וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתם באמת אומרים כשאתם קוראים למירי רגב "סקסית"

חגי אוזן

26.5.2016 / 17:39

את מה שמירי מציגה היום אי אפשר היה לראות מבעד לדגלים והכפיים. למרות זאת, אסור לטעות. עדיין מדובר בביקורת שטחית וסקסיסטית. בכל מקרה ידברו על המראה שלה. פעם יגידו שהיא "שכונה" ופעם יקראו לה "סקסית". וכך, עם שמלה יפה אחת, היא פוצצה את בלון הביקורת נגדה

מירי רגב על השטיח האדום בקאן, 2016. GettyImages
באירופה לא יבינו מה יש לכם נגדה. מירי רגב בקאן/GettyImages

בואו נהיה רגע בשקט ונקשיב לזה. אפשר לשמוע את הבאסה מקילומטרים. איך מירי רגב ברחה להם? היה כל כך קל לצחוק עליה. כבר בנו לה תדמית שלמה סביב הוולגאריות שלה וה"כפיים" עכשיו החוצפנית משנה כיוון ועושה דאווין על השטיח האדום בפסטיבל קאן. הכי רחוק מכאן. באירופה לא יבינו מה יש להם נגד שרת התרבות הזאת.

כל המערכות משתבשות עכשיו בראש של יובל סמו ומחשבות מסלול מחדש. הלכה לו דמות. אני בטוח שסמו ואנשי "ארץ נהדרת" יידעו להחיות את הדמות החדשה ואולי מבעד למראה החדש, תסתתר מירי רגב הישנה שמדי פעם תצא החוצה כדי להוכיח שכלום לא השתנה. אם זה יקרה, אהיה הראשון להכין כובע ממולא ולאכול אותו בשבת.

תמונה אחת – אלף תזות שמתרסקות

אבל זה לא יקרה כי מעבר לדמות של מירי רגב שמשתנה בתפיסה הציבורית ומנצחת את הקריקטורה, יש כאן משהו רחב יותר. הבלוף של הביקורת כלפיה התגלה במלוא הריקנות. פתאום אפשר להבין שכל הסיפור נמצא במעטפת. בנראות. הכי שטחי שיש. אפילו יותר שטחי מהדמות שניסו לייחס למירי רגב. תמונה אחת – אלף תזות שמתרסקות. הדמות שלה נבנתה מסטריאוטיפים נטו. ככה הם ראו אותה ולכן כמעט בכל פעם שמנסים להגחיך אותה אפילו דרך שם משפחתה "סיבוני".

אין כאן שום ביקורת על העשייה ועל מי שהיא באמת. הביקורת הרי התחילה הרבה לפני שהיא עשתה משהו. הדמות שלה נולדה עוד כשהיא הייתה חברת כנסת ולא שרת התרבות. ראו אותה כ"שכונה" כי היא עונה על הסטריאוטיפ של שכונה. מירי רגב סיבוני, אישה, מזרחית, מקרית גת. הכי מזמינה לביקורת והכי קל לניגוח. בנוסף לכל היא גם ציונית, ימנית שאוהבת את המדינה. הלך עליה. אין לה שום סיכוי לצאת מזה. אלא אם כן, היא פתאום משנה את הלבוש שלה לכיוון אחר בצורה קיצונית.

השרה רגב לא שינתה במילימטר את האג'נדה שלה ובכל זאת עכשיו היא סקסית שמצליחה להוציא החוצה את אותו דיבור כלפיה, רק מהכיוון השני. יש רק מכנה משותף אחד. בשני המקרים מותר להם. הרי הם בסך הכל מחמיאים לה עכשיו. כביכול. היא נראית מצוין, מסתבר וכל אחת הייתה רוצה שיגידו עליה "סקסית". זה לא כמו שבעבודה זורקים לך "כוסית". לא, זאת כבר הטרדה. סקסית זה משהו אחר. יש לזה ארומה של חו"ל ולכוסית יש ארומה של חולון.

את מה שמירי מציגה היום אי אפשר היה לראות מבעד לדגלים והכפיים. למרות זאת, אסור לטעות. עדיין מדובר בביקורת שטחית וסקסיסטית. הכל יהיה עטוף בתחכום והומור. אפילו הומור עצמי. דבר אחד בטוח, מה שמירי רגב לא תעשה, בכל מקרה ידברו על המראה שלה. אי אפשר לברוח מזה. אף אחת מהנשים בעולם לא יכולה לברוח מזה. תמיד הדיבור הנגוע יהיה מעל הראש שלכן וזה הרבה יותר עצוב ממצחיק. תגידו תודה למירי רגב.

חגי אוזן הוא ממייסדי תנועת "תור הזהב"

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully