וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום פגישה לילית: הבנות בין האוצר לישראל ביתנו; ההסכם ייחתם היום

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

25.5.2016 / 1:10

בתום פגישה לילית במשרד ראש הממשלה הושג סיכום על מחלוקת הפנסיות לעולים החדשים. בצל משבר חריף מול בנט, צפויים בליכוד לחתום על ההסכם עם ישראל ביתנו ב-11:00

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו על הכניסה הצפויה לקואליציה, אתמול)

צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו ומשרד האוצר הגיעו הלילה (רביעי) להסכמה בנושא הפנסיות לעולים החדשים. בתום פגישה לילית שקיימו שר האוצר, משה כחלון, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בלשכת ראש הממשלה, נמסר כי הסכם הרחבת הממשלה צפוי להיחתם ב-11:00. בפגישה השתתף גם ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד, שר התיירות יריב לוין.

לדברי גורם המעורה בפרטי המגעים, מתווה תוספת הפנסיות לעולים החדשים שעליו הוסכם, דרישתו העיקרית של ליברמן, יחול על כל הקשישים ולא רק על מי שעלה ממדינות ברית המועצות לשעבר. זאת, בתקצוב של כ-1.4-1.3 מיליארד שקלים בשנה.

עוד בנושא:
מסתמן: ליברמן יושבע לתפקיד שר הביטחון רק בשבוע הבא
המבחן הראשון של שר הביטחון המיועד: התקופה הנפיצה של הרמדאן
אף שטרם נכנס ללשכת שר הביטחון: הדרישות של הימין מליברמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גישרו על הפערים. כחלון וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגישור על הפערים סולל את הדרך להשלמת ההסכם הקואליציוני שיאפשר את צירוף ישראל ביתנו לממשלה. המחלוקת בין הצדדים הייתה סביב גובה תקצוב הדרישות של ישראל ביתנו להטבות עולים חדשים, שלא צברו מספיק ותק בארץ על מנת לקבל פנסיה מלאה. באוצר סירבו להיטיב עם עולים חדשים כפי שדורש ליברמן, והתעקשו כי ההטבות יהיו שוות עבור כל האוכלוסייה.

לפי התנהלות המגעים, מסתמן כי ליברמן יושבע לתפקיד שר הביטחון רק בשבוע הבא. הסיבה לכך היא שטרם נחתם הסכם קואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו, שצריך להיות מונח על שולחן הכנסת יממה לפני ההשבעה. היום הכנסת תתפזר מוקדם בגלל חגיגות ל"ג בעומר, וביום חמישי לא מתקיימים בה דיונים בדרך כלל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
ההסכם צריך להגיע לכנסת לפני ההשבעה. נתניהו בכנסת/נועם מושקוביץ

במקביל, בליכוד מתמודדים גם עם משבר מחריף מול יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שאינו נסוג מדרישתו לבצע רפורמה בעבודת הקבינט המדיני-ביטחוני כתנאי לתמיכתו בהרחבת הממשלה. בליכוד דחו אמש את האולטימטום של בנט, ואמרו כי לא מתקיימים כל מגעים בנושא. גורם פוליטי העריך כי ההסכם עם ליברמן לא ייחתם עד שלא ייפתר המשבר עם הבית היהודי.

בנט דורש לתקן ליקויים בעבודת הקבינט ולמנות מזכיר צבאי מיוחד לשרי הקבינט לעדכונים ביטחוניים שוטפים, ולהכנתם לביצוע תפקידם. "תיקון ליקויי הקבינט הוא צורך חיוני לביטחון ישראל, ולשמירה על חיי אזרחים וחיילי צה"ל. במלחמת לבנון השנייה ובמבצע 'צוק איתן' ישראל שילמה מחיר יקר על ליקויים אלו", אמר בנט. "חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם, ולכן לא תפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה"ל". לטענת בנט, הוא פנה לראש הממשלה כמה פעמים בנושא זה - שאף מופיע בפירוש בדוח וינוגרד לבדיקת מלחמת לבנון השנייה - אך דבר לא התקדם.

השר נפתלי בנט, סיעת הבית היהודי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"נלחם על חיי אדם". פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, שלשום/נועם מושקוביץ

בפוסט שפרסם השבוע בנט בפייסבוק הוא הסביר כי בדרישותיו מראש הממשלה הוא "נלחם על חיי אדם". "איננו דורשים ג'ובים, איננו דורשים כסף, אני נלחם כדי לשמור על ביטחון ישראל", הבהיר בנט והוסיף: "על פי החוק, הקבינט הוא המפקד של צה"ל. לא ראש הממשלה ולא שר הביטחון. האצבעות של חברי קבינט שולחות חיילים למלחמה. לראש הממשלה יש מזכיר צבאי, לשר הביטחון יש מזכיר צבאי, אפילו לנשיא המדינה יש מזכיר צבאי, על אף שהוא אינו מקבל החלטות. לחברי הקבינט, מפקדי צה"ל, אין. למה? ככה".

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully