וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ל"ג בעומר: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

25.5.2016 / 7:10

הערב יתמלאו הארץ במדורות במסגרת החג. במשכן הכנסת יתקיים לראשונה יום הוקרה ליהדות ארצות הברית. ייפתח פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים שימשך ארבעה ימים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

ערב ל"ג בעומר

ל"ג בעומר בירושלים, מאי 2015. טלי מאייר
הלילה כדאי לסגור חלונות. חגיגות ל"ג בעומר בשנה שעברה בירושלים/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום בערב תתמלא הארץ מדורות במסגרת חגיגות ערב ל"ג בעומר. מדובר באחד ממועדי ישראל שמצוין ביום ה-33 לספירת העומר, שמתחילה בערב פסח ומסתיימת בחג השבועות. מדובר ביום חג באמצע שבעת שבועות העומר שבהם נוהגים מנהגי אבלות. מנהגי החג הם הדלקת מדורות ועליה לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. לחג זה ישנן כמה מקורות, ובהן הסברה כי זוהי סיומה של המגפה שפקדה את תלמידיו של רבי עקיבא ותאריך לידתו ומותו של רבי שמעון בר יוחאי.

יום הוקרה ליהדות ארצות הברית

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
יום לציון תרומה של יהדות ארה"ב ליישוב ולמדינת ישראל. משכן הכנסת/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים לראשונה יום הוקרה ליהדות ארצות הברית במשכן הכנסת. מדובר ביום לציון תרומתה של יהדות ארצות הברית ליישוב ולמדינת ישראל, ביוזמתם של ראש השדולה ישראל ארצות הברית, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), קרן משפחת רודרמן, הסוכנות היהודית, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה והמכון למדיניות העם היהודי. האירוע נערך לרגל חודש מורשת יהדות ארצות הברית המצוין בארצות הברית מאז 2006, על פי החלטתו של הנשיא ג'ורג' בוש. במהלך היום יתקיימו דיונים בוועדות החוץ והביטחון, החינוך, העלייה והקליטה והרווחה על תרומתה של יהדות ארצות הברית לישראל. כמו כן, תיפתח תערוכה מיוחדת, "פסים, כוכבים ומגן דוד", מטעם תכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית באוניברסיטת חיפה.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

פסטיבל סופרים הבינלאומי בירושלים

שטין ספרים, רחוב המלך ג'ורג', ירושלים. ראובן קסטרו
הפסטיבל מפגיש בין סופרים ישראלים וסופרים מרחבי העולם/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים שיימשך ארבעה ימים. מדובר בפסטיבל שמפגיש בין סופרים ישראלים וסופרים מרחבי העולם ובמהלכו יתקיימו מפגשים ספרותיים, סדנאות, סיורים ומופעים. בפסטיבל יתארחו מיטב הסופרים הישראלים, סופרים מרחבי העולם שספריהם תורגמו לעברית וכן קולות חדשים בספרות הישראלית. באירוע הפתיחה שיתקיים היום ישתתפו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ורעייתו.

כנס חברה וכלכלה

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, חיפה נובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
תנכח בכנס. נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים כנס אלי הורוביץ לכלכה וחברה, הכנס הכלכלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה. מדובר בכנס שנערך זה 23 שנים ובו מתקיימות שיחות בנושאי חברה וכלכלה. בכנס ישתתפו שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג והמנכ"לים של משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הכלכלה ומשרד התקשורת. השנה, יעסוק הכנס, שיתקיים במלון דן שבירושלים, בכמה תחומים. בהם, אתגרי הממשל והכלכלה, ההשפעה שיש ליציבות הפוליטית על יכולת הממשלה לקדם רפורמות, אפקטיביות השירות הציבורי, הדרך להטמיע חדשנות למשרדי הממשלה, עולם יחסי העבודה ההולך ומשתנה, משבר השוק הפנסיוני וסוגיית גיל הפרישה וכן בתפקידה של התקשורת הכלכלית בישראל.

יום המגבת הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
"מגבת היא הדבר השימושי ביותר שאפשר שיהיה לטרמפיסט"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום המגבת לזכרו של מחבר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" הסופר דאגלס אדמס שהלך לעולמו שבועיים לפני ציון יום המגבת, ב-11 במאי. מעריצי הספר לוקחים עמם ביום זה מגבת לכל מקום בעקבות תיאורה במדריך לטרמפיסט כפריט השימושי ביותר שטרמפיסט יכול לקחת כאשר הוא משוטט בגלקסיה. "מגבת, כך הוא אומר, היא הדבר השימושי המאסיבי ביותר שאפשר שיהיה לטרמפיסט הבין-כוכבי... אתה יכול להתעטף בה ולחמם עצמך, אתה יכול לשבת עליה בחופי חולות השיש הבוהקים, אתה יכול לישון מכוסה בה מתחת לכוכבים הזורחים זריחה אדומה". כמו כן, ביום זה מתקיימים מפגשי מעריצים של הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully