וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו שלושה נערים בחשד לפיגוע הדקירה בטיילת בירושלים

30.5.2016 / 12:42

לפי החשד, השלושה, בני 16 ו-17 ממזרח העיר, תכננו בפייסבוק את הפיגוע שאירע החודש ושבו נפצעו בינוני שתי קשישות. אחד מהם עזב את המקום לפני התקיפה מחשש שבית הוריו ייהרס. היום הוגשה הצהרת תובע נגדם

צלם: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS מזירת הפיגוע, לפני כשלושה שבועות)

שלושה נערים ממזרח ירושלים נעצרו בחשד לביצוע פיגוע הדקירה שאירע לפני כשלושה שבועות סמוך לארמון הנציב בירושלים, שבו נפצעו שתי נשים מבוגרות באורח בינוני – כך הותר לפרסום היום (שני), עם הגשת הצהרת תובע בעניינם. מחקירתם של החשודים, תושבי שכונת ג'בל מוכבר בני 16 ו-17 שנעצרו לפני כשבוע בפעילות משותפת למחוז ירושלים במשטרה ולשב"כ, עלה כי הם תכננו זה תקופה ארוכה לבצע פיגוע ואף שוחחו על כך בזמן לימודיהם ודרך הפייסבוק.

השלושה חשודים כי קבעו להיפגש בבוקר יום הפיגוע במכולת בג'בל מוכבר. לאחר מכן, על פי החשד, הם הלכו לכיוון יער השלום, כשברשות שניים מהם סכין וגרזן שאותם לקחו מביתם, והמתינו שם ליהודים. אחד מהם עזב את המקום מחשש שמעשיו יובילו להריסת בית הוריו.

משחלפו במקום חמש נשים בנות 80-70, תקפו אותן שני הנערים שנותרו בסכין ובגרזן. לאחר הפיגוע הם נמלטו לכיוון שכונת מגוריהם, כשאחד מהם הלך לבית הספר והשני לביתו. לפי החשד, את הסכין והגרזן השליכו תוך כדי מנוסתם במקום מוסתר ובהמשך אחד מהם חזר, לקח אותם והחביא אותם בג'בל מוכבר.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחות שכולות לנתניהו: "לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו"
בגלל הסתה בהלוויה: ארדן הורה לעצור את החזרת גופות המחבלים
בכיר חמאס: "אם ליברמן גבר, שיתקרב לרצועת עזה"

חשד לפיגוע דקירה טיילת ארמון הנציב בירושלים. מד"א
על פי החשד, שני הנערים דקרו את הנשים והיכו אותן באמצעות כת הגרזן. הן פונו במצב בינוני לבית החולים/מד"א

עוד עלה מחקירת החשודים כי לאחר פיגוע הדקירה, שניים מהם התכתבו ביניהם דרך וואטסאפ ופייסבוק, ותכננו לבצע פיגוע דקירה נוסף עקב "הצלחת". הפיגוע המתוכנן סוכל ולא הגיע כדי מימוש, שכן הם נעצרו טרם ביצועו. מחקירת החשודים עלה גם כי אמו של אחד מהם נעצרה לפני כשבוע בחשד לביצוע ניסיון דקירה במעבר הזיתים שבירושלים.

לדברי המשטרה, "בפיגוע זה המחבלים לא בחלו באף אמצעי וביקשו לפגוע ביהודים באשר הם, לרבות נשים מבוגרות שחלפו במקום". מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שיבח את השוטרים והחוקרים והדגיש כי "המשטרה תמשיך לפעול בנחישות למען ביטחון כלל תושבי הבירה".

חשד לפיגוע דקירה טיילת ארמון הנציב בירושלים. מד"א
זירת הדקירה בטיילת ארמון הנציב בירושלים/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully