום זה – משרד הבריאות, משרד החינוך, ההסתדרות הרפואית, קופות החולים, המועצה הלאומית למניעת עישון והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון. היום ללא עישון מתקיים השנה תחת הכותרת "ישראל נקייה מעישון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully