וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון החלה בפינוי מחנה פליטים ענק: "לא נשתמש בכוח"

24.5.2016 / 12:32

עם שחר, החלו כוחות גדולים להגיע למחנה שמכיל יותר מ-8,000 איש. אף שמאות שוטרים למניעת התפרעויות הוצבו באזור, לא נרשמה אלימות. שוהי המחנה מודאגים מכך שיועברו למחנות חדשים: "מה נעשה?"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הרשויות ביוון החלו הבוקר (שלישי) עם שחר לפנות את מחנה הפליטים הלא רשמי הגדול במדינה שסמוך לגבול מקדוניה. כוחות גדולים, בהם 400 שוטרים לטיפול בהתפרעויות, הגיעו למחנה אידומני וחסמו את הגישה לאזור. דובר הממשלה לענייני פליטים, גיורגוס קיריציס, אמר אתמול כי המשטרה לא תשתמש בכוח ושהמבצע יימשך בין שבוע לעשרה ימים.

ששת האוטובוסים הראשונים, שלפי המשטרה הסיעה 340 בני אדם, עזבו את אידומני שעתיים אחרי שהמבצע החל. הם נסעו לעבר מחנה פליטים חדש ליד העיר הצפונית סלוניקי. לא נרשמה אלימות. המחנה קם ליד מעבר הגבול הרגלי באופן לא רשמי עבור פליטים ומהגרים שמעוניינים להמשיך למדינות מערב אירופה. לפי הערכות, הוא הכיל 8,400 בני אדם, בהם מאות ילדים, רובם מסוריה, אפגינסטן ועיראק.

משפחת פליטים נושאת את חפציה בעת פינוי משטרתי של מחנה פליטים בגבול יוון-מקדוניה. רויטרס
יותר מ-14 אלף חיו במחנה בשיאו. פליטים מתפנים מאידומני/רויטרס

בשיאו, בחודש מרץ כשמקדוניה החליטה לסגור את הגבול, הוא הכיל יותר מ-14 אלף בני אדם, אך הכמות הצטמצמה מאז אחרי שאנשים בו הבינו כי הגבול לא ייפתח ונעתרו להצעות הרשויות לעבור למחנות חלופיים. באידומני, רבים התגוררו באוהלים שהוקמו בשדות לאורך פסי הרכבת, בעוד סוכנויות סיוע הציבו במקום אוהלי ענק כדי לסייע למי שאין קורת גג. הרשויות ביוון שלחו באופן תדיר צוותי ניקיון למקום וסיפקו שירותים ניידים, אולם התנאים במחנה היו בלתי יציבים, והגשמים הכבדים יצרו במקום ביצות.

בשבועות האחרונים, החל המחנה להפוך לכמעט קבוע, בעוד פליטים הקימו בו חנויות ניידות ומכרו כל דבר, החל ממוצרי אפייה ועד פלאפל ולחם. בעקבות זאת, הודיעו רשויות המשטרה והממשלה כי התושבים יעברו למחנות חדשים רשמיים. היום, עם תחילתו של מבצע הפינוי חסמה המשטרה את העיתונאים מלהיכנס למחנה. 20 אוטובוסים שהובילו יחידות משטרה מיוחדות הגיעו לאזור בעוד מסוק משטרתי ריחף מעל. כ-700 שוטרים משתתפים במבצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יוון - פליטים ומהגרים מועברים באוטובוסים למחנות ממשלתיים לאחר פינוי מחנה פליטים ארעי בגבול יוון-מקדוניה. רויטרס
"יותר טוב כאן מאשר במחנות". מתפנים באוטובוסים מהמחנה/רויטרס

ערב המבצע, היה נראה כי רק מעטים מתושבי המחנה מקבלים באופן חיובי את הבשורה. "יותר טוב כאן מאשר במחנות. זה מה שכל מי שהיה שם אמר", סיפרה אתמול הינד אל-מקוואי, פליטה בת 38 מדמשק. "שמעתי על הפינוי המתקרב", אמרה. "זה לא טוב. כי היינו פה כבר שלושה חודשים, ועכשיו נצטרך להיות עוד שישה חודשים במחנות אחרים בטרם נוכל לעבור הלאה. זה הרבה זמן. אין לנו כסף או עבודה – מה נעשה?".

עבדו רג'ב, פליט בן 22 מסוריה, בילה את שלושת החודשים האחרונים באידומני, וכעת שוקל לשלם למבריחים כדי להגיע לגרמניה. "שמענו שמחר נלך למחנות", אמר. "לא אכפת לי, המטרה שלי היא לא להגיע אליהם, אלא לגרמניה".

קבוצת מהגרים בורחת מפני המשטרה היוונית כדי להתחמק מפינוי המחנה בו שהו בגבול יוון מקדוניה. רויטרס
"המטרה שלי להגיע לגרמניה". פליטים מתפנים מאידומני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully