וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על עליית מחירי העמלות: נהגים מגט טקסי קוראים לשביתה

22.5.2016 / 0:16

החברה פרסמה מסלולים חדשים לעמלות, המעלים את המחיר שכל נהג מונית משלם לה ב-260 שקלים בממוצע. בתגובה קרא הוועד לשבות היום מ-7:00 ועד 14:00. החברה: "אנחנו הבחירה המשתלמת ביותר". האזינו לשיחה בין נציג החברה לנהג שנותק מהשירות משום שלא בחר מסלול

עריכה: אוהד פיטר

נהגי מוניות בחברת "גט טקסי" קוראים להשבית היום (ראשון) את השירות מהשעה 7:00 ועד השעה 14:00 בצהריים, במחאה על החלטת החברה להעלות את מחירי עמלות הנסיעות שאותן היא גובה מנהגיה. ארגון ועד נהגי המוניות, בתמיכת איגוד נהגי המוניות הארצי, הודיע כי מדובר בשביתת אזהרה שנועדה לאותת להנהלת "גט טקסי" כי אם לא תיענה לדרישותיו לעצור את עליית המחירים, יחריף את צעדיו ויחליט על שביתות נוספות ללא הגבלת זמן. "אנחנו קוראים להפגנת סולידריות", אמרו בארגון וקראו לצרכנים להזמין "מוניות בתחנות מקומיות אזוריות או לעצור מוניות ברחוב. לא ניתן לבריונות ולחזירות הזאת להמשיך, היא לא רק פוגעת בנו, אלא גם בכיס של הלקוחות".

בתחילת החודש קיבלו נהגי מוניות "גט טקסי" הודעה לפיה מסלולי חיובי עמלות הנסיעות ישתנו, ולכל נהג תהיה האפשרות לבחור עד אחד ביוני במסלול המתאים לו. בעקבות ההודעה בחן ארגון ועד נהגי המוניות עם עוד עשרות נהגים מרחבי הארץ את המסלולים שהוצעו. המסקנה שלה הגיעו הייתה כי המסלולים החדשים מעלים את היקף העמלות שמשלמים הנהגים בעוד 260 שקלים בממוצע בכל חודש.

שי דיין, חבר בארגון וועד נהגי המוניות, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "בהנהלת 'גט טקסי' הבינו כי בעקבות עליית מחירים ישנו לחץ רב מצד נהגי מוניות רבים שמחוברים לשירות להשבית את העבודה או לעזוב את החברה". דיין טען כי בעקבות הצהרות הנהגים הפעילה ההנהלה לחץ על נהגי מוניות רבים באמצעות שיחות טלפון אישיות והודעות טקסט ישירות. "המסרים היו שעליהם לבחור מיד במסלול ואם לא, ינותקו מהשירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעלה את העמלות. חברת "גט טקסי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמע נציג של החברה מסביר לנהג מונית מדוע ניתק אותו מהשירות לאחר שלא בחר מסלול. זאת אף שמועד בחירת המסלול נקבע ל-1 ביוני, לפי הודעת "גט טקסי".

נהג מונית: "מה ניתקת אותי? ראיתי שניתק אותי?"

נציג "גט טקסי": "כן כי אתה צריך לבחור מסלול ולא בחרת לבחור מסלול".

נהג: "אבל אמרת שיש לי עד מחר".

נציג "גט טקסי": "אמרתי עד מחר, אבל אמרת שאתה לא רוצה, אמרת שאתה רוצה ב-1 ביוני להתנתק".

נהג: "אמרתי שאני רוצה עד סוף החודש , אמרת לי שאי שאפשר ולא אמרת לי שאתה רוצה לנתק אותי."

נציג "גט טקסי": "אמרתי לך עד מחר שיש לך אפשרות לבחור מסלול, אתה אמרת שאתה רוצה להחליט עד אחד ביוני, אז אני קיבלתי החלטה בשבילך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"נהגי מוניות בפריפריה נדרשים לשלם גם אחוזים מתשלום הנסיעה"

דיין טוען כי החברה משתמשת בכוח שלה כדי לנתק נהגים, "כדי להפחיד אותם". לדבריו, "עליית המחירים לא נפסקת. בהתחלה היה מדובר בעלייה ל-350 שקלים לחודש, אחר כך ל-600 שקלים לחודש, ועכשיו הגענו לאלף שקלים, כאשר כל המחירים לא כוללים מע"מ".

מתי שבתאי. באדיבות המצולמים
"הגיע הזמן למסד את הענף". שבתאי/באדיבות המצולמים

על פי דיין, נהגי מוניות בערים כמו חיפה, אשדוד וקריית גת, שעושים מעט נסיעות בכל חודש, נדרשים לשלם לחברת "גט טקסי" גם אחוזים מתשלום הנסיעה. כלומר, מלבד תשלום חודשי קבוע, ב"גט טקסי" דורשים מהנהגים בפריפריה גם אחוזים מהנסיעה עצמה. "זוהי חזירות לשמה. לא נשאר לנהגים כסף, עם כל התחזוקה של רכב, בלאי, דלק וביטוחים", הסביר דיין.

חברת "גט טקסי" טוענת כי טרם השקת תכנית המסלולים החדשה, התקיימו בדיקות וסקרים רבים בקרב נהגי החברה. "ארבעת המסלולים שהשיקה החברה הם תוצר של התשובות שהתקבלו, והם מהווים את דמי השימוש הזולים ביותר בשוק ביחס לכמות הנסיעות שאותה מקבלים נהגי גט טקסי מדי חודש", נמסר מהחברה. לדבריה, "הרוב המוחלט של נהגי החברה כבר בחרו במסלול המתאים ביותר לצרכיהם". בחברה טענו כי ישנם נהגים רבים שתמכו בתכנית המסלולים החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהגי "גט טקסי" התומכים בתכנית המסלולים ושיתפו בעמוד הפייסבוק של החברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצליח שבתאי, יו"ר ארגון נהגי המוניות בירושלים וחבר הנהלה באיגוד נהגי המוניות הארצי, מסכים את טענותיו של דיין וכינה את החברה "דורסנית". "מהיום שהתחילה לעבוד פה בארץ היא משנה את החוקים ואת הכללים חדשות לבקרים בזמן שאנשים מחפשים יציבות. לא ייתכן שבזמן שמדברים על הוזלת מחירי המונה על ידי ועדת המחירים של משרד התחבורה, חברת 'גט טקסי' בחרה להרים את דמי העמלות שהיא גובה בעשרות אחוזים".

שבתאי קרא להתערבותו של שר התחבורה. "הגיע הזמן אחרי שלושים שנה למסד את ענף המוניות ולעגן אותו בחוק. חוץ מהמונה אין פיקוח על כלום, השוק הזה פרוץ כמו ג'ונגל. נשבית את העבודה מתוך ידיעה ברורה שהמנכ"ל לא מוכן לסגת מהתכנית שלו". חבר הנהלת איגוד נהגי המוניות הארצי הוסיף כי לפי נתונים שהגיעו אליו, בשבועיים האחרונים עזבו את החברה 500 נהגים "אני מאמין שלקראת אחד בחודש הבא המספר יכפיל את עצמו. מי שלא יתנתק באחד ביוני, יתנתק באחד בחודש הבא".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully