וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום במצרים: עזר ויצמן חוזר לזירה המדינית

19.11.2000 / 7:03

הנשיא לשעבר החליט לשבור את השתיקה עליה שמר מאז פרש מהנשיאות: "אני לא יכול לשבת יותר בשקט. אני חושב שאני יכול לעזור במצב הקשה שנקלענו אליו"; הנסיעה קיבלה את אישורו של ראש הממשלה ואל ויצמן יתלווה ראש המטה המדיני, דני יתום

הנשיא לשעבר, עזר ויצמן, יפגש היום בשארם א-שייח עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, כדי לדון בהפסקת האלימות בשטחים ובחידוש המו"מ. בשלושת החודשים מאז פרש מהנשיאות, הקפיד ויצמן לשמור על שתיקה ולא התראיין בנוגע למצב בשטחים, אולם כעת החליט לשבור את השתיקה ואמר למקורביו: "אני מרגיש שאני חייב לעשות מעשה".

"אני עוקב אחרי כל מה שקורה", אמר אמש הנשיא לשעבר ל"ידיעות אחרונות", "חשבתי שבגלל היחסים המיוחדים שלי עם הנשיא מובארק, כדאי שניפגש כדי לנסות להביא אווירה יותר טובה. עד עכשיו לא הבעתי את דעתי, אך אני חושב שאני יכול לעזור במצב הקשה שנקלענו אליו. אעשה כמיטב יכולתי".

האחראי לארגון הפגישה הוא שגריר מצרים בישראל, מוחמד בסיוני, ששומר על קשר הדוק עם ויצמן, אולם רשמית מוצגת הפגישה כאילו נענה ויצמן להזמנה של מובארק.

הנשיא לשעבר אמר למקורביו בימים האחרונים: "אני לא יכול לשבת יותר בשקט. אני מודאג מאוד ממצבו של תהליך השלום, ואני חושש שכל מה שממשלות ישראל בנו כאן מאז הסכם השלום עם מצרים עלול לרדת לטמיון". ויצמן רואה במובארק את מנהיג העולם הערבי, שרק הוא יכול להביא לרגיעה באזור.

בין ויצמן למובארק שוררים שנים רבות יחסי ידידות עמוקים.

ביום שישי נפגש ויצמן עם ראש הממשלה, אהוד ברק, שאישר את נסיעתו. ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד ראש הממשלה, דני יתום, יצטרף לביקור.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully