וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מגזרי, לא מתלכלך: ליצמן הפך למשכין השלום בממשלת נתניהו

30.5.2016 / 13:30

בלי ניסיון בקבינט, בלי חתירה תחת פוליטיקאים אחרים, ובעיקר - בלי שהתכוון להיות שר, ליצמן מינף את המינוי, העלה לסדר היום נושאים שקורצים לציבור החילוני וניצל את קשריו הטובים כדי להביא לסיום את הסאגה בממשלה. והפרחים ללפיד

אלפי מילים עוד ייכתבו בימים הקרובים על הקרב שהתנהל בימים האחרונים בין נתניהו לבנט, על השינויים שדרש האחרון בקבינט המדיני-ביטחוני ועוד בטרם יתברר מי ניצח, השר החרדי יעקב ליצמן הופך שוב ל"מאמי הלאומי" בממשלה הנוכחית. ליצמן, חרדי מחסידות גור השמרנית, ללא עבר צבאי או ניסיון של יום או יומיים בקבינט, הפך אתמול לאדריכל שהצליח ליישב את המחלוקת שאיימה על שלמות הקואליציה.

ליצמן זיהה אתמול בצהריים את הסכנה בשלמותה של הממשלה הנוכחית, וכאחד שיש לו מה להפסיד, הגיע עם פשרה משלו. הוא לא נוהג להתערב בוויכוחים או במריבות של אחרים, אך אתמול הוא הוכיח שוב את התהליך החדש שעובר עליו. ליצמן כבר מזמן לא רק דואג לסקטור החרדי שאותו הוא מייצג בכנסת, הברית הפוליטית שלו אינה רק עם ח"כ מאיר פרוש או משה גפני, והמאבקים שלו לא עוסקים רק בלימודי ליב"ה או בתקציבים לישיבות.

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
הבין את חוקי המשחק והפך לאהוד מבין הפוליטיקאים החרדים. ליצמן/ראובן קסטרו

הברית שכרת לאחרונה עם השר בנט נתנה אמש את אותותיה בפעם הראשונה. גם אם ההצעה של ליצמן לא הייתה מקורית, והוא שאב אותה מהצעות אחרות שהונחו על שולחנו של בנט עוד קודם, "ברית אחים" חדשה בין השניים היא זו שהצליחה לסיים את הוויכוח בין ראש הממשלה ושר החינוך.

הכוח הטמון בשלום בית

האמון שרכש אצל שני היריבים, הוא לא דבר של מה בכך בפוליטיקה הישראלית, במיוחד לא כשמדובר באישיות חרדית. ליצמן הרגיש אתמול כמו חשמלאי שמעביר את הסולם בין פועל לחברו, אך גם אם ההצעה שלו אינה "בשורה" של ממש, ספק אם הייתה מתקבלת על ידי מי מהצדדים אם מישהו אחר היה מגיש אותה. "היו צריכים מישהו אאוטסיידר", הסביר היום השר החרדי, "אף אחד לא רצה בחירות".

זה לא ה"שלום בית" היחיד שרשם לאחרונה ליצמן. עם מינויו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון ראוי להזכיר את פגישת הפיוס שיזם לאחרונה ליצמן עם שר הביטחון הנכנס. השניים היו חברים טובים בעבר אך בבחירות לעיריית ירושלים חש ליברמן בגידה כשליצמן ואנשי חסידות גור שאליה הוא משתייך תמכו בניר ברקת ולא במשה ליאון. ליצמן מספר שהיחסים עם ליברמן עדיין לא מושלמים כמו בעבר, אבל לשבת זה לצד בשולחן הממשלה הם יכולים. מסכימים ואפילו מדברים. כזה הוא ליצמן החדש. יודע שמתוך השלום האינטרסים הפוליטיים עובדים טוב יותר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אם יש אישיות פוליטית שלה עדיין מתקשה ליצמן לסלוח הרי שזה לפיד. ספק אם נזכה ליום שבו יאמר לו תודה על המתנה הגדולה ביותר שקיבל ממנו, כשלפיד הלך לבג"ץ ובאופן חסר תקדים הפך אותו לשר מטעם יהדות התורה. היוקרה נדבקה בו. מהר מאוד הפך לפוליטיקאי החרדי האהוד ביותר. הוא אישר את רפורמת הקנאביס הרפואי, הכריז מלחמה על מקדונלדס ויותר מכל - הוא פשוט עובד קשה. ליצמן עורך סיורי פתע בבתי החולים, מבצע שינויים גדולים במערכת הבריאות הישראלית וזמין גם לפניות של הציבור לאורך היממה כולה. את אמון הציבור, כמו אמונם של בנט ונתניהו, הוא קנה בזיעה ועבודה פרלמנטרית ראויה לשבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully