וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש השתוללה ברחבי ירושלים: עשרות תושבים פונו מבתיהם

48 צוותי כיבוי וטייסת שלמה פעלו באזור ולאחר מאמצים שנמשכו יותר מארבע שעות השיגו שליטה על הלהבות, שהתפשטו במהירות עקב רוחות. עשרות בתים פונו מדייריהם. קק"ל: הדליקות נגרמו כנראה ממדורות ל"ג בעומר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: נועם מושקוביץ, דיווח: משה שטיינמץ, רוני כנפו, עורכת: סיגל סיריוס, הפקה: תום רוכלין, תחקיר: עומר שליט, עריכת וידאו: ניר חן

שריפות פרצו היום (חמישי) בכמה מוקדים באזור ירושלים. 48 צוותי כיבוי וטייסת שלמה, הכוללת 13 מטוסים, פעלו באזור והשיגו שליטה על האש, שהתפשטה בשל רוחות חזקות. עקב הדליקה באזור שכונת רמות פונו 60 בתים מקו הבתים הראשון. אחד מהם עלה באש. באבו גוש פונו עשרה בתים מדייריהם, ובשכונת גילה פונו חמש דירות מיושביהם, שם נפגעה אישה משאיפת עשן והיא מטופלת במקום. אש פרצה גם באזור שכונות רוממה וליפתא, שם פינו הכוחות את הבתים הנמצאים בקו הראשון לשריפה ברחוב פנים מאירות. שריפות נוספות השתוללו במבשרת ציון ובמטה יהודה. סמוך לשעה 18:00 אפשרו הכוחות לתושבים בכל המוקדים לשוב לבתיהם, וכל צירי התנועה באזור נפתחו.

עם זאת, בהתאם להמלצת גורמי המשרד לאיכות הסביבה, בשל זיהום עשן, דיירי רחוב יוסף גבאי בעיר מתבקשים להישאר בבתיהם, לסגור חלונות ופתחים ולהפעיל מזגנים. מוקדם יותר, בעקבות השריפה פינתה המשטרה תושבים מקו הבתים הראשון ברחוב דרך החורש בשכונת רמות, ופונתה חוות הסוסים "חוות אמיר" באזור. מנהל השכונה הורה גם הוא לתושבים להתפנות מבתיהם עקב חשש מהתפשטות הלהבות, וביקש מהם לנעול את דלתות וחלונות הבתים. כמו כן, מנהל חירום נפתח בשכונה ברחוב רקנאטי 6. כביש מנהרת הארזים נסגר זמנית לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.

תושבי רחובות טופז, ברקת והשושנה במבשרת ציון התבקשו לסגור את החלונות הפונים לכיוון מזרח ירושלים ולהישאר בבתיהם, אך לא לפנותם. שני בניינים בשכונת גילה פונו אף הם בשל שריפת קוצים בסמוך.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את איבגי בגין עבירות מין בשלוש נשים
החשוד ברצח עדיין חופשי: "ילדיה של אנסטסיה חוששים לחייהם"
בן 5 נפגע בינוני לאחר שידו נתפסה במדרגות נעות בראשון לציון

שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
אזור השריפה, היום/נועם מושקוביץ
שריפה בשכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. גוגלמפס, עיבוד תמונה
שריפה בשכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016/עיבוד תמונה, גוגלמפס

מקק"ל נמסר כי השריפה שפרצה ביער רמות ובעמק ארזים נוצרה כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר שהושארו דלוקות מליל אמש. כמו כן, נמסר כי אנדרטת התאומים הנמצאת באזור נמצאת בסכנה.

אברהם כהן, תושב רמות שפונה מביתו, סיפר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS: "פונינו מהבית לפני חצי שעה, המשטרה הגיעה וביקשה לפנות את הבית. האש הייתה קרובה מאוד, זה קרוב ליער רמות. אנחנו מהבתים הראשונים, אנחנו מאוד קרובים ליער. לא לקחנו איתנו כלום, כמו שאנחנו יצאנו מהבית. אנחנו כרגע הולכים לקניון מלחה להעביר את הזמן, עד שאולי ישתלטו על האש. אנחנו קצת בלחץ אבל אנחנו מקווים שהכל יהיה בסדר".

שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי מעל שכונת רמות/נועם מושקוביץ
שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
האש ברמות/נועם מושקוביץ

"היה המון עשן, המון לכלוך, מפנים וכולם לחוצים. מלא שוטרים ומלא אנשי כיבוי. האש התפשטה ממש מהר", סיפרה דברת, אשתו של כהן.

עידו באום, תושב רמות שעזב גם הוא את ביתו, סיפר כי האש הגיע קרוב מאוד לביתו. "יש שם הרבה מאוד צוותים של שוטרים שמפנים את הבתים. ראיתי שוטרים שנכנסים לתוך הגינות שלנו ומשתשמשים בצינורות, ממש כמה מטרים מהבית", סיפר. "פה ושם היה קצת לחץ ברחוב, אבל סך הכל אנשים התפנו ונלחצו יותר מהשריפה עצמה. כשראו שהאש מתפשטת בגלל הרוח הביאו לכאן שוטרים והכריזו על פינוי הבתים". הוא הוסיף: "יש באזור הזה מספר רב של בתים שעומדים בקו ראשון של היער. מה שבסיכון כרגע זה בעיקר הבתים שקרובים לעמק וליער"

שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
רמות, היום/נועם מושקוביץ
שריפה באיזור רוממה, ירושלים. 26 מאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
עשן ברוממה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

המשרד להגנת הסביבה מסר כי השריפה שהשתוללה באזור היישובים רמות ומבשרת ציון הביאה לעלייה בחלקיקים הנשימים. המשרד ממליץ לתושבי האזור להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. ניתן להפעיל מזגנים מפוצלים בלבד.

אנשי המשרד להגנת הסביבה עבדו בשיתוף פעולה עם צוותי הכיבוי באזור הישובים רמות ומבשרת ציון. המשרד המליץ לציבור המתגורר באזור רמות ב' ועמק הארזים, העשוי להיחשף לעשן השריפה ושאנשי כיבוי והצלה לא ביקשו ממנו להתפנות - להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור.

(עדכון ראשון: 13:41)

שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
אזור השריפה, היום/נועם מושקוביץ
שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
האש בסמוך לקו הבתים ברמות, היום/נועם מושקוביץ
שריפה באזור שכונת רמות, ירושלים. 26 במאי 2016. נועם מושקוביץ
ירושלים, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully