וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרסומת הגזענית בעולם" התגלתה כמועתקת מפרסומת לא פחות גזענית

31.5.2016 / 8:31

צופים רבים הזדעזעו מפרסומת סינית לנוזל כביסה המציגה בחורה שדוחפת גבר שחור למכונת כביסה ומוציאה ממנה גבר לבן למהדרין. אך מסתבר שהסינים לא המציאו את הגלגל (הפעם) ולפרסומת יש מקור איטלקי גזעני לא פחות

צילום מסך

פרסומת לנוזל כביסה מסין הצליחה להרגיז השבוע צופים רבים ברחבי העולם, כשהציגה אישה הדוחפת למכונת כביסה גבר שחור "מלוכלך" ומוציאה במקומו גבר אסיאתי לבן ונקי. היא זכתה בתואר המפוקפק "הפרסומת הגזענית ביותר בעולם", אולם גולשים טוענים כי הפרסומת הסינית שאבה השראה מפרסומת איטלקית בעלת נושא דומה ששודרה לפני כ-10 שנים.

תחת הסלוגן: "יותר טוב צבעוני", הסרטון האיטלקי מראה גבר לבן ש"נשטף" והופך לגבר שחור ושרירי במיוחד. הפרסומת נפתחת כאשר אישה טוענת כביסה בזמן שבעלה הלבן והרזה צועד לחדר כשלגופו גרביים ותחתונים בלבד. עם חיוך היא דוחפת אותו למכונה וזוכה בגבר השחור והחזק.

הפרסומת הגזענית "המקורית":

"שנגחאי לאישנג קוסמטיקס", החברה למוצרי כביסה שמאחורי הפרסומת הסינית השערוריתית התנצלה על הסרטון אולם הפנתה אצבע מאשימה אל התקשורת. "אנחנו מתחרטים על כך שהפרסומת הציתה מחלוקת ומתנצלים על הכאב שגרמנו לאנשים אפריקאים בגלל התפוצה של הפרסומת ועיסוק היתר של התקשורת", נכתב בתגובת החברה. "אנחנו בהחלט מקווים שהציבור והתקשורת לא יעסקו בזה יותר מדי".

עוד באותו נושא

סין מלבינה את פני השחורים: האם זו הפרסומת הגזענית בעולם?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully