וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה שנה אחרי הקרב בוורדן, צרפת וגרמניה נאבקות על עתיד אירופה

30.5.2016 / 10:03

הולנד ומרקל הניחו יחד זר לזכרם של 300 אלף חיילים שנפלו באחד הקרבות הארוכים והעקובים מדם במלחמת העולם הראשונה. הטקס המשותף הפך לסמל הפיוס בין המדינות, שחוששות מכך שאיחוד היבשת עומד לקרוס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית קברות ליד ורדן, לציון מאה שנה לקרב ממלחמת העולם הראשונה, 29 במאי 2016. רויטרס
לא מוותרים על האיחוד. הולנד ומרקל, אתמול/רויטרס

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד ציינו אתמול (ראשון) את יום השנה המאה לקרב ורדן והניחו זר בבית קברות בצפון-מזרח צרפת לזכר 300 אלף החיילים שנהרגו. זה היה אחד מהקרבות הארוכים ביותר במלחמת העולם הראשונה, שנמשך יותר מ-300 ימים, מפברואר ועד דצמבר 1916. ציונו הפך לסמל הפיוס בין שתי המדינות אחרי עשורים של עוינות וחוסר אמון שהובילו לשתי מלחמות עולם.

"אנחנו עומדים זה לצד זאת במאמצים לענות על האתגרים של ההווה ובראשם עתידה של אירופה, מאחר שאנחנו יודעים שאכזבה מובילה להתפכחות, ואחרי ספקות מגיע החשד ולעתים אף דחייה או היפרדות", אמר הולנד בנאום בסיומו של הטקס. רק ב-1984 החלו שתי השכנות לקיים טקסיים משותפים לציון קרב ורדאן, צעד נוסף לסיום העוינות ארוכת השנים ביניהן.

תמונה מאותה שנה שבה צולמו נשיא צרפת דאז פרנסואה מיטראן וקנצלר גרמניה הלמוט קוהל אוחזים ידיים בבית הקברות בוורדאן הפכה לסמל לעידן חדש של פיוס. באותה שנה הסכימו שתי המדינות לבטל את ביקורת הגבולות ביניהן, מהלך שהקדים את הקמת אזור שנגן שנה לאחר מכן.

ב-2016, חלק מהיסודות שעליהם הוקם האיחוד האירופי התערערו. משאל העם שיתקיים בחודש הבא בבריטניה, הפיגועים של דאעש, משבר המהגרים הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה והאטה כלכלית גרמו למתח רב ברחבי הגוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully