וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לוחמים – אין עסקים

מאיר שמיר

23.5.2016 / 0:36

את כל מה שאני מיישם בעסקים שלי – למדתי במסגרת שירותי הצבאי. היום אני רוצה להחזיר להם בחזרה, כי אין שום טעם לתוצאות העסקיות, יהיו מצוינות ככל שיהיו, בלי אותם לוחמים שמחרפים את נפשם ונותנים את כל מאודם על מנת שנגיע בשלום ובשלווה אל מגדלי העסקים שלנו

מאיר שמיר הבעלים של הפועל פתח תקו. ברני ארדוב
מטייסת הפטישים לעולם העסקים. מאיר שמיר/ברני ארדוב

חלפו כעשרים שנים מאז שסיימתי את שירותי הצבאי במסגרת החובה, הקבע והמילואים. זכיתי לשרת בטייסת קרבית וליטול חלק פעיל בשמירה על הביטחון השוטף של אזרחי מדינת ישראל, לרבות, כמובן, השתתפות במלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון. קראו לנו "מתנדבים", אבל בפועל, קיבלנו לא פחות מאשר תרמנו!

ערכים של חברות, ערבות הדדית, נתינה לכלל ואהבת הארץ הינן חלק קטן ממה שספגנו ולמדנו להטמיע בתוכנו כחלק בלתי נפרד משירותנו הצבאי ובהמשך כאזרחים. הזיכרונות, האווירה והערכים שספגנו בזמן השירות מלווים את רובנו, אנשי הקהילה העיסקית, בחיי היומיום שלנו.

אין הבדל בין אנשי המדים ללובשי החליפות והעניבות בנחישות, באומץ, ביכולת לאלתר, בחריצות ובעיקר ברעות. אלה רק חלק מהערכים שחשוב לשמור עליהם, בין אם מדובר בזירה הקרבית או במגרש העסקים.

הרמטכ"ל בני גנץ בערב הוקרה לעמותת אמץ לוחם. דרור עינב
הגיע הזמן להצדיע חזרה לחיילים שלנו. מתוך ערב הוקרה של "אמץ לוחם"/דרור עינב

כאשר נולד פרויקט "אמץ לוחם" נעניתי בהתלהבות לרעיון של אימוץ יחידות צבאיות, שהייתי חלק מהן בעבר. זכרתי עד כמה חשובה הייתה לנו תחושת הקשר עם הבית, חוסנו של העורף ותמיכתו בנו - הלוחמים. הידיעה כי יש טעם למאמצינו וכי יש מי שמחכה שנחזור הביתה בשלום הייתה חלק חשוב מהחוסן שנדרש מאיתנו הלוחמים. את אותן תחושות לקחנו על עצמנו, אנשי הקהילה העסקית, להעביר ולהעניק ללוחמי ההווה ביחידות השונות.

האימוץ והמעורבות שלנו עם הלוחמים, נותנים גם לנו, המנהלים והעובדים, חדווה מעצם הפעילות ומשמעות מיוחדת לסיסמה "עם אחד לב אחד!".

וכך, באופן טבעי, הפכו להיות טייסת הפטישים (שבה טסתי), טייסת העמק, טייסת הסילון הראשון, בי"ס לטיסה, חטיבת ברעם וגדוד רשף לחלק בלתי נפרד ממשפחת "מבטח שמיר". זהו חיבור ישראלי אולטימטיבי, שהופך אותנו, אזרחים ולוחמים, לגוף אחד גדול השואף לשלום מצד אחד אך משקיע הכל בשמירה על בטחונו.

כי הרי אין שום טעם לתוצאות העסקיות, יהיו מצוינות ככל שיהיו, בלי אותם לוחמים שמחרפים את נפשם ונותנים את כל מאודם על מנת שנגיע בשלום ובשלווה אל מגדלי העסקים שלנו, נעלה בשקט במעליות אל חדרי העסקים הממוזגים שלנו ונעשה כמיטב יכולתנו בזירה העיסקית.

יש קו ברור שמחבר בין המטוסים בהאנגרים או סוללות התותחים על הקרקע, לבין משרדי החברות העיסקיות. כולנו עם אחד ותלויים אלה באלה. אם נדע לשמר קשר מופלא זה, נצא כולנו ברווח גדול ובתחושת סיפוק עצומה.

מאיר שמיר הוא איש עסקים ישראלי, בעלים ומנכ"ל של חברת מבטח שמיר אחזקות בע"מ, חברתו לוקחת חלק בפרויקט "אמץ לוחם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
seperator

אירוע ההוקרה השנתי לפרויקט "אמץ לוחם" ייערך הערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully