וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב ירושלים נמצא מתבוסס בדמו בתום חקירת משטרה - ומת בבית החולים

23.5.2016 / 14:00

פרסום ראשון: רשק אשרף, בן 36 ואב לשלושה, נעצר עקב תלונה של אשתו. לטענת משפחתו, הוא הוכה נמרצות בתחנה, ובלילה נמצא מוטל בתא המעצר. למשפחתו נמסר כי שם קץ לחייו, אך חקירה נפתחה בחשד לפלילים. "מישהו חיסל אותו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמרו לנו 'הבן שלכם מת, חתך את עצמו עם פלורסנט'". אשרף/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשק אשרף, תושב ירושלים בן 36 שזומן לחקירה בעקבות תלונה של אשתו בגין אלימות במשפחה, מת לאחר שנחקר בתחנת משטרת שפט שבמחוז ירושלים. מפרטים ראשוניים של חקירת האירוע עולה כי אשרף, אב לשלושה, הגיע לתחנת המשטרה והושם במעצר, ולאחר כמה שעות מצא אותו יומנאי בתחנה כשהוא מוטל ומתבוסס בדמו בתא. כעבור יום הוא מת מפצעיו בבית החולים. בעוד לבני המשפחה נאמר כי ישנה סבירות גבוהה שאשרף התאבד, חוקרי היחידה המרכזית של המשטרה (ימ"ר) פתחו בבדיקה לגבי נסיבות מותו בחשד לפלילים.

האירוע התרחש לפני כשבועיים, אז הגישה אשתו של אשרף תלונה נגדו במשטרה. החשוד, שעבד כאחראי ניקיון במתחם הסינמה סיטי בעיר, הגיע לתחנה בעקבות שיחה שבה זומן לחקירה. "התקשרו אליו מהמשטרה ביום ראשון לפני שבועיים. אמרו לו לבוא, אבל הוא לא הרגיש טוב בגלל כאבי שיניים ודחה את הפגישה יום למחרת", סיפר שריף רשק, בן משפחתו, לתחקירן וואלה! NEWS, יצחק חברוני.

כשהגיע לתחנת המשטרה עם אמו, סיפר קרוב המשפחה, נשאל אשרף מדוע הגיע עמה. "החוקרת אמרה לו 'מה אתה מביא את אימא שלך? מה אתה ילד קטן?'. הם העיפו אותה, קפצו עליו, הפילו אותו על הרצפה. אחד החבר'ה גם אמר שהשתמשו נגדו באקדח טייזר", טען.

תחנת משטרה בדיזינגוף. שרון בוקוב, שרון בוקוב
המשפחה אינה מאמינה לגרסת המשטרה/שרון בוקוב, שרון בוקוב

אמו של אשרף סיפרה לבני המשפחה כי הוא הובל לתא המעצר תוך שהוא סופג מכות נמרצות מצד השוטרים, ובעודו צועק "אני לא מרגיש טוב". לדברי בן המשפחה, האם גורשה מהמקום ואשרף נותר במעצר - ובמהלך הלילה נמצא פצוע בתא. "יום למחרת התקשרו, בהתחלה לא אמרו שהוא התאבד, אבל אמרו 'תגיעו למגרש הרוסים, תביאי את כל הבנים שלך'. שם התנהגו אלינו ממש יפה. אמרו לנו שם 'הבן שלכם מת וכנראה חתך את עצמו עם פלורסנט'", הסביר.

משפחתו של אשרף אינה מאמינה לגרסת המשטרה. קרוב המשפחה סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי לדעתם, הוא מת כתוצאה מהמכות שקיבל בתחנה. "הוא לא התאבד, אלא חיסלו אותו, הוא קיבל מכות בתחנה", אמר. לדבריו, כשראה את גופתו של אשרף, לא הבחין בסימנים שהעידו על התאבדות. "רק מצאנו מכה שתפרו מאחורי האוזן עם חוט דק. אני בטוח שהוא לא התאבד, אחד החבר'ה שם נתן מכה וחיסל אותו".

גופתו של אשרף נשלחה לבדיקת סיבות המוות במכון לרפואה משפטית באבו כביר. מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מדובר בחשוד שנעצר בגין עבירת אלימות במשפחה ואשתו שוהה במעון לנשים מוכות להגנתה. בתום חקירתו הוכנס לתא השהייה בתחנה עד להעברתו לבית המעצר על ידי שב"ס. בהיותו בתא השהייה, שבר ככל הנראה את נורת הפלורסנט, פצע עצמו ופונה במצב קשה לבית החולים, שם מת מפצעיו. כמקובל בכל מקרה מוות, נפתחה חקירת מקרה המוות על ידי שופט ומתבצעת בדיקה במשטרה לבירור כלל נסיבות האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully