וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם הקואליציוני ייחתם כנראה ביממה הקרובה; אין מגעים עם בנט

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

24.5.2016 / 11:10

בליכוד מעריכים שהפערים מול ישראל ביתנו ייסגרו בשעות הקרובות. במפלגתו של ליברמן טוענים כי עדיין אין הסכמות בנושא הרפורמה הפנסיונית שדרשו. בנט: "אני נלחם על חיי אדם". עדכונים שוטפים

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו על הכניסה הצפויה לקואליציה)

לאחר שהשיחות בין נציגי ישראל ביתנו והליכוד הגיעו למבוי סתום, הצדדים צפויים להגיע להסכמות היום (שלישי) ולחתום על הסכם להרחבת הקואליציה. הצוותים המקצועיים במשרד האוצר סירבו אמש לדרישת מפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן לרפורמה הפנסיונית, שלדבריהם תיטיב בעיקר עם עולי ברית המועצות לשעבר.

משבר נוסף שהתעורר בעקבות המשא ומתן הקואליציוני, המנוהל בידי שר התיירות יריב לוין, נרשם בין הנהגת הבית היהודי וראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, הציב דרישה לפיה יש לתקן את הליקויים בקבינט בתמורה להסכמת הבית היהודי לשינויים בממשלה. לטענת גורמים בשתי המפלגות, אין מגעים בנושא.

כל העדכונים מהזירה הפוליטית והמגעים להרחבת הממשלה - דקה אחר דקה, בוואלה! NEWS

11:10 - ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) מתייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להצבת הפנסיה כקריטריון לכניסה לקואליציה. "לשיטתנו, רפורמת הפנסיה שאנו דורשים רלוונטית לכל אזרחי ישראל. לצערנו חלק גדול ממי שסובלים ממצוקה זו הם ציבור העולים - ואת הבעיה הזו צריך לתקן", אמר.

10:45 - סגן השר ח"כ איוב קרא (ליכוד) יוצא נגד ראש הממשלה, שלטענתו מפר הבטחה שניתנה לו להתמנות לשר. "ראש הממשלה הבטיח שאם יתפנו תפקידי שרים אהיה הראשון להצטרף לשולחן הממשלה, ואף ביקש ממני לפעול עם כחלון ובנט לשם כך", כתב קרא בפוסט בפייסבוק הבוקר. "אם ראש הממשלה מחכה למחנה הציוני, למה הוא משדרג חברי כנסת אחרים ורק אותי לא, על אף ההבטחות?".

09:29 - בליכוד מעריכים כי בשעות הקרובות ייסגרו הפערים בין האוצר וישראל ביתנו ונערכים להשלמת ההסכם הקואליציוני ביממה הקרובה. "יש עכשיו בליץ לסגור את ההסכם, ונראה שהצדדים מתקרבים", אמר גורם בליכוד לוואלה! NEWS. עם זאת, בישראל ביתנו ובכולנו אמרו הבוקר כי המגעים נמשכים וכי טרם הושגו כל ההסכמות בנושא הפנסיות לעולים החדשים.

שר החינוך נפתלי בנט בנאום כניסה לתפקיד. ששון תירם
"אני נלחם על חיי אדם". בנט/ששון תירם

01:18 - הפגישה בין צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו ומשרד האוצר מסתיימת, כאשר הצדדים קובעים להיפגש בהמשך היום לדיון בנוגע לפערים בתכנית הפנסיות לעולים חדשים.

22:35 - בנט מפרסם סטטוס בדף הפייסבוק שלו ובו הוא מפרט את דרישתו מראש הממשלה. לדבריו, "איננו דורשים ג'ובים. איננו דורשים כסף. אני נלחם לשמור על בטחון ישראל.
הדרישה הקונקרטית שלי היא לצייד את חברי הקבינט במודיעין ובמספר כלים על מנת שיתפקדו טוב, ובעיקר - במזכיר צבאי. מה המשמעות של היעדר כלים ומידע? מה הבעיה שאין מזכיר צבאי? חברי הקבינט באפלה, ומי שלא יודע מה קורה, לא יכול לקבל החלטות נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully