וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנים לאסון ורסאי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

24.5.2016 / 7:25

יום השנה לציון האסון שגבה את חייהם של 23 אורחי חתונה באולם אירועים. דוח מבקר המדינה יוגש. ככל הנראה ייחתמו הסכמים בין הליכוד לישראל ביתנו ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

יפורסם דוח מבקר המדינה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
חרג מהכללים הנוגעים למימון נסיעות לחו"ל. נתניהו בכנסת, אתמול/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יפרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, את הדוח השנתי של משרדו. במסגרת הדוח, יפורסמו הממצאים בעניין מימון הנסיעות לחו"ל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת שכיהן כשר אוצר. לפי דוח המבקר, נתניהו חרג מהכללים הנוגעים למימון נסיעות לחו"ל, בעיקר משום שלא דווחו כנדרש. דוח המבקר יעסוק גם בשרים נוספים שלהם התנהלות דומה בנושא.

חתימה על הסכם קואליציוני

ח"כ אביגדור ליברמן, סיעת ישראל ביתנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
אי הסכמות עם מפלגת כולנו. ליברמן, אתמול/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד לחתום על ההסכם הקואליציוני עם אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו, שיוביל לכניסת האחרונה לממשלה. בימים האחרונים נתקל צוות המשא ומתן בקשיים, בעיקר נוכח אי הסכמות כלכליות בין מפלגות כולנו וישראל ביתנו, וכן עקב קריאת תיגר של מפלגת הבית היהודי. ואולם, הצדדים כבר הצהירו כי הם מעוניינים לחתום על הסכם הרחבת הקואליציה בהקדם וייתכן כי הדבר ייעשה כבר היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 15 שנים קרסה הרצפה באולם האירועים "ורסאי" שבירושלים בעיצומה של חתונה וגרמה למותם של 23 אורחים. 380 נוספים נפצעו באסון. מדובר באחד מאסונות הבנייה החמורים בתולדות ישראל שאף תועד בווידיאו והופץ ברחבי העולם. אחרי האסון הוקמה ועדת חקירה שהעלתה כי שיטת הבנייה "פל קל", יחד עם כשלים בטיחותיים נוספים, הם הגורם לאסון. שלושת בעלי האולם הורשעו בגרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות ונגזרו עליהם שנתיים וחצי שנות מאסר בפועל. יחד איתם הורשע ממציא שיטת ה"פל קל", המהנדס אלי רון, ושלושה מהנדסים נוספים. על המהנדסים נגזרו 22 שנות מאסר בפועל ועל אלי רון נגזרו ארבע שנות מאסר בפועל.

צה"ל יוצא מלבנון

24.4.1985 פינוי הגזרה המערבית ברצועת הביטחון, אזור צור. מיקי צרפתי, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
כוחות צה"ל יוצאים מלבנון, 1985/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, מיקי צרפתי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 16 שנים הודיעה ממשלת ישראל על נסיגה חד-צדדית של כוחות צה"ל מרצועת הביטחון שבדרום לבנון, שם שהו הכוחות מאז תום מלחמת לבנון הראשונה ב-1982. במהלך השנים שבהן שהו כוחות צה"ל ברצועת הביטחון גבר הלחץ הציבורי לסגת. חיילים רבים נהרגו במהלך שירותם במקום וארגון "ארבע אימהות" שהוקם פעל לילות כימים כדי להביא ליציאת צה"ל מלבנון. בסופו של דבר, התקבלה ההחלטה לסגת מהאזור באופן חד-צדדי ומבלי שהושגו הסכמות עם סוריה או לבנון. גם מהלך זה זכה לביקורות נוקבות. לאחר הנסיגה, הצליח השקט בצפון להישמר באופן יחסי עד 2006, עת פריצת מלחמת לבנון השנייה.

25 שנים למבצע שלמה

מבצע שלמה. לשכת העיתונות הממשלתית
יותר מ-14 אלף עולים. יהודי אתיופיה שעלו לארץ במבצע שלמה/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנים, בשנת 1991, נערך "מבצע שלמה" להעלאת יהודי אתיופיה לארץ ישראל. המבצע נערך פחות מ-48 שעות ובמסגרתו רכבת אווירית העבירה את יהודי אדיס אבבה, בירת אתיופיה, לישראל. במהלך המבצע הועברו 14,310 יהודים מאתיופיה לארץ. את המבצע אישר ראש הממשלה דאז, יצחק שמיר, והוא בוצע על ידי סגן הרמטכ"ל דאז, אמנון ליפקין-שחק. במבצע לא הועלו בני קהילת הפלשמורה ואולם בשנה האחרונה אושרה העלאתם של 1,300 מבני הקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully