וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי.אר" מחליפה את סדרות האימה

19.11.2000 / 10:04

סקר שבוצע באנגליה מגלה כי ילדים שצופים בסדרות בתי החולים פוחדים ללכת לרופא; לפי הסקר, תשעה מתוך עשרה ילדים צופים בסדרות אלו; המסקנות להורים: להכין את הילדים לקראת השהות בבתי החולים

מאת מוטי גל

למרות שג'ורג' קלוני שיחק בסדרת הטלוויזיה, "אי אר" את רופא הילדים החם והדואג, ואף הצטרף לרשימת כוכבי באטמן, מחקר חדש שפורסם באנגליה חושף כי ילדים שצופים בסדרות בתי החולים פוחדים ללכת לרופא.

על פי המחקר, שנערך על ידי רופאים בבית החולים לילדים "נורוויץ" בבריטניה, תשעה מכל עשרה ילדים צופים באורח קבע בסדרות הרפואיות כדוגמת "אי אר" ו"שיקאגו הופ". המחקר כלל 500 הורים ו-360 ילדים בגילאי 7 עד 12.

מתברר כי הצילומים שמוקרנים על גבי המרקע מרתיעים את הילדים מטיפולים רפואיים. הילדים שהשתתפו במחקר דיווחו על פחד מפני מראות של דם, ומרצף אירועים מהיר ופראי. מעל מחצית מההורים טענו כי ילדיהם לא הצליחו להבחין בין דמיון למציאות בשל הסדרות הרפואיות.

לדברי עורכי המחקר, השהות בבית החולים עלולה להיות חוויה טראומטית קשה למבוגר, ועל אחת כמה וכמה לילד. לפיכך הם ממליצים להורים לפתח תוכנית הכנה לקראת שהות הילד בבית החולים שתסייע לו להתמודד עם השינוי בסביבה הטבעית אליה היה מורגל, יחד עם המראות והחוויות הקשות אשר בהם הוא עשוי להיתקל. לדעת החוקרים, ילד רגוע ושמח יחוש פחות כאב והחלמתו תהיה מהירה הרבה יותר. אפשרות נוספת היא לשלוח את הילד לישון לפני תחילת הסדרה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully