וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין למחבל שרצח חייל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

18.5.2016 / 7:01

בית המשפט ייתן את הדין לפלסטיני שרצח את סמל ראשון אלמוג שילוני בדרום תל אביב ב-2014. יוגש הדוח השנתי של עמותת עלם למען נוער בסיכון. 51 שנים להוצאתו להורג של המרגל הישראלי אלי כהן ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גזר דין למחבל שרצח את החייל אלמוג שילוני ב-2014

אלמוג שילוני החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בתל אביב. באדיבות המשפחה
המחבל תכנן לקחת את נשקו ולהרוג יהודים נוספים. אלמוג שילוני/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר דינו של רוצח סמל ראשון אלמוג שילוני, החייל שנדקר למוות ליד תחנת רכבת ההגנה בדרום תל אביב ב-2014. זמן קצר לאחר הרצח הוגש כתב אישום נגד נור א-דין אבו חאשיה, תושב שכם בן 18. על פי כתב האישום, אבו חאשיה נכנס לישראל באופן בלתי חוקי ב-9 בנובמבר ולמחרת החליט לבצע את הפיגוע. עוד עולה מכתב האישום כי הנאשם תכנן לקחת משילוני את הנשק ולבצע פיגוע שבמהלכו ירצח יהודים נוספים. בשנה שעברה ביטל בג"ץ את צו הריסת ביתו של אבו חאשיה בשל שיהוי של 11 חודשים מאז הפיגוע ועד קבלת ההחלטה להרוס את הבית.

הדוח השנתי של עמותת עלם

נשיא המדינה ראובן ריבלין  קיבל את הדוח השנתי של עמותת עלם לשנת 2014 ., באפריל 2015.. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס קבלת הדוח השנתי ב-2014/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש הדוח השנתי של עמותת עלם לשנת 2015. הגשת הדוח של העמותה לנוער בסיכון יתקיים באירוע חגיגי במשכן הנשיא בירושלים בנוכחות נשיא המדינה, ראובן רבילין, יו"ר עלם, שלמה ינאי, מנכ"לית העמותה, ענבל דור קרבל ונשיאת עלם נאווה ברק – שתגיש את הדוח לנשיא. באירוע ינכחו גם מתנדבים ובני נוער שמלווים על ידי העמותה, שיספרו על הקשיים שחוו ועל הסיוע שקיבלו בזכות עלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

51 שנים להוצאתו להורג של המרגל אלי כהן

אלי כהן. לשכת העיתונות הממשלתית
המידע שהעביר סייע להצלחת ישראל במלחמת ששת הימים. אלי כהן/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 51 שנים, בשנת 1965, הוצא המרגל הישראלי אלי כהן להורג בתלייה בדמשק שבסוריה. כהן נולד באלכסנדריה ב- 1924, וב-1957 עלה לארץ. במאי 1960 גויס ליחידה למבצעים מיוחדים "קיסריה". ב-1961 נשלח לארגנטינה עם דרכון צרפתי, שם נבנתה לו דמותו החדשה: כאמל אמין ת'אבת, איש עסקים, גולה סורי החי בארגנטינה ורוצה לחזור למולדתו. הוא נטמע בקהילה הסורית בארגנטינה וקשר קשרי ידידות עם גורמים המקושרים לשלטון הסורי. במשך שלוש שנים שידר אלי כהן תשדורות מוצפנות אשר כללו מידע מדיני וצבאי רגיש לגורמי מודיעין ישראלים מדי יום. בינואר 1965 פרצו כוחות הצבא לביתו ותפסו אותו "על חם" בשעה ששידר לישראל. המידע שהעביר סייע במידה רבה להצלחת ישראל במלחמת ששת הימים. במותו הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

יום הולדת 65 לזוכה פרס ישראל דורון אלמוג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוביל מהפכה בטיפול באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. דורון אלמוג ובנו ערן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג דורון אלמוג, זוכה פרס ישראל לשנת תשע"ו על מפעל חיים, את יום הולדתו ה-65. אלמוג נולד בראשון לציון ולמד בפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה. מאז גיוסו הוא שירת בשורת תפקידים בכירים בצה"ל, בהם מפקד סיירת צנחנים במהלך מבצע אנטבה, מפקד יחידת שלדג, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ומפקד אוגדת עזה. בתפקידו האחרון, בדרגת אלוף, שימש אלמוג מפקד פיקוד דרום, עד לשחרורו בשנת 2003. את פרס ישראל קיבל לאחר שהוביל מהפכה בתחום הטיפול החברתי באוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. הוא החל את פעילותו בתחום למען בנו ערן, שסבל מאוטיזם ופיגור שכלי והלך לעולמו בשנת 2007. כיום הוא עומד בראשו של הכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן" שהקים.

יום המוזיאונים הבינלאומי

הלובר ופירמידת הזכוכית בלילה בפריז. Jozef Sedmak, ShutterStock
הזדמנות למפגש בין אישי מקצוע בתחום לבין הציבור הרחב. מוזיאון הלובר בפריז/ShutterStock, Jozef Sedmak

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום המוזיאונים הבינלאומי. יום זה הוא הזדמנות למפגש בין אישי מקצוע בתחום המוזיאונים לבין הציבור הרחב, כדי להעלות למודעות את הקשיים והאתגרים שעמם מתמודדים המוזיאונים ברחבי בהעולם. בכל שנה יותר ויותר מוזיאונים לוקחים חלק בפעילויות במסגרת יום זה ומקיימים מפגשים וכנסים. בכל שנה מתמקד יום המוזיאונים בנושא אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully