וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: אובמה רוצה להציף את יבשת אירופה במוסלמים

20.5.2016 / 10:25

ראש הסגל של ראש הממשלה ויקטור אורבן תקף בחריפות את נשיא ארה"ב ואת מדיניותו והאשים איש עסקים אמריקני ממוצא הונגרי בהוצאתה לפועל: "רוצים שאירופה תתרוקן". הבית הלבן: לא שווה תגובה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה תומך בהגירה בלתי חוקית לאירופה כי הוא רוצה להציף אותה במוסלמים – כך אמר אמש (חמישי) ראש הסגל של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. יאנוש לזאר גם תיאר את איש העסקים האמריקני ממוצא הונגרי ג'ורג' סורוס, שלטענתו נושא את דגל מדיניות ההגירה של אובמה באירופה. לדבריו, "ארגונים אמריקניים מסוימים" רוצים שאירופה "תתרוקן כך שאירופה ואמריקה יוכלו לשתף פעולה ללא מגבלות". דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי הוא לא מודע להערותיו של לזאר, אך הוסיף: "אני לא בטוח שהן שוות תגובה".

ראש הסגל של ראש ממשלת הונגריה כינה את סורוס פטרון של לנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ולרעייתו הילרי, המתמודד על הנשיאות, ותומך של המפלגה הדמוקרטית ש"מוכן לקום" נגד אורבן". "לפני זמן לא רב כשהוא ביקר באירופה, הנשיא אובמה דיבר מפורשות על החשיבות שבמהגרים, ביישובם ואפילו ביישובם בכפייה", אמר לזאר במסיבת עיתונאים, שבה טען כי אובמה ואמריקה "תומכים בצורה נחרצת במדיניות של הגירה בלתי-חוקית כחלק מהאינטרסים שלהם לראות כמה מוסלמים שרק אפשר באירופה".

אורבן הצהיר בעבר כי הוא מתנגד להגירה מחוץ ליבשת וכי הונגריה תפתור את בעיותיה הדמוגרפיות ואת הירידה בכוח העבודה דרך הגדלת המענקים למשפחות עם ילדים. ממשלתו גם מקדמת משאל עם שצפוי להתקיים באוקטובר נגד התכנית של האיחוד האירופי לפזר פליטים שנמצאים באיטליה וביוון במדינות אחרות בגוש.

אובמה ובני הזוג קלינטון ביקרו את אורבן בשל הסממנים האוטוריטריים של שלטונו ובשל מאמציו להשתיק ארגונים אזרחיים, דוגמת אלו התומכים בהומואים ובצוענים. ראש ממשלת הונגריה רואה בקבוצות אלו פעילים המקבלים "מימון זר".

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, ספטמבר 2015. רויטרס
לא אהוד בוושינגטון. ראש ממשלת הונגריה אורבן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully