וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושבעו השרים החדשים מישראל ביתנו: 5 דברים שצריך לדעת היום

30.5.2016 / 7:00

לאחר שנתניהו ובנט הגיעו להבנות בנוגע לרפורמה בקבינט המדיני-ביטחוני, הממשלה תאשר את המינויים. יתקיים דיון ראשון בערעורו של רוצח הצעירה שלי דדון. 44 שנים לטבח בנמל התעופה לוד ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יושבעו השרים החדשים בממשלה

אביגדור ליברמן בחתימה על ההסכם הקואליציוני, מאי 2016. יותם רונן
שר הביטחון החדש. ליברמן/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תאשר הממשלה את מינוי השרים החדשים מטעם ישראל ביתנו, שבראשם אביגדור ליברמן שימונה לשר הביטחון. ההצבעה על המינויים החדשים התאפשרה לאחר שבמהלך הלילה נעתר ראש הממשלה בנימין נתניהו להצעת הפשרה של שר הבריאות יעקב ליצמן בעניין המשבר הקואליציוני עם הבית היהודי ונפתלי בנט. ליצמן הציע דרך ליישב את המחלוקת באשר לרפורמה בקבינט המדיני ביטחוני, על ידי כך שראש המל"ל או סגנו יהיו אחראים לדווח לשרים עד סיום פעילות הוועדה שעליה הכריז ראש הממשלה.

דיון בערעורו של רוצח שלי דדון

שלי דדון בת עשרים מעפולה שנרצחה היום ליד מגדל העמק. מאי 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
הרוצח נידון למאסר עולם וקנס כספי. דדון/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט העליון דיון ראשון בערעורו של נהג המונית, חוסיין חליפה בן 35 מהיישוב אעבלין שבצפון, שהורשע ברצח הצעירה שלי דדון לפני שנה, ונידון למאסר עולם. נוסף לעונש המאסר, על חליפה הוטל תשלום קנס בגובה של 250 אלף שקלים שיועבר לכל אחד מהוריה של דדון. חליפה טען לאורך כל הדיון לחפותו, חרף העובדה כי הוצגו ראיות מרשיעות נגדו, כמו טיפות דם של דדון במונית שלו וקשר בין שרידי DNA שנמצאו תחת ציפורניה לבין הפרופיל הגנטי שלו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בכנסת ידונו במצב הטרנסג'נדרים בישראל

צעדת הזעם נגד ההומופוביה והגזענות, תל אביב, 8 באוגוסט 2015. מגד גוזני
האם המדינה צריכה להתערב? מפגינים למען זכויות הלהט"ב/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה לביקורת המדינה במצבם של הטרנסג'נדרים בישראל. בעקבות כמה מקרים של צעירים מקהילת הלהט"ב ששמו קץ לחייהם, החליטו בכנסת לדון בדרכים לצמצם את תחושת הניכור שחווים אותם צעירים, האלימות והאפליה. בין היתר, בדיון יועלו שאלות כמו מה מקומה של המדינה בתופעה ובאילו כלים עליה להשתמש כדי למנוע הישנות של מקרי התאבדות נוכח תחושות אפליה קשות וחשיפה לאלימות.

44 שנים לטבח בנמל התעופה לוד

נמל התעופה בן גוריון, 22 במרץ 2016. מאצ'י הוף
פעם היה נמל תעופה לוד. נתב"ג/מאצ'י הוף

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 44 שנים שלושה מחבלים יפנים חדרו לאולם הנוסעים בשדה התעופה לוד, היכן שהיום ממוקם נתב"ג, ורצחו 24 בני אדם ופצעו 71 נוספים. המחבלים היו חלק מהארגון הקיצוני "הצבא האדום היפני" ופעלו בשליחותה של החזית העממית לשחרור פלסטין לאחר שאומנו בלבנון. השלושה הגיעו בטיסה מפריז ובאולם הנוסעים שלפו רימונים ורובים ופגעו בנוסעים. אחד מהתוקפים נורה על ידי כוחות הביטחון, השני התאבד והשלישי נמלט. בסופו של דבר, הוא נלכד ונידון למאסר עולם.

יום הזיכרון האמריקני

הדגל בבית הלבן מורד לחצי התורן  לאחר אירוע הירי בוושינגטון, ספטמבר 2013. רויטרס
הדגל יורד לחצי התורן/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בארצות הברית את יום הזיכרון הלאומי. מדובר ביום המוקדש לזכר חיילי ארצות הברית וכוחות הביטחון שנהרגו במהלך מילוי תפקידם. מדי שנה, מציינים את יום זה ביום שני האחרון לחודש מאי. יום זה צוין לראשונה ב-1868 ומאז מצוין מידי שנה. בבתי העלמין מתקיימים טקסי זיכרון ודגל ארצות הברית במוסדות השונים מורד לחצי התורן. כדי שכמה שיותר אזרחים יוכלו להשתתף בטקסי התייחדות, יום זה הוא יום חופש בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully