וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ובנט נפגשו בכנסת לשיחת תיאום עמדות | כל העדכונים

טל שלו, כתבתנו הפוליטית, ועדי חשמונאי

19.5.2016 / 20:07

נתניהו שוחח עם יעלון ובסביבת האחרון אמרו: "שום דבר עדיין לא סגור". במחנה הציוני קוראים לח"כ לוי-אבקסיס להצטרף. הרשות הפלסטינית על שר הביטחון המיועד ליברמן: "מוסיף לקיצוניות נתניהו"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

המגעים להרחבת הקואליציה המשיכו היום (חמישי), לאחר שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגש אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישתם אתמול הציע נתניהו לליברמן את תיקי הביטחון והקליטה. בעקבות השיחות הודיעה ח"כית אורלי לוי-אבקסיס על פרישתה ממפלגת ישראל ביתנו.

בסיעת המחנה הציוני תקפו את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג על המגעים שקיים עם נתניהו וקראו להתפטרותו. הרצוג, מצדו, תקף את ח"כ שלי יחימוביץ' ואמר שלא ינהל משא ומתן במקביל לליברמן. לאחר מכן קרא ליעלון להצטרף למפלגתו.

כל העדכונים מהזירה הפוליטית והמגעים להרחבת הממשלה - דקה אחר דקה, בוואלה! NEWS

21:05: סגן שר הבינוי והשיכון ז'קי לוי (הליכוד), אחיה של ח"כית אורלי לוי-אבקסיס, מצייץ בטוויטר: "מצד אחד חבל שדווקא בלב המו"מ מגיעה פרישה שמעיבה על השמחה שבהרחבת הקואליציה. מצד שני, בביתי חונכנו לעמוד על עקרונותינו, וכזו היא אורלי, אחותי".

20:44: חברת הכנסת מרב מיכאלי פרסמה בעמוד הפייסבוק: "הבוקר קמנו לעולם שבו איווט ליברמן הוא שר הביטחון של מדינת ישראל, מינוי שמסכן את בטחון מדינת ישראל ומאיים על הצבא ועל המפקדים שלו. זה מינוי חסר אחריות שנעשה על ידי האיש חסר האחריות שיושב בכיסא ראש הממשלה. נתניהו לא לוקח אחריות על מה שיקרה למדינה שלנו, זה התפקיד שלנו. עכשיו הזמן להרגיע ולהתעשת, ולהיזכר שאנחנו כאן למען אותה מטרה: אנחנו אלה שצריכות וצריכים להביא תקווה ואמון לציבור שאפשר גם אחרת".

20:07: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נפגשו היום בכנסת לשיחה קצרה לתיאום עמדות.

20:03: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם שר הביטחון משה יעלון. בסביבת יעלון אמרו כי "לא הוצעה כל הצעה ושראש הממשלה אמר לשר הביטחון ששום דבר לא סגור עדיין".

שר הביטחון משה יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בחטמ"ר עציון, 23 בנובמבר 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"שום דבר עדיין לא סגור". נתניהו ויעלון שוחחו/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

19:35: ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני קורא לח"כ לוי-אבקסיס להצטרף לסיעה: "אפעל למתן מכסת חקיקה לחברת הכנסת, זה הזמן לסולידריות".

19:26: בסביבת ליברמן טוענים: ח"כ לוי-אבקסיס לא עדכנה אותו לפני פרסום הפוסט בפייסבוק, הוא למד על התפטרותה מהתקשורת.

18:55: סיעת ישראל ביתנו על פרישת אורלי לוי-אבקסיס: "הופתענו לשמוע על צעדה של חברת הכנסת. 'ישראל ביתנו' צפויה להשיג במו"מ המתנהל כעת הישגים משמעותיים מאד בתחום החברתי וצר לנו שח"כ לוי לא תהיה חלק מהם.

18:28: חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) מודיעה בעמוד הפייסבוק שלה על סיום דרכה במפלגת ישראל ביתנו, בראשותו של אביגדור ליברמן. "חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך".

18:10: שר הקליטה זאב אלקין מתייחס לשיח סביב מינויו הצפוי של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון: "השיח המתקיים כיום סביב מינויו בעייתי על גבול הגזעני". בדברים שנשא בסמינר של המרכז לחקר ביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה, הסביר אלקין: "אין ספק שלליברמן יש רקע במערכת הביטחון. הוא היה יו"ר ועדת חוץ וביטחון וחבר הקבינט עם הניסיון הרב ביותר מחברי הכנסת הנוכחיים. סיבה כזו להתנגדות יכולה לעלות כי הוא רוסי או ימני".

16:40: דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, מתייחס באולפן וואלה! NEWS למינויו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון. "פוליטית, זה מהלך שבו ליברמן מזהה חלל במנהיגות הפוליטית של הליכוד ביום שאחרי נתניהו, רואה שכל מי שרואה את עצמו כיורש של נתניהו נמצא בחוץ ולכן קידם את עצמו. מבחינה ביטחונית אני סבור שהנטייה היא להיבהל מליברמן אבל לא הייתי ממהר לחשוב כך.
למרות שעלב בנתניהו ללא הפסקה בשנה האחרונה, ליברמן הוא האיש שמכיר את נתניהו הכי טוב".

14:00 - הרשות הפלסטינית מגיבה להחלטה הצפויה למינוי ליברמן ומודיעה כי מדובר בתגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למאמצים לחידוש תהליך השלום. בהודעה של משרד החוץ הפלסטיני נאמר כי הם לא הופתעו מהשינויים הקואליציוניים בישראל: "צירופו של ליברמן מוסיף עוד יותר לקיצוניות של ממשלת נתניהו. זו התגובה ליוזמה הצרפתית ולמאמצים הבינלאומיים והאזוריים להביא לחידוש תהליך השלום, והוא הוכיח בפני כל העולם שהוא מעדיף את הקיצוניות ואת חיזוק הכיבוש על פני השלום".

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים במעלות תרשיחא. אדריאן הרבשטיין
כחלון במסיבת העיתונאים במעלות תרשיחא, היום/אדריאן הרבשטיין

13:50 - חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני מתייחסת לראשונה להתפתחויות הפוליטיות. "ההיסטוריה לא תסלח לנתניהו על הנזק שהוא עושה לישראל", כתבה בפוסט בפייסבוק שלה. לדבריה, "נתניהו בחר בימין קיצוני באופן ציני - ולעזאזל הביטחון".

12:25 - שר האוצר משה כחלון מברך על האפשרות להרחבת הקואליציה. "הרחבת הממשלה חשובה ליציבות. זה לא סוד שפעלתי לאורך כל הדרך להרחבתה. זה חשוב וראינו כמה זה קשה לתפעל ממשלת 61. הממשלה בקושי הצליחה לאשר חוקים והייתה כמעט באפס תפקוד". הוא הוסיף כי "אני מתנגד לפסול אישית מועמד. יחד עם זאת, צריך שיהיה ברור - הממשלה קמה על בסיס שלטון החוק וכל עוד הוא נשמר, כולנו נישאר בממשלה. לא נהסס להשתמש בזכות הווטו שיש לנו בנושא זה. ממשלת ישראל חבה חוב גדול לשר הביטחון היוצא משה בוגי יעלון. אני מקווה שהוא ישולב בתפקיד בכיר בקואליציה. התרומה של יעלון היא קריטית לבטחון ישראל".

11:05 - השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן מטעם מפלגת הליכוד, בתום הפגישה עם ישראל ביתנו: "הפערים לא גדולים, אנחנו קרובים לסיכום".

10:30 - החלה פגישת המשא ומתן בין השר יריב לוין וח"כ אביגדור ליברמן בכנסת. "ברוח שיתוף הפעולה, אנחנו מחדשים הבוקר את השיחות", אמר השר לוין והוסיף: "הדברים מתנהלים בצורה טובה ואנחנו מקווים לסיים אותם במהירות האפשרית. זהו מהלך טבעי שיחזק את מדינת ישראל, יחזק את יציבות הקואליציה ויאפשר לנו באמת לקדם את כל המהלכים שהממשלה והציבור שבחר בנו מעוניינים בהם". ח"כ ליברמן מסר: "מצטרף לכל מילה".

פגישת אביגדור ליברמן ויריב לוין במשכן הכנסת. כנסת ירושלים, אתר רשמי
ליברמן ולוין, היום בטרם פגישת המשא ומתן/אתר רשמי, כנסת ירושלים

10:25 - ח"כ בצלאל סמוטריץ' על מינוי ח"כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון: "על המטכ"ל השתלטה לאחרונה תפיסה שמאלנית. צריך להחזיר את רוח הקרב".

10:10 - ח"כ זהבה גלאון לאולפן וואלה! NEWS: המינוי המסתמן של ליברמן הוא "מינוי מופקר וחסר אחריות של אדם שאי אפשר לסמוך עליו, לא ידוע מה העמדות שלו והוא משתלח נגד אזרחי ישראל הערבים". לדבריה, "אני לא סומכת עליו. איך הוא יהיה שר ביטחון? זה מינוי רגיש. זה הופך את הממשלה לימנית קיצונית ומסוכנת".

09:40 - ח"כ שלי יחימוביץ' במשדר וואלה! NEWS: "השתמשו בהרצוג כדי לפרוס שטיח אדום לליברמן. בדקתי מה תוכן ההסכם הקואליציוני, והתברר שאין. זו היתה ממשלת ימין בתנאים של ימין - בתמורה לג'ובים".

09:30 - ח"כ עפר שלח (יש עתיד) כותב בעמוד הפייסבוק שלו: "איפה אתם עומדים? בימים האחרונים נמתח קו ברור בליבה של הפוליטיקה הישראלית. הוא לא מפריד בין ימין ושמאל או בין בעלי דתות וזהויות שונות, אלא בין ההגונים לאלה שלא. מעכשיו זה יהיה המבחן, נייר הלקמוס שלפיו צריך לשפוט את הפוליטיקאים... באמצע, בבדידות לא מזהרת, יעמוד ראש הממשלה המשחית ביותר שידעה ישראל. האיש שמסרסר בתפקידים הרגישים והחשובים ביותר כאילו אין לשום דבר משמעות, פרט לפחדים המופרכים שלו לגבי יציבות שלטונו. שר חוץ? שר ביטחון? שר חינוך ומשפטים? אפשר להחליף הכול בהכול".

09:25 - ח"כ חנין זועבי: "מינויו של ליברמן על ידי נתניהו מראה שאיש זה מסוכן יותר: מי שמגרש ילידים מאדמתם, מי שמסית נגדם, מי שמסית נגד מימוש זכות הבחירות, מי שמעודד גל של משפטי שדה ורצח פלסטינים ברחובות, מסוכן לא פחות ממי שמעודד את חייל הרוצח מחברון בבית המשפט ושאיים להוריד לחברת כנסת גרזן על הראש".

נושא: אביגדור ליברמן מחוץ לביתו, הבוקר. גדעון צנטנר
"יום טוב". ליברמן מחוץ לפתח ביתו, הבוקר/גדעון צנטנר

09:20 - גורמים בבית היהודי מוסרים: "מפלגת הבית היהודי לא מעוניינים בשינויי תיקים. השרים מאושרים בתפקידם".

09:10 - יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ מסעוד גנאים, מגיב להצעה של נתניהו לליברמן: "מינוי ליברמן לשר הביטחון הוא אזעקת אמת לאזרחי ישראל, שתתחיל מכניסתו לתפקיד. אולי האזעקה תתחיל בצבע אדום בדרום או בצפון, ואולי בכלל הוא יתחיל בהפצצת קהיר וסכר אסואן או איסטנבול של ארדואן".

8:20 - יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מצייץ: "השמאל הקיצוני שם את הביטחון בידיים של ליברמן. לשמאל קיצוני אין מקום במחנה הציוני". הוא ייפגש היום עם ח"כים ממפלגתו.

8:17 - סיעת כולנו מודיעה על ישיבה מיוחדת בשעה 12:00 לאור האירועים הפוליטיים, שבמהלכה ימסור היו"ר משה כחלון התייחסות ראשונה בנושא לכלי התקשורת.

הרצוג על יחימוביץ': "התחננה למינוי בממשלה, חתומה על מינוי ליברמן לשר ביטחון". ניב אהרונסון
"אין מקום לשמאל קיצוני במחנה הציוני". הרצוג במסיבת העיתונאים, אמש/ניב אהרונסון

8:15 - ליברמן נשאל מחוץ לפתח ביתו "אם אפשר לברך על המוגמר", והשיב: "אפשר לברך ביום טוב".

0:43 - ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) מגיב לדברי הרצוג על יחימוביץ' וקורא לקבוע מועד לפריימריז לראשות המפלגה: "כולם יודעים עד כמה חמור השימוש בפטריוטיזם מזויף כדי להסיח את דעתו של הציבור ולהוליכו שולל. במקום להטיל רפש בחבריו לסיעה, הרצוג מתבקש לקחת אחריות על הכישלון המביך והמהדהד של המהלך שהוא רקח".

00:02 - ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מגיבה על כניסתו הצפויה של ליברמן לממשלה: "מצא מין את מינו.‏ מאחלת זוגיות נפלאה לזוג ביבי-איווט שצפוי להתאחד מחדש. השניים הפכו מאז כהונתו הראשונה של נתניהו לשותפים טבעיים להרס הדמוקרטיה ופגיעה במעמדה של ישראל בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully