וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הוקרה למשרתי המילואים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

26.5.2016 / 7:10

חגיגות ל"ג בעומר יימשכו ברחבי הארץ. בת 47 מתל אביב תואשם ברצח אמה בחודש שעבר. אזרחים משרתי מילואים יזכו להערכה במסגרת יום ההוקרה עבורם ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ל"ג בעומר

ל"ג בעומר בחוף הסטודנטים, חיפה. מאי 2016. ערן גילווארג
מדורות הן חלק ממסורת החג. ל"ג בעומר בחיפה, אתמול/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שזהו היום ה-33 לספירת העומר, שמתחילה בערב פסח ומסתיימת בחג השבועות, כלומר היום מציינים את ל"ג בעומר. מדובר ביום חג באמצע שבעת שבועות העומר שבהם נוהגים מנהגי אבלות. מנהגי החג הם הדלקת מדורות ועליה לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. לחג זה ישנן כמה מקורות, ובהן הסברה כי זוהי סיומה של המגפה שפקדה את תלמידיו של רבי עקיבא ותאריך לידתו ומותו של רבי שמעון בר יוחאי.

כתב אישום נגד צעירה מת"א בגין רצח אמה

הדירה ברחוב הרצל בתל אביב שבה על פי החשד הרגה בת 47 את אמה בת ה-67. 29 באפריל 2016.. ניב אהרונסון
כתב האישום מוגש טרם תוצאות נתיחת הגופה. הדירה של האם והבת בתל אביב/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש כתב אישום נגד הבת החשודה ברצח אמה בת ה-67 בדירתן בתל אביב בחודש שעבר. הנאשמת, בת 47, הודתה כי חנקה את אמה בעת שהייתה במקלחת ולאחר מכן קפצה מהחלון. הצהרת התובע שהוגשה שלשום הוגשה ללא תוצאות נתיחת גופת האם, מה שמשאיר בעלטה את סיבת המוות – אם כתוצאה מהחנק או בשל מצבה הבריאותי הרעוע של האם. לו יוחלט להרשיע את הבת, אזי שהיא עומדת בפני עונש מאסר עולם. האם נמצאה ב-28 באפריל מחוסרת הכרה במקלחת בדירתה בתל אביב. פרמדיקים פינו אותה לבית החולים, אך שם היא מתה למחרת בבוקר מפצעיה. בזמן הטיפול באם בדירה, יצאה הבת מאחד החדרים, קפצה מהחלון ונפלה על גג רעפים בקומה מתחת. היא נחבלה והובלה לבית החולים בתנאי מעצר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יום ההוקרה למשרתי ומשרתות המילואים

חיילי מילואים מהשריון במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן. ינואר 2016. AP
להביע הערכה למשרתים. תרגיל חיילי מילואים/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נציין את יום ההוקרה למשרתי ומשרתות המילואים. החל משנת 2004 מציינים את יום זה בל"ג בעומר, ובו מבקשים להביע באופן ציבורי את ההערכה לכל אותם האזרחים שסיימו את השירות הסדיר שלהם בצה"ל וממשיכים לתרום למערכת הצבאית באמצעות שירות מילואים פעיל. חרף העובדה כי שירות המילואים בישראל הוא חובה, בצה"ל ובמערכת הביטחון ביקשו להביע הערכה למשרתים ועל כן יזמו את "יום המילואימניקים".

הקמת צה"ל

חיילות צה"ל. מאי 2016. נועם מושקוביץ
הממשלה חתמה על "פקודת צבא ההגנה לישראל"/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 68 שנים הוקם צה"ל. בשנת 1948, חתמה הממשלה הזמנית וראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, על "פקודת צבא ההגנה לישראל", שהייתה ההודעה הרשמית על הקמתו של צה"ל. בפקודה נכתב כי בישראל לא יתקיים כוח צבאי נוסף מלבד צה"ל ובכך נאסרה הפעילות במחתרות. צה"ל התבסס בתחילתו בעיקר על המבנה על ארגון ההגנה והמחתרות, הבריגדה היהודית, אצ"ל, לח"י והפלמ"ח, התמזגו לתוכו.

יום הולדת לשרה מירי רגב

מירי רגב ופעילי ליכוד באירוע הרמ כוסית לכבוד פסח. יותם רונן
מזל טוב! השרה רגב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת שרת התרבות והספורט, מירי רגב, יום הולדת 51. רגב, שנולדה בקריית גת, שימשה בעברה הצנזורית הצבאית הראשית ודוברת צה"ל. את הקריירה הפוליטית החלה ב-2008 עם הצטרפותה למפלגת הליכוד. בכנסת ה-18 וה-19 הייתה חברת כנסת ואת מינוי השרה קיבלה רק בכנסת הנוכחית, הכנסת ה-20. רגב נשואה ואם לשלושה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully