וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קורא ליהודי ארה"ב לעלות לארץ: "ישראל - בית לכל יהודי"

טלו שלו, כתבתנו הפוליטית

25.5.2016 / 22:34

אירוע ההוקרה הראשון ליהדות ארה"ב צוין בכנסת ובו אמר רה"מ: "ככל שיעלו יותר כך ייטב לקהילות". יו"ר הסוכנות היהודית שרנסקי קרא "להפסיק את הבורות והעלבונות" כלפי זרמים לא אורתודוקסיים

מתוך משדר וואלה! NEWS

(נאומו של נתניהו סוועידה של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון, בחודש מרץ)

"ישראל צריכה להיות בית לכל יהודי, ואני מקווה שנמשיך לראות עלייה ברוכה של צעירים יהודים-אמריקנים לישראל, שיש בהם בערה ציונית גדולה", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע ההוקרה הראשון שנערך בכנסת לציון תרומת יהדות ארצות הברית לישראל. "ככל שיעלו יותר כך ייטב לשתי הקהילות", הוסיף נתניהו באירוע, המציין את חודש מורשת יהדות ארצות הברית.

חודש מורשת יהדות ארצות הברית מצוין באמריקה משנת 2006 על פי החלטתו של הנשיא ג'ורג' בוש, אך בישראל מעולם עד כה לא הכירו באופן רשמי בתרומת היהדות האמריקנית להקמת המדינה וליישובה. לדברי נתניהו, "יש הרבה יותר ידע ביהדות ארצות הברית על ישראל מאשר להיפך, אבל צריך להכיר בכך שישראל היא בית לכל יהודי. זו צריכה להיות המדיניות שלנו".

עוד לקריאה בוואלה! NEWS:
הפלסטינים צעקו על הנאנסת הנכה: "את יהודייה וזה מה שמגיע לך"
החשד לרצח בראשל"צ: האישה התלוננה השבוע שבן זוגה לשעבר איים על חייה
"ילדים כולאים גורים ומשליכים לאש": האנשים שמצילים חתולים ממדורות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת תערוכה 100 שנות מעורבות ישראל ארה"ב, כנסת. מאי 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בפתיחת תערוכה לציון מאה שנות מעורבות של יהדות ארה"ב בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במהלך היום קיימו ועדות הכנסת השונות דיונים בסוגיות הנוגעות ליהדות ארצות הברית, בהשתתפות נציגי ארגונים העוסקים ביחסים בין המדינות. הדיונים נגעו, בין היתר, לעתיד הקהילה היהודית בארצות הברית לנוכח תהליכים של התבוללות והתרחקות מהדת, בעיקר של הדור הצעיר. בדיון בוועדת החוץ והביטחון אמר יוזם אירועי ההוקרה ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שהוא ראש שדולת ישראל-ארצות הברית בכנסת, כי "יהדות ארצות הברית היא הגשר שעליו מושתתים היחסים בין שתי המדינות". לדבריו, "בעזרתה ובתמיכתה מתקיים משולש זה, שהוא מנכסיה האסטרטגים החשובים ביותר של מדינת ישראל. אין שיעור לתרומתה של קהילה זו למדינה". דבריו נאמרו בדיון בוועדת החוץ והביטחון.

בעוד נתניהו לא התייחס לסוגיית המחלוקות הפלורליסטיות עם יהדות ארצות הברית, שרובה מורכבת מזרמים רפורמים וקונסרבטיביים שאינם מוכרים על ידי הממסד הרבני בארץ, יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, זכה לתשואות כאשר קרא להפסיק את "העלבונות והבורות" כלפי זרמים אלו. "לא יכול להיות שחבר כנסת או שר מוריד מהלגיטימציה היהודית של מי שלוחמים למען מדינת ישראל", אמר שרנסקי באירוע, בהתייחס להתבטאויות שנשמעו בשנים האחרונות מפי ח"כים חרדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת תערוכה 100 שנות מעורבות ישראל ארה"ב, כנסת. מאי 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וח"כ שי בפתיחת תערוכה לציון מאה שנות מעורבות של יהדות ארה"ב בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מוקדם יותר בדיון בוועדת החוץ והביטחון קרא שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, ח"כ מייקל אורן (כולנו), "להעניק הכרה מלאה להסדרי הגיור ולפעול ליישומו המידי של הסכם הכותל". אורן הזכיר בדבריו את המתווה שנועד להסדיר את מעמדת של הזרמים שאינם אורתודוקסים בכותל המערבי. עוד אמר אורן כי "הקשר בין ישראל ויהדות ארצות הברית אינו רק תרומות ומשלחות נוער. בעיניי הקשר הוא אינטרס מדיני וביטחוני מובהק שלנו ושל העם כולו".

אירועי ההוקרה נערכו בשיתוף קרן משפחת רודרמן, הסוכנות היהודית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, והמכון למדיניות העם היהודי. במסגרתם נערכו דיונים בארבע ועדות כנסת: ועדת החוץ והביטחון; ועדת החינוך, התרבות והספורט; ועדת הקליטה והעלייה; וועדת העבודה והרווחה.

מייקל אורן. Tara Todras-Whitehill, AP
"לפעול ליישום הסכם הכותל". אורן/AP, Tara Todras-Whitehill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully